Lovro Artuković, jedan od najznačajnijih suvremenih slikara dobiva prvu monografiju
Lovro Artuković, jedan od najznačajnijih suvremenih slikara dobiva prvu monografiju

Lovro Artuković, jedan od najznačajnijih suvremenih slikara dobiva prvu monografiju

Stagings, prva monografska publikacija o umjetniku Lovri Artukoviću, u izdanju  prestižne bečke izdavačke kuće Verlag für Moderne Kunst predstavit će se 20. prosinca u Velikoj čitaonici Hrvatskog državnog arhiva u Zagrebu. Zagrebačkom predstavljanju prethodit će ono u Bečkoj DIT. Galeriji, 15. prosinca. 

Publikacija je zamišljena kako bi proslavila umjetnikov osebujni talent i pružila opsežnu povijest njegova stvaralaštva od osamdesetih godina prošlog stoljeća u Zagrebu, do recentnog umjetničkog djelovanja u Berlinu, stoga su autori tekstova renomirani stručnjaci iz obje zemlje; povjesničarka i teoretičarka umjetnosti, kustosica, te profesorica na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu Leonida Kovač i njemački povjesničar umjetnosti, kustos, fotograf i pisac Boris von Brauchitsch.

Lovro Artuković
Lovro Artuković
Lovro Artuković

Lovro Artuković smatra se vodećim hrvatskim i srednjoeuropskim slikarom i grafičarom čiji umjetnički izraz istražuje figuraciju i intimu kroz ikonografiju urbane civilizacije. Rođen je 1959. u Zagrebu, gdje nakon školovanja u Klasičnoj gimnaziji i pri grafičkom odjelu Akademije likovnih umjetnosti djeluje kao slobodni umjetnik, predavač grafičkih tehnika na Školi za primijenjenu umjetnost, a u konačnici i docent na Akademiji likovnih umjetnosti, gdje predaje crtanje. Dolaskom u Berlin 2001. Artuković radi kao slobodni umjetnik.

Osim što je za svoj opus primio niz prestižnih nagrada, njegova su umjetnička djela predstavljena i prikupljena u ključnim zbirkama, kao što su one Nacionalnog  muzeja moderne umjetnosti u Zagrebu, Muzeja Albertina u Beču, Deutsche Bank Kunsthalle u Berlinu, Galerije likovnih umjetnosti u Splitu, Umjetničke galerije u Dubrovnik, Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu i Muzeja za umjetnost i obrt u Zagrebu. Umjetnička djela Lovre Artukovića nalaze se i u cijenjenim privatnim zbirkama u Zagrebu, Beču, Zürichu, Berlinu i New Yorku. Njegov rad bio je u fokusu dvaju filmova: eksperimentalnog filma Krađa Lukasa Nole i dokumentarnog filma L.A. Nedovršeno, Igora Mirkovića, a 2012. izradio je scenografiju za predstavu Žuta crta Juli Zeh i Charlotte Roos u režiji Ivice Buljana.

Lovro Artuković
Apolon i Marsija (Trijumf novih medija nad slikarstvom). Ulje na platnu, 360 × 270 cm, 2009-11.Fotografija: Damir Žižić
Lovro Artuković
Tina, Jan, Davor, Carlos i moj mali razgovor s Julijem Kniferom. Ulje na platnu, 100 x 80 cm, 2022-23. Fotografija: Damir Žižić

U jesen 2021. Lovro Artuković pozvao je tim umjetničke platforme Nomad, na proslavu njegove 20. godišnjice u Berlinu gdje se i rodila ideja o stvaranju ove vrijedne monografske publikacije. Nomadov je tim s velikom pažnjom vodio proces nastajanja knjige, okupivši iznimno talentirane suradnike, a osim Borisa von Brauchitscha i Leonide Kovač autor tekstova je i sam Lovro Artuković. Grafički je urednik Damir Gamulin, prevoditelji su Andy Jelčić i Marina Schumann, a lektorica Ivana Sor.

Knjiga je ostvarena zahvaljujući financijskoj potpori Prijatelja Nomada: privatnih osoba, Turističke zajednice grada Zagreba, Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Zaklade Adris, Grand Park Hotela Rovinj, Galerije Trotoar Zagreb i Kolekcije Cerin Antonić. Umjetnička platforma Nomad osnovana je s društvenom i kulturnom namjerom izgradnje platforme koja pridonosi promicanju našeg suvremenog kulturnog diskursa. Cilj joj je oblikovati tržište regionalnih umjetnika te u tom procesu izgraditi dugotrajne kohezivne mreže oko njega. Uz posebnu posvećenost međudisciplinarnoj suradnji, Nomadove prakse uključuju prikupljanje sredstava, produkciju izložbi i publikacija.

Knjiga je ostvarena zahvaljujući financijskoj potpori Prijatelja Nomada: privatnih osoba, Turističke zajednice grada Zagreba, Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Zaklade Adris, Grand Park Hotela Rovinj, Galerije Trotoar Zagreb i Kolekcije Cerin Antonić.

Foto: Damir Žižić

Učitati još
Zatvori