Razgovor sa ženskim snagama agencije Bruketa&Žinić&Grey koje stoje iza nagrađivanih projekata
Bogat portfolio nagrada koje je osvojila kreativna agencija Bruketa&Žinić&Grey ove je godine upotpunjen i novim sjajnim ostvarenjem postignutim na najprestižnijem festivalu kreativnosti – Cannes Lions. Zahvaljujući osvojenoj nagradi za projekt Priča koja vrijedi svakog slova postali su prva agencija koja je u Hrvatsku donijela čak dva kanska lava.
Spomenuti projekt nagrađen je i na dodjeli prestižnih dizajnerskih Red Dot nagrada. No, nije bio jedini – te je večeri nagrađena je i ambalaža maslinovog ulja Maslinika V.
Bio je to sjajan povod za naš razgovor u kojem su nam sugovornice bile upravo članice tima koji je spomenute nagrade osvojio. Uz umjetničku direktoricu Andreu Knapić, imali smo priliku razgovarati i s Anjom Pečovnik, voditeljicom odjela video i digitalne produkcije, Robertom Kranjec, account direktoricom i Karlom Jurič, account managericom.
Osvojili ste najveće moguće priznanje u svijetu tržišnih komunikacija – Cannes Lions. Vratimo se malo u trenutak kad je stigla ova informacija – kakav je bio osjećaj?
Roberta: Manje od 1% prijavljenih radova na Cannes Lions festivalu osvoji nagradu. Suočeni s tim brojkama, shvaćate koliko je osvajanje Lava zapravo nevjerojatan uspjeh. To je kao da ste pogodili jackpot u kreativnoj lutriji. I ne samo to, to je potvrda da se vaš rad ne samo ističe, već i rezonira sa žirijem sastavljenim od vodećih stručnjaka u industriji. Taj osjećaj je neopisiv, mješavina ponosa, uzbuđenja i nevjerice. Još uvijek procesuiramo činjenicu da smo dio te iznimno male grupe pobjednika.
Andrea: Da, vjerovali smo jako u ovaj projekt i bez lažne skromnosti – uputili se u Cannes po nagradu, iako u tom trenu nismo znali hoćemo li ju dobiti ili ne. Osjećaji su se pritom mijenjali od onih kad sam se pitala hoće li trud i značaj projekta biti prepoznat, jesmo li učinili baš sve da zaslužimo takvu nagradu, do onih koliko ćemo nagrada dobiti, i naravno – što ćemo obući dok primamo Grand Prix. Kada je stigla informacija o nagradi, shvatila sam da je sve ok i da zapravo nema potrebe sumnjati u naš “dobro obavljen posao u Hrvatskoj”. Osobno, tada sam shvatila da želim još takvih priznanja, ali ponajviše biti kotačić na takvim projektima koji imaju potencijal utjecati na društvo na pozitivan način. A onda sam se opustila i provela divne i nezaboravne trenutke s ekipom u srcu Francuske rivijere!
Anja: Ovaj projekt je bio specifičan jer smo radili nestandardnim procesima. Što je cijeli projekt činilo dinamičnijim, zanimljivijim, ali i zahtjevnijim. Mi u videoprodukciji “nastupamo” tek u finalnoj fazi projekta, ali upravo učešće svakog člana tima učinilo je ovaj projekt upravo ovakvim. Kad je stigla vijest da smo osvojili Lava, shvatila sam da smo sve napravili kako treba (iako smo sumnjali u sto stvari tijekom procesa) te da su upravo sve dvojbe i nesigurnosti, kao i promjene koje smo radili tijekom procesa bili potrebni da do ovog trenutka dođe. Ponos, veselje, smijeh, čak i mala nevjerica (jesmo li sigurno dobili?) – sve se to pomiješalo u trenu.
Karla: Meni je osobno ovo prva velika nagrada i zaista mi puno znači, posebno uzimajući u obzir kolika se količina vrhunskih radova iz čitavog svijeta za nju natječe. Ipak, nakon svog uloženog vremena i truda, rekla bih da je potpuno zaslužena.
Na koji projekt ste posebno ponosni?
Karla: Svakako na ovaj, bila sam angažirana u cijeli proces od samog početka, osjetila sam snagu i važnost timskog rada u njegovom najboljem izdanju, a projekt je prepoznat i od struke, ali i publike, što je zaista nagrada sama za sebe. Posebno me ponosnom čini to što sama kampanja ima neki uzvišeniji cilj, neku svoju vrijednost koja će, nadam se, još i više doći do značaja u budućnosti.
Roberta: Na sve projekte koji su ostvarili pozitivan utjecaj na ponašanje pojedinca, a time i društva. Takvi projekti su i efikasniji, kreativniji, osvajaju više nagrada, a pritom generiraju pozitivne promjene za cijelu zajednicu.
Andrea: Svakako bih izdvojila ovaj projekt za Marodi – i zbog prestižne nagrade, i zbog vlastitog doprinosa. Ponosna sam i na druge projekte na kojima sam sudjelovala i koji su također nagrađivani vrijednim nagradama, kao što su dizajn ambalaže za Bajaderu, za maslinova ulja Maslinik V i Turinelu, za vino Zlatno brdo, te za Cromaris ribu, kao i relativno davnu super-fora izložbu za Croatia osiguranje, Croatia je Hrvatska u tunelu Grič. Ma, zapravo sam ponosna i na hrpu drugih projekata agencije na kojima nisam osobno sudjelovala ili sam minimalno doprinijela, i starim i novim, a sjajna zvijezda među njima je ona koja je u zapravo mraku – Untouched by Light, pjenušac za koji je agencija osvojila svog prvog kanskog lava.
Anja: Teško je izdvojiti jedan, naprosto jer ih je puno. Najdraži projekti su mi oni koji su izazovni i koji me tjeraju da izađem iz svoje comfort zone. Kad ne znaš što te čeka, nisi tako nešto ranije radio, sve skupa traži jako puno koncentracije i vjeru u sebe da znaš što radiš. Ipak, izdvojit ću dva. Jedan je Untouched by Light projekt koji se jako dugo radio i na kraju nam donio prvog kanskog lava. Drugi je relativno friški projekt koji smo radili za Croatia Osiguranje: Pogled u budućnost – Hrvatska 2074. Trebalo je puno mozganja kako slikom (videom) prikazati kako će izgledati pesimistična, optimistična i realistična Hrvatska za 50 godina.
Što mislite da je tajna vašeg uspjeha – odnosno što vas čini tako dobrima na poslovnom planu?
Roberta: Tajna mog uspjeha, ako se to uopće može tako nazvati, leži u neprestanom propitkivanju. Ne mogu zaspati kada nešto ne funkcionira, ali ni kada funkcionira.
Andrea: Tim! Ljudi. Naša agencija je okruženje u kojem se potiče kreativnost i teži raditi stvari stvarno dobro, inovativno, predano i vrijedno. Bruketa i Žinić su davno visoko “postavili letvicu”, tako da jednostavno čim postaneš dio tog tima, kao po defaultu počneš razmišljati kako može tvoj doprinos biti još bolji. Mislim da je to formula za uspjeh – dati fakat sve od sebe, pomnoženo s brojem ljudi u timu. Vidim da Anja klima glavom, ali znam da mislimo zapravo isto (smijeh).
Anja: Ne postoji univerzalna formula za uspjeh. Mislim da se puno faktora treba poklopiti, ali izdvojit ću trud, rad i posvećenost detaljima. Ali ništa od toga ne bi funkcioniralo da nismo tako dobar tim. Ne samo na ovom projektu, općenito je timski rad u agenciji ključan, a kod nas je kultura takva da se prije svega ljudi međusobno poštuju, usudila bih se reći – čak i vole.
Karla: Ja bih rekla kvalitetan tim – zato što svatko od nas zna što radi i koji je dio posla čija odgovornost, a opet, zato što svatko rado izlazi iz okvira svog dijela posla da bi pomogao drugome. Svačije je mišljenje jednako važno, ali najvažnije je kreirati atmosferu u kojoj se svi osjećaju dovoljno opuštenima da svoje mišljenje i podijele, te se tako i sama ideja nadograđuje. Pomaknuli smo i granice tipičnog odnosa s klijentima pa su Antun i Stjepan iz Marodija također postali integralnim dijelom razvoja projekta.
Iskoristit ću ovu priliku kako bih istaknula i ostale članove tima bez kojih ovaj projekt sigurno ne bi bio ni približno ovako uspješan, a možda niti postojao: Ivo Payer (kreativni direktor koji je „posijao sjeme ideje“), Nikola Žinić (glavni kreativni direktor), Radovan Radičević (voditelj DTP odjela), Tvrtko Karačić (videoanimator), Lara Žučko (copywriterica), Toni Buršić (dizajner), Tatjana Komljenović (voditeljica social media tima), Dunja Vuletić (senior social media managerica), Petra Peršić Blažičko (voditeljica projekta), Tea Silvia Vlahović – Mlakar (direktorica strategije), Davor Ćosić (PR Specialist), Manuela, Kristina i Magdalena iz Komunikacijskog laboratorija, Manuel Šumberac (ilustrator), Domagoj Kunić (fotograf), Sonja Šućur (tisak i produkcija), Sandro Sklepić (DOP i videoprodukcija) i Grey global. Bilo mi je zadovoljstvo!
Koji su najveći izazovi s kojima ste se do sad susreli u karijeri i kako ste ih uspjeli prevladati?
Roberta: Upravljanje često nerealnim očekivanjima (rokovi, rezultati, budžet) i prioritetima. Ključ leži u prilagodljivosti, komunikaciji, izgradnji odnosa i kreativnom rješavanju problema kako s klijentima, tako i s kolegama unutar agencije.
Andrea: Kao dizajnerici, najveće su mi dvije “noćne more” – nedostatak inspiracije i kad je klijent rezigniran tijekom mojeg prezentiranja idejnog rješenja na kojem sam radila XY dana, pa čak i noći. Spoznala sam da se “nekim čudom” prvo obično riješi samo od sebe “pod pritiskom roka”, a drugo sam prevladala kada sam shvatila da prezentaciji treba dati dašak autentičnog performansa i u objašnjavanju ideje se ne fokusirati na dizajnerske finese, već na to kako dizajn rješava klijentov problem.
Anja: Ideju s papira prenijeti u sliku, a da je ta slika točno ono što si je svaki član tima u svojoj glavi zamislio – e to je baš izazovno. Svatko od nas ima drugačiji mozak, estetiku, ideju kako nešto treba izgledati. Zato je u mom timu ključna suradnja s art direktorima koji su vješti u vizualizaciji, a nakon toga mi to “oživljavamo” i pretvaramo u pokretnu sliku.
Karla: Najveći izazov je objasniti mojima doma što radi account manager. Nisam ga prevladala (smijeh).
Jeste li u poslovnom svijetu dobili neki savjet kojeg se i danas rado držite te za koji smatrate da bi mogao pomoći onima koji tek započinju svoju karijeru?
Anja: U mom segmentu je to kvalitetna priprema. Ne smije biti puno prostora za improvizaciju, jer onda nastaje kaos. Komunikacija s timom i klijentima ključna je u svakoj fazi produkcije, a planiranje i dobra priprema čine veliku razliku u završnoj izvedbi. Ali treba ostaviti i prostora kreativnosti i fleksibilnosti – ponekad se najbolja rješenja pojave upravo iz nepredviđenih okolnosti. Ljubav – morate voljeti to što radite. To je prvi uvjet koji mora biti zadovoljen da bi rezultat bio dobar. Često to znači mnoge neprospavane noći, dostavu umjesto mamine kuhinje, radne vikende – ne možeš to ako ne voliš to što radiš. Mi živimo svoj posao.
Karla: Kao što sam već spomenula, mislim da ključ uspjeha u našem poslu ne počiva na pojedincu, nego na timu, i to je važno odmah prihvatiti i raditi na kvalitetnoj izgradnji socijalnih vještina i povjerenja s ljudima iz okruženja. Potrebe klijenta se moraju razumjeti, ali iskren odnos je dvosmjeran te je važno održavati transparentnost i povjerenje – uvijek budite iskreni o mogućnostima i izazovima, a svaki problem pokušajte pravovremeno predvidjeti, što u praksi znači i prije nego se pojavi. Također, ne zaboravite upravljati svojim vremenom i prioritetima, jer dobar balans između očekivanja klijenta i mogućnosti tima presudan je preduvjet za uspješan projekt.
Roberta: Ne čekajte da vam netko kaže što trebate raditi.
Andrea: Najvažniji savjet koji bih mogla dati je da volite ono što radite. Kreativnost dolazi iz strasti, a ta strast se vidi u svakom projektu na kojem radite. Kad radite s ljubavlju, lakše ćete pronaći inspiraciju i motivaciju. Također, budite otvoreni za učenje i istraživanje novih stvari jer kreativnost nikad ne prestaje rasti – baš kao ni mi.
Foto: Martina Movrić, Domagoj Kunić