Na njihovim partijima ste sigurno bili, no znate li tko stoji iza njih? Vrijeme je da saznate
Na njihovim partijima ste sigurno bili, no znate li tko stoji iza njih? Vrijeme je da saznate

Na njihovim partijima ste sigurno bili, no znate li tko stoji iza njih? Vrijeme je da saznate

Ako ste u posljednjih dvadeset godina izašli u Zagrebu, velika je šansa da ste bili na partiju iza kojeg stoje naši sugovornici. Priča koja je započela s RNB Confusionom, danas je sastavljena od brojnih poglavlja, koja uključuju i ono Sutra je subota, koje bi moglo biti i zasebni roman, te ono naslovljeno Frka, čiji su prvi redovi zapisani upravo u vikendu za nama.

Adnan Mehmedović Medo, Admir Mehmedović Miro i Josipa Bračanov Jo vode nas iz kulisa najboljih partija u gradu te s nama iskreno razgovaraju o svim vrlinama i manama clubbing industrije u Zagrebu.

RNB Confusion
  • Za početak – idemo na početak. Kako je sve ovo počelo? Što je bila glavna nit vodilja za kreiranje jednog RNB Confusiona?

Medo: Počelo je sve 1992. godine u atomskom skloništu zgrade u Španskom, gdje smo krenuli organizirati tulume prvo za klince iz zgrade, kasnije putem Škvadrofona (Facebook tog vremena, tj. call centar putem kojeg su se ljudi spajali). Krenuli smo pozivati sve mlade da nam se pridruže na tulumu. U to vrijeme radili smo sve sami – od organizacije, dizajna i promocije, uređenja, rasvjete i razglasa, DJ-iranja, konobarenja i redarenja. Od kućnih tuluma u skloništu i novogodišnjih partija po planinarskim domovima zaljubili smo se u evente i malo pomalo sve digli na profesionalniji nivo 2003. godine kad je i održan prvi RNB Confusion u tada kultnom klubu Gjuro.

Povod pokretanju RNB Confusiona je prije svega ljubav prema toj glazbi. U Zagrebu si tada imao sužen izbor izlazaka za takav tip glazbe – imao si striktno hip-hop petkom te studentsku srijedu koja je bila mash up glazbena večer. R’n’B klupske večeri u gradu tada nije nitko radio što je bio povod pokretanju RNB Confusion programa. Kako su isključivo „srijede“ bile slobodne u klubu Gjuro 2, odlučili smo prihvatiti izazov koji nije bio nimalo lak. Aquarius je svake srijede do nas okupljao tisuće mladih.

RNB Confusion
Adnan Mehmedović Medo

Prvi party smo krenuli od naše baze prijatelja i posjetitelja tadašnjih kućnih partija, a kako bi odmah napunili Gjuro 2 (500 posjetitelja) otisnuli smo plakate za svaki fakultet u gradu, s natpisima da je tulum tog fakulteta na naš datum prvog partija. Niti jedan tulum fakulteta nije bio dogovoren, malo smo improvizirali i nadali se da nećemo požaliti kasnije 😀 . Rezultat je bio prepun Gjuro 2! Za drugi party smo trebali opet nešto smisliti, a sreća je bila ta da je iznad Gjure 2 bilo, i još uvijek je, kazalište Mala Scena u kojoj je baš na datum našeg drugog partija bila zakazana premijera tada hit predstave s Tarikom Filipovićem i Bojanom Gregorić.

Stražario sam danima ispred Male Scene kako bih uhvatio Tarika na jednoj od proba za predstavu, i uhvatio sam ga. Vidio je koliko mi je bilo stalo do svega što pokušavam napraviti, bio sam student i na svojim počecima, i podržao me je tako što je organizirao after party predstave kod mene na RNB Confusionu gdje su došli svi glumci, poznati, mediji. Na trećem partiju smo morali pokazati naš smjer kojim želimo ići, a to je r’n’b pa smo angažirali Ivanu Kindl, Divasice i ostale koji su tad palili i žarili scenom.

RNB Confusion
Admir Mehmedović Miro
RNB Confusion
  • Dva desetljeća kasnije, na što ste danas najponosniji?

Miro: Dva desetljeća kasnije najsretniji sam što smo uspjeli održati brend prepoznatljivim i svježim te što uspijevamo iz mjeseca u mjesec nakrcati mjesta gdje radimo event. Svakako je veliko priznanje što danas vjerojatno ne postoji mlađa osoba u Zagrebu koja nikada nije čula za RNB Confusion ili plesala na našem eventu. Često dobivamo i upite da sudjelujemo u organizaciji svadbi parova koji su se baš upoznali na našem partyju! Uspjeh je da smo zajedno odrastali s više generacija na podiju i zajedno obilježili izlaske u Zagrebu. Istaknuo bih i nekakve krune karijere do sada, a to su svakako BLOCK PARTY na Britancu s preko 3.000 ljudi, Park Life tulumi na Vidikovcu u Maksimiru, partiji na Muzeju suvremenih umjetnosti i naši poznati rooftop sunset partiji diljem Zagreba.

Medo: RNB Confusion nas i nakon 21 godinu čini sretnima i zaigranima. Svakom novom partiju pristupamo kao da je prvi. Najponosniji smo priznanjem velikih igrača na regionalnoj sceni kao što su Exit ili Sea Star festival čiji smo česti gosti. S RNB Confusionom smo proputovali regiju uzduž i poprijeko, kao i dio Europe, te upoznali sjajne kolege i sadašnje prijatelje. Nismo dopustili mijenjati core brenda i publike, nismo pali pod razne utjecaje, već smo ostali svoji. A najljepši dio svega je vidjeti naše fanove kako plešu, smiju se, zabavljaju i odlaze nakon partija sretni i ispunjeni. Uvijek smo iskreni prema njima i to se onda vrati višestruko. A to dokazuju i nedavne nominacije (i nadamo se nagrade) naše agencije 4:AM od strane svjetske organizacije Music Cities Awards za Best night-time economy inicijativu kao i najbolju inicijativu za Using music for economic, social or community development.

RNB Confusion
  • A sad kad smo se vratili na početke – jeste li tad mislili da ćete se ovime doista i baviti dvadeset godina kasnije? Koji je bio prijelomni trenutak u kojem ste shvatili da ovo ima potencijala postati vaš core business?

Medo: Mene je oduvijek privlačila (drajvala) organizacija, eventi, festivali i izlasci te spajanje i upoznavanje ljudi. U to sam uključen od malih nogu – od organizacije maturalnih zabava, putovanja i izleta, rođendana do prvih pravih evenata. Prve zarade od toga što radim imao sam već od osnovne kroz organizacije „novogodišnjih tuluma“, tu sam već shvatio i poslovni model uz zabavu. Tako da sam od početka bavljenja znao da to želim raditi cijeli život.

Iako sam diplomirao na Rudarsko -geološkom- naftnom fakultetu, kasnije i MBA na ekonomskom ZŠEM, nikada nisam razmišljao u smjeru da se nečim drugim bavim u životu osim evenata. Od početaka do sada puno tog se promijenilo, pa smo uz partije ušli i u sve druge tipova evenata – velike glazbene festivale kao što je bio Fresh Island Festival, food festivale kao što je naš Food Truck Festival, kulturne manifestacije i izložbe kao što je naš Spotlight, ali i konferencije i korporativne evente za klijente.

RNB Confusion
  • A kad ste uvidjeli da je sjajna prilika za njegovo širenje?

Medo: Od 2003. do 2010. godine RNB Confusion išao je na tjednoj bazi, svake srijede, a kako bi održali tempo i zainteresiranost publike te izgradili image i jake temelje brenda jednom mjesečno smo ugostili nekog stranog DJ-a ili artista iz regije ili Europe. Bilo je tu nastupa najaktualnijih imena iz Londona i Berlina poput DJ Shorty Blessa, pa sve do svjetskih zvijezdi poput Montell Jordana, Blackstreet, Nina Sky, Horace Brown i sl. Kad bi nastupili kod nas i doživjeli RNB Confusion party nekada i pred više od 2.000 posjetitelja, počeli su nas zvati da isto napravimo i kod njih.

Tako smo se punih 5 godina, svaki tjedan, održavali srijedom u Zagrebu, četvrtkom u Sarajevu, petkom u Ljubljani, subotom u Skopju te nedjeljom u Beogradu. I to sve pod imenom RNB Confusion. S tim smo stekli regionalnu popularnost, i nije bilo mlade urbane osobe u regiji koja nije čula za RNB Confusion. Onda smo iz regije krenuli i sa prvim zabavama u Njemačkoj i Austriji.

RNB Confusion
  • Mnogi zapravo ne znaju da je ovo i jedna sjajna obiteljska priča. Kako ste spojili/odvojili privatno i poslovno?

Jo: Medo i Miro su braća koja uspješno surađuju preko 20 godina, a ja, osim što radim s njima, i Medina sam supruga tako da smo prava mala obiteljska tvrtka. A tu su i naši stalni vanjski suradnici koje također doživljavamo kao obitelj. Kad se baviš najljepšim poslom na svijetu – zabavom, granica između privatnog i poslovnog je vrlo tanka. Ono što nas pokreće i što radimo s ljubavlju postalo je prirodni dio naših života i zato ne bih rekla da odvajamo privatno i poslovno, već da ih zapravo uspješno spajamo. Čak i naš malac koji će uskoro navršiti 4 godine kaže da kad odraste želi biti DJ i “raditi disko”. 🙂

RNB Confusion
Josipa Bračanov Jo
RNB Confusion
  • Primjećujete li razlike između publike koju ste imali nekoć i one koju imate danas? Postoje li neki generacijski trendovi koje ste uvidjeli?

Miro: Primjećujemo razlike između generacija, ranije je bilo normalno da jedna mlada osoba, student izlazi i do 3 puta tjedno van. To je bilo uvjetovano time da studenti nisu bili pod režimom Bolonjskog procesa pa su mogli ‘komotnije’ studirati. Sada je više trend – manje izlazaka, ali kvalitetnijih, ljestvica se podigla i traži se iskorak u smislu novih inovativnih prostora, bolje produkcije. Informiranje oko izlazaka je ranije bilo više preko fizičkih flyera, radio najava i word of mouth dok danas većina toga ide digitalno. Naša publika ranije i sada je bilo vrlo glazbeno orijentirana i naša forza je to što su nam tulumi uvijek rasplesani od početka do kraja partyja.

RNB Confusion
  • Općenito gledajući, smatrate li da je Clubbing kultura doista na umoru?

Miro: Ne smatramo da je na umoru dok ima ljudi koji prvenstveno svojim entuzijazmom i iskustvom guraju naprijed. Razdoblje za vrijeme covida i kobnog potresa u Zagrebu je dotukao neke klubove i situacija nakon je bila potpuno drukčija, ali nažalost takvih primjera ima po svuda u svijetu. Svakako ima svjetlih primjera i svjetskih gostovanja u Zagrebu posebno na elektronskoj sceni. Peti Kupe je sjajan primjer omjera dobrih bookinga, live svirki i mainstream programa. Podatak da Zagreb ima sve više turista je svakako dobar pokazatelj smjera gdje svi zajedno trebamo ići dalje.  Svijetli primjer toga je svakako i Atlantida koja svojim vizualno glazbenim programom pomiče granice.

Medo: Svjetski trendovi pokazuju nažalost da se sve više klubova zatvara, što zbog velikih troškova što do toga da ljudi manje izlaze, ili izlaze isključivo ako im je nešto doista napeto, neko gostovanje, koncert i sl. Business model kluba u Zagrebu koji raditi isključivo vikendom, i to ne svaki vikend odlično, je jednostavno nemoguć. Publiku treba stvarati i odgajat već u srednjim školama, što skoro nitko ne radi. Nove generacije ili izlaze samo na određena mjesta ili uopće ne izlaze. Mi smo u svoje vrijeme izlazili 3-4x tjedno, i to na razne programe, klubove, koncerte, predstave. Neki klubovi zabranjuju snimanja mobitelima i objave na društvenim mrežama kako bi vratili onaj pravi osjećaj zabave i posvećenosti izlasku. Jer ako si vani i pola vremena surfaš na mobitelu ili objavljuješ storije čisto iz razloga da poručiš svojim pratiteljima da si bio na nekom wow koncertu, to su sve krivi razlozi. U Zagrebu je došlo puno novih i mladih kolektiva koji pokušaju napraviti tu tranziciju i njima se treba dati šansa i potpora. Također, dostupniji su izlasci na neki koncert ili party u nekoj stranoj metropoli, primjerice znam dosta ljudi koji se čuvaju za takve izlaske i odu na koncert u Beč, ili party na Ibizu, Amsterdam ili Berlin.

Jo: Nedavno sam čitala jedan zanimljiv članak koji kaže da smo zbog scrollanja izloženi takvoj količini dopamina i zasićenosti da nam uopće ne trebaju izlasci i viđanje s drugima i da postajemo “post-entertainment” društvo. Mi, kroz sve što radimo pokušavamo spriječiti takav scenarij vraćajući ljude onome što je prirodno – stvarnom druženju i zabavi uživo.

RNB Confusion
  • Koji je po vama glavni sastojak dobrog tuluma?

Miro: Sunčani dan, rani početak (već od 17h), hrpa plesnog r&b-a i nasmijana lica. Kada te faktore spojimo znamo da smo na pravom putu da gosti odu doma sa smiješkom.

Medo: Lokacija (Open air ili neka neočekivana lokacija), datum, muzika, tema ili naslov koji je catchy i odreduje smjer samog partyija.

Jo: Dobro društvo, dobar vibe i dobar outfit 🙂

RNB Confusion
  • S druge strane, nije svaki tulum dobar tulum! Koje ste vrijedne lekcije naučili iz onih loših? Koliko vam je zapravo bilo teško samima priznati da neki party nije ispunio očekivanja?

Miro: Ovo je posao gdje moraš imati i promašaja kako bi bolje isprofilirao što prolazi ili postavio neke nove trendove. Naravno da je uvijek teško kada neka ideja ne prođe, ali hladnije glave nego ranije samo zbijemo redove i krenemo u daljnje izazove. Neke od lekcija koje smo naučili iz tuluma koji nisu dobro prošli su da je Zagreb nekad preizazovan za neke novitete, da češće slušam ‘gut feeling’ prije samog eventa i da se oslonimo uvijek sami na sebe, kao i da uvijek damo 100% sebe u projekt i budemo u potpunosti na sceni.

Medo: Nakon više od 1.500 organiziranih partija iza nas, znaš što će proći ili ne na prvu. Rijetko se prevarimo. Naravno ako ti to osjećaš treba riskirati i ići na sve ili ništa da ne dođeš poslije u situaciju da zažališ ili netko tvoju ideju uspješno iza tebe provede. Vodimo se mišlju Good brand is a promise kept pa ako i pogriješimo, nismo nikad prevarili ili razočarali fanove, tako da uvidiš gdje je bila greška i ideš dalje.

RNB Confusion
  • Danas su u vašem portfoliju, uz RNB Confusion i dobro poznati SJS, a odnedavno i Frka. Pozabavimo se upravo ovim novim, kako ste se odlučili baš za njega? Što je novo što donosi u odnosu na prethodnike?

Medo: Uz naše etablirane brendove RNB Confusion i Sutra je subota koji je krenuo prije 10 godina i ubrzo izrastao u jedan od najpopularnijih i najposjećenijih u Zagrebu, u subotu za nama premijerno smo počeli i s programom Frka. Gotovo nitko ne radi tulume s kul urbanom domaćom i regionalnom glazbom, a sva publika koja izlazi sluša nešto od domaće glazbe, samo je razlika u ukusima. DJ-iranjem na različitim događanjima i festivalima zapazio sam da kad u sredini seta pustim domaću urbanu glazbu, ekipa totalno poludi, naravno, u pozitivnom smislu. Stoga smo s ekipom iz Petog Kupea pokrenuli novi klupski program Frka za koji mislimo da nedostaje u kalendarima izlazaka u Zagrebu. Važno je općenito krenuti raditi na domaćoj sceni jer je, nažalost, uspavana, zaostaje za drugim zemljama u regiji, malo toga novog se događa i uglavnom prolaze uhodani domaći koncerti.

RNB Confusion
  • Što nam još spremate u bližoj budućnosti? Što biste još osobno voljeli ostvariti na poslovnom planu?

Miro: Istaknuo bih naš projekt – Spotlight gdje u mini galeriji i coworking prostoru Radionica 32 jednom mjesečno održavamo izložbe mladih, ali i etabliranih autora. Spotlight predstavlja širok spektar kreativnih izričaja, uključujući izložbe fotografija, ilustracija i ulične umjetnosti. To je platforma na kojoj se umjetnici izražavaju, dijele svoje vizije i inspiriraju posjetitelje i do sad smo ugostili brojna poznata imena. Volio bih i dalje pomicati granice s RNB Confusion i Sutra je subota programima u smislu novih prostora, novih lokacija i vidjeti gdje će nas to dovesti. Neki od planova u budućnosti su i festival ulične umjetnosti i veće involviranje u art svijet.

Medo: Želimo nastaviti biti prepoznatljivi brend za urbane izlaske u Hrvatskoj i postati platforma za promociju i razvoj novih, mladih i talentiranih glazbenika i umjetnika i spona između njih i komercijalnog i medijskog svijeta. Ako nađemo partnera, plan je organizirati opasno dobar RNB Confusion party u Brooklynu koji nas je od malih nogu inspirirao kroz hip hop kulturu kao i snimiti dokumentarac o RNB Confusionu i općenito clubbingu. Imamo bogatu foto i video galeriju! 🙂 Voljeli bismo klupsku kulturu i industriju event managementa promovirati u srednjoškolskim i studentskim klupama jer tamo sve počinje. Puno je toga što želimo i vjerujem da će svaki od projekata doći na red u bližoj i daljnjoj budućnosti.

RNB Confusion

Jo: Osim što organiziram događanja, bavim se art managementom, pisanjem i PR-om, kako za nas tako i za naše klijente. Kao i do sad, želim nastaviti promovirati glazbenu i umjetničku scenu, ali i unaprijediti korporativne događaje. Voljela bih da se tvrtke odmaknu od ustaljenih formata poslovnih evenata koji su često bez sadržaja i fokusirani isključivo na količini objava na društvenim mrežama. Naš cilj je ponuditi sadržaj i iskustvo koji zaista ostavljaju trag – zato je naš slogan Turning moments into memories. No, sve to sporedno je ako nema sjaja u očima i strasti prema poslu, i to je nešto što ne namjeravam nikad izgubiti!

Kalendarski pripremamo i najavljujemo:

5.10. – RNB CONFUSION U OUT GARDENU

31.10. – RNB CONFUSION HALLOWEEN U PETOM KUPEU

31.10. – SUTRA JE SUBOTA ZLO I NAOPAKO HALLOWEEN PARTY U LAUBI

2-7.12. – FOOD TRUCK FESTIVAL NA BRITANCU!

13.12. – RNB CONFUSION NA TRGU JOSIPA BANA JELAČIĆA (ADVENT)

21.12. – SUTRA JE SUBOTA U LAUBI

27.12. – RNB CONFUSION NA TRGU JOSIPA BANA JELAČIĆA (ADVENT)

31.12. – RNB CONFUSION NYE U HOTELU ZONAR

Foto: Martina Movrić, Promo

Učitati još
Zatvori