
Danas se na Palmižani u kući Meneghello otvara izložba Nine Atević “Plavija Plava”

Danas se na Palmižani u kući Meneghello otvara izložba Nine Atević “Plavija Plava”. Izložba je odgovor na emociju s otokom, obitelji i nadahnućem s naročitim ambijentom. Izložbu na Palmižani Plavija Plava u kući Meneghello, Nina je opisala na sljedeći način. Izložba prikazuje tonove i ambijente moga odrastanja i čestog boravljenja ovdje. Plava kao najmanje materijalna, boja je prirodnih sjena, zgusnute prozirnosti, slojeva zraka i svjetlosti, slojeva vode. Tonovi puni skrivenih bića i stvari ne traže oblike, nego dubinu koja daje slobodu nijansama mašte i sjenama stvarnosti stvorenim za senzibilnog promatrača. Ovdje sam često izlagala i uživala familijarnu povezanost i sinergiju s prirodom, izjavila je Nina.

Plavija plava
U svijetu bez plavog nema spoznaje dubine. Crna je boja krajnosti, a plava, najmanje materijalna, boja je beskraja. To je boja prirodnih sjena, zgusnute prozirnosti, slojeva zraka i prašine, ili slojeva vode, u kojima sve, na kraju krajeva, nestaje. Arhitekt Louis Kahn opisao je svoje djetinjstvo kao vrijeme dok je svjetlost još bila žuta, a sjene plave. Samo one dopirale su do njegovog pogleda. Bijelo svjetlo ne postoji, kazao je Kahn, pa ne postoji niti crna sjena. Gradio je sjenama jednako kao i zidovima, olakšavao opipljivom oblik i dopuštao mu da dopire do izvanosjetilnog. Plava je pak za Wasillyja Kandinskog što svjetlija to tiša, zvučna u rasponu od dubokih tonova orgulja do zvuka flaute. Sjene su pune skrivenih bića i stvari jer ih spajaju u ugodnu neodređenost, ali duši nije važno jer u njima ne traži oblike nego dubinu, dan i noć, zvukove i vjetar, koji daju slobodu nijansama misli i mašte. Napisala je osvrt povjesničarka Ana Šverko.

O umjetnici
Nina Atević Murtić rođena je u Zagrebu 1970.godine. Nakon završene škole za Primijenjenu umjetnost i dizajn diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof.Miroslava Šuteja. Živi i radi, slika, oblikuje, ilustrira u Zagrebu. Na Palmižani je izlagala nekoliko puta i to vrlo uspješno. Na prošloj Nininoj izložbi “Iz prirode” njezini radovi rasprodani su već pri postavljanju same izložbe pa tako Berni i Slavica Ecclestone (gosti restorana Palmižana obitelji Meneghello. ) nisu mogli kupiti dva rada, kako su željeli, već samo jedan.

Foto: Facebook