Cijenjeni brački brend maslinovog ulja Brachia lansirao je Brachia Kids, prvo hrvatsko maslinovo ulje namijenjeno djeci vrtićkog i osnovnoškolskog uzrasta. “Brachia Kids donosi svjež i zavodljiv okus voćnih sorti maslina iz ekološkog uzgoja s otoka Brača. Te su arome idealne da djeca zavole okus maslinovog ulja. Ovaj novi proizvod namijenjen je roditeljima koji razumiju ljekovitost i veliku nutricionističku vrijednost maslinovog ulja i žele ga uvesti u prehranu svoje djece.” – istaknuo je Leopold Botteri, upravitelj zadruge Brachia. Glavnu ulogu u popularizaciji konzumacije maslinovog ulja kod djece imat će i ambalaža koju potpisuju Izvorka Jurić i Jurica Kos, iz Design Bureau Izvorka Jurić. “Ambalažu smo dizajnirali na način da djeci proizvod bude pristupačan, zabavan za korištenje, a ujedno i edukativan kako bi se razvijala svijest o važnosti redovite upotrebe maslinovog ulja. Tijelo staklene bočice (0,25 dcl) djelomično smo obukli u kutiju koja zajedno sa crnim vrhom bočice tvori oblik bojice, a unutar koje je doista i smješteno 6 bojica. Prilikom rastvaranja kutije, otkriva se zabavna bojanka s ilustracijama drveta i listova maslina te raznih zadataka za djecu. Maslinovo ulje hrani organizam, a mozgalice i bojanka na ambalaži – hrane mozak. Zajedno čine kompletan proizvod za zdrav razvoj djeteta.” – objasnila je dizajnerica Izvorka Jurić.
Brachia Kids
Pored premium maslinovog ulja Brachia Maslina i najnovijeg Brachia Kids – Design Bureau Izvorke Jurić za Brachiu je dizajnirao proizvode linije Brachia sortnih ulja, ekoBrachia te Brachia&Prijatelji. Svi ovi proizvodi, pa i maslinovo ulje za djecu Brachia Kids, u Hrvatskoj su dostupni u trgovinama UJE.
Brachia Kids logičan je razvoj proizvoda Brachia, a uz Brachia “Maslinu” posjeduje izrazito funkcionalnu i upečatljivu ambalažu proizvoda. Podsjetimo se da je brend maslinovog ulja Brachia bio jedan od prvih među proizvođačima maslinovog ulja u Hrvatskoj koji je još 2005. godine počeo koristiti dizajn u razvoju svojih proizvoda, postavši svojevrsnim predvodnikom upotrebe dizajna na svojem tržištu. I to zahvaljujući suradnji s dizajnericom Izvorkom Jurić i sada već legendarnoj ambalaži Brachia “Maslina” koja je na tržištu prisutna već 13 godina, tijekom kojih kontinuirano osvaja nagrade za svoj svevremenski dizajn, što je istinski fenomen jer aktualnost ambalaže obično traje oko godine dana. Nedavno je na prestižnom talijanskom natjecanju za ambalaže maslinovih ulja Olio Officina Festival u Milanu, bila ponovo nagrađena. Žiriji mnogobrojnih natječaja za dizajn, a i mnogi kritičari gastronomije već se godinama dive jedinstvenom spoju tradicionalnog i suvremenog koji se može prepoznati u dizajnu bočice “Maslina”.
Za premium izdanje, nositelja brenda Brachia, Izvorka Jurić i Jelena Gvozdanović dizajnirale su originalnu bočicu u obliku masline izrađenu u keramici čija je površina premazana bijelom glazurom. Time je spojen tradicionalni način skladištenja maslinovog ulja sa suvremenim izgledom bijele površine koja joj daje gotovo farmaceutski izgled, naglašavajući time ljekovitost i veliku nutricionističku vrijednost maslinovog ulja. Među brojnim se nagradama za Brachia “Maslina” izdvaja i prestižna WorldStar nagrada iz 2007., nešto poput Oscara za dizajn ambalaže koju dodjeljuje Svjetsko udruženje za ambalažu.
Riječ je i o jednom od najnagrađivanijih uporabnih predmeta hrvatskog dizajna, produkt dizajnu bočice koja je anonimnoj poljoprivrednoj zadruzi Brachia još u 2006. godini pomogla izaći iz anonimnosti i izdići ju u respektabilni brend čija su se ulja u jednom trenutku počela prodavati u svim većim svjetskim metropolama. Posebnost ovog dizajna njegova je mogućnost višekratne uporabe bočice za istu namjenu koja je ujedno i izniman dekorativni predmet zahvaljujući svojoj skulpturalnosti.
Dugogodišnje ulaganje u dizajn i razvoj autentičnih proizvoda
“Iz prve sam se ruke uvjerio da dizajn proizvodu omogućuje razlikovanje i isticanje autentične kvalitete na tržištu. Na premium tržištu maslinovog ulja vlada visoka konkurencija jer je sama sirovina skupa, s obzirom da je nema dovoljno, zbog čega si prisiljen razvijati dodanu vrijednost. Bez dizajna Brachia nikada ne bi mogla biti ponuđena na restoranskom stolu i konkurirati uljima na stranom tržištu, bez obzira na visoku kvalitetu ulja. Kod maslinovog ulja Brachia Kids, dizajn ima presudnu ulogu da privuče, zabavi dijete i ispriča mu priču o maslinovom ulju koje se u Hrvatskoj još uvijek premalo koristi u prehrani, što je kontradiktorno njegovoj ljekovitosti. Nadam se da će i Brachia Kids među djecom, ali i brojnim stručnim žirijima za dizajn, biti jednako prepoznata poput Brachia Masline. Oba proizvoda, svaki na svoj način idealan su poklon koji objedinjuje hrvatsku proizvodnju i dizajn.” – pojasnio je Leopold Botteri, između ostalog i vlasnik UJE, brenda koji predstavlja najbolja hrvatska ulja i gastro delicije.
Ulaganje u dizajn svakog proizvoda pomoglo je bračkoj poljoprivrednoj zadruzi da izgradi reputaciju, ostvari izvoz i izraste u uspješni brend. Povrh toga, Brachia Maslina danas se prodaje u premium delikatesnim trgovinama New Yorka, Londona, Tokija i drugih svjetskih metropola. Maslinovo ulje za djecu, Brachia Kids, u Hrvatskoj je dostupno u trgovinama UJE.
Dizajn i hrvatski turistički proizvod
Design Bureau Izvorke Jurić već godinama radi na stvaranju identiteta kvalitetnih hrvatskih proizvoda kreirajući brendove koji postaju jedan od značajnih elemenata hrvatske turističke ponude kod nas i u svijetu. Takvi proizvodi često promoviraju našu zemlju i kvalitetu naših proizvoda, znatno šire nego što je to na prvu vidljivo. Prije nekoliko godina puno se pisalo o projektu Croatia in a Box iza čijeg brendinga stoji ovaj tim, a prošle godine i o prirodnoj kozmetici iz Like – Plasinia, koja spojem kvaliteta prirodnog hrvatskog proizvoda i upečatljivim dizajnom osvaja mnoga svjetska tržišta.
“Dizajn otvara vrata koja mogu voditi širem i opsežnijem tržišnom usponu, što je posebno vidljivo na ovom projektu. Na samom početku poljoprivredna zadruga Brachia imala je budžet isključivo za dizajn ambalaže, ali ne i za marketing. Mi smo im predložili kreativnu strategiju u kojoj je naglasak bio na dizajnu autentične bočice za premium maslinovo ulje Brachia, umjesto da se dizajnira oprema generičke boce, kao što je uglavnom slučaj u Hrvatskoj. Tako smo stvorili imidž proizvod brenda Brachia koji je zbog kvalitete dizajna generirao veliki tržišni interes za sam proizvod. Trenutno radimo na čak 3 rebrandinga hrvatske prirodne kozmetike, jer je to područja koje se kod nas dosta razvija i ima veliki broj kvalitetnih proizvoda, a pripremamo i liniju novih proizvoda za hrvatski novčarski zavod što nas posebno veseli.” – ispričala nam je Izvorka Jurić.
Foto: Maja Danica Pećanić