Nezaobilazno ime na glazbenoj i event sceni: Družili smo se s yem ekipom iza pozornice i mikrofona
Nezaobilazno ime na glazbenoj i event sceni: Družili smo se s yem ekipom iza pozornice i mikrofona

Nezaobilazno ime na glazbenoj i event sceni: Družili smo se s yem ekipom iza pozornice i mikrofona

Ako slušate vodeće glazbenike s hrvatske scene poput Grše, Hiljsona Mandele ili Miach, onda znate da iza njih stoji jedno ime – yem. Agencija koja je počela skromno, organizirajući evente i koncerte u Tvornici kulture, danas je nezaobilazno ime na hrvatskoj glazbenoj i event sceni. Postepeno su se razvili u brend koji umjetnicima nudi cjelovitu podršku – od organizacije festivala do rada na spotovima i promociji.

Tijekom godina, yem je proširio svoj utjecaj osnivanjem labela koji danas okuplja neka od najvažnijih imena domaće trap i rap scene, dok istovremeno ostaje epicentar kreativnosti i dobre energije. U sklopu naše rubrike Journal Inside družili smo se s yem ekipom te razgovarali s njezinim osnivačem Zvonimirom Pušićem i producentima Rokom Bekavcem, poznatijim kao Traposlavia i Nikolom Batelićem.

yem
  • Danas je yem poprilično prepoznatljiv brend, ali kako su izgledali početci? Jeste li imali jasnu viziju ili je više bilo go with the flow?

Možemo čak reći da je vizija onoga što je yem postao danas postojala od samih početaka, ali nitko se tome tada nije nadao.

Sve je išlo postepeno i organski, od prvih DJ evenata i koncerata u Tvornici, preko vođenja programa u klubu Klub, do osnivanja labela za vrijeme korone. Jačanju brenda je sigurno pomoglo i otvaranje Drito kafića gdje svaki dan možete zateći nekog yem artista i gdje se zapravo okuplja cijeli yem community.

Imali smo viziju da yem jednog dana bude agencija koja će sve pružiti glazbenicima, tzv. ključ u ruke, ali u početku nismo znali kako realizirati tu viziju, nego je jednostavno radom agencije, potpisivanjem artista za label, ulaganja u izvođače itd. počela dobivati oblik onoga čemu smo se nadali i kakav je yem konačno postao krajem 2024. kad smo uselili u novi prostor i otvorili tri glazbena studija, jedan foto i video studio i open space ured.

yem
yem
  • Što je bio veći izazov: organizirati prvi festival ili skupiti prvi tim ljudi koji dijele vašu strast?

Prvi festival nam je bio Zagreb Beer Fest, pa nam je svakako puno veći i još uvijek najveći izazov organizirati festival takvih kapaciteta.

yem
  • Drito je postao sinonim za trap/rap scenu. Ove godine održao se dva dana u prepunom Domu sportova. Što ga razlikuje od ostalih festivala u Hrvatskoj?

A ne znam usporedbu s ostalim festivalima, ali u odnosu na naše druge festivale ga svakako razlikuje to što ima jako fanatičnu fan bazu i što je i yem publici i yem izvođačima i dalje najdraži festival (iako mu Beat na moru opasno konkurira).

yem
yem
  • Kad smo već na festivalima, organizirate ih nekoliko diljem Hrvatske. Imate li najdraži i koji je najizazovniji za organiziranje?

Od njih 12, osobno najdraži mi je Drito Zagreb, a najizazovniji svakako Zagreb Beer Fest.

  • Kao label, zastupate vodeća trap imena u Hrvatskoj. Čini se da ste prepoznali snagu trapa prije nego što je eksplodirao u Hrvatskoj. Što vas je uvjerilo da će taj žanr imati toliku publiku?

Ništa, lagao bih kad bi rekao da sam 2013. znao da će trap tako dominirati, jer da sam znao tada digao bi kredit i puno ranije krenuo s labelom, a ne tek 2020. godine. Slušali smo i voljeli cijeli taj zvuk i prirodno smo rasli kako je rasla scena u Hrvatskoj i regiji i taman nekad kad je trebao dodatni push smo odlučili dodatni uložiti i početi se baviti izdavaštvom.

yem
  • A kako izgleda jedan prosječan radni dan u yemu? Ima li “klasične” rutine ili je svaki dan kaotičan na svoj način?

Sad polako poprima oblike “klasične” agencije s obzirom na to da smo preselili tri glazbena studija i jedan ured u nove prostore od 350m2 kako bi svi zajedno bili na okupu. Preko tjedna logistički i marketing dio yema odgovara na mailove dogovarajući nastupe, sponzore, brand dealove i snimajući artiste za naše socialse, a produkcijski dio se zaključa u studije i radi nove hitove za label, u pauzama igrajući stolni tenis i FIFU. Onda dolazi vikend kad spajamo team building s poslom pa se svi zajedno družimo u backstageu na nastupu nekog yem izvođača.

yem
yem
  • Što je sljedeće za yem? Imate li neku veliku ideju koju još niste realizirali?

Drito iz Arene.

Za brojne hitove koji izlaze iz yem studija zaslužni su vodeća trap i rap imena te mladi producenti jedni od kojih su i Roko i Nikola. Dok je Roko krenuo iz znatiželje prema dekonstruiranju omiljenih pjesama u osnovnoj školi, Nikola je svoj prvi studio improvizirao u bakinoj sobi s bendom. Njihov put do yema bio je spontan, ali danas su nezaobilazni dio kreativnog tima.

  • Kada ste se prvi put počeli baviti glazbom i zašto ste se baš dali u produkciju?

Roko: U 7. razredu osnovne sam razvio interes za produkciju i kako nastaju instrumentali mojih omiljenih pjesama. Počeo sam gledati tutorijale i deconstructed videe na YouTubeu. Većina producenata iz tih tutorijala je koristila FL studio te sam ga i ja nabavio i počeo radit beatove. Ostalo je povijest.

Nikola: Počeo sam se baviti glazbom u osnovnoj školi. Osnovao sam bend s prijateljima i svirali smo kroz cijelu osnovnu i srednju školu. Tako sam zapravo i krenuo s produkcijom – snimajući demo snimke u bakinoj sobi.

yem
Roko Bekavac
yem
Nikola Batelić
  • Kako ste se našli u yemu i što vas je privuklo toj ekipi?

Roko: Moj dolazak u yem je bio dosta spontan, prvi susret sa Zvonom je bio na Lil Dritu. Tamo smo se upoznali, upali u priču, te nam je odmah dao ključeve od prvog studija u kojem smo radili Dopamin i D33.

Nikola: S Luzerima je bila moja prva suradnja s yem ekipom, a nakon njih sam snimao gitare na nekoliko pjesama za Buntai, Baksa i Sjenu; i tu sam zapravo počeo surađivati s Rokom (Traposlavia) i Leonom (Trky).

yem
  • Kako izgleda rad na pjesmi/albumu s različitim izvođačima? Imate li rituale prije nego što uđete u studio?

Roko: Svaki izvođač ima drugačiji pristup glazbi. Za producenta je bitno da je sposoban prilagoditi svoj način rada izvođaču kako bi u studiju bila opuštena atmosfera iz koje na kraju nastaju najbolje stvari. A što se rituala tiče, nemam baš neki ritual. Jedino volim pojest nešto slatko u pauzama.

Nikola: Sitnice su različite ali generalno mi je pristup sličan s većinom izvođača. Bitno je stvoriti pozitivnu, inspirativnu atmosferu i prilagoditi se izvođaču da bi se postigao najbolji rezultat. I bitno je da je uvijek zabavno! Kava mi je obavezan ritual, dvije ako radim ujutro.

  • Još ste mladi i tek ste na početcima, no imate li sad već neku suradnju koja vam je najdraža ili neku pjesmu na kojoj mislite da ste napravili najbolji posao?

Roko: Ima ih puno. Teško mi je izdvojit jednu… Možda Fresh Mala od Špire i bejbe. To je taj Kanye West zvuk koji obožavam.

Nikola: Mislim da sam nekakav svoj zvuk najviše uspio istaknuti s Luzerima koji su više pop punk ,,bandovski” zvuk, te na pjesmi Špire i Teja Posebna, koja mi je posebno draga jer je nastala u mom stanu, kao i cijeli taj album.

  • A koji producente biste vi izdvojili kao netko čiji rad volite pratiti? Tko su vam uzori u glazbi?

Roko: KANYE WEST.

Nikola: Trenutno me najviše inspiriraju prijatelji producenti čiji je rad svaki dan sve bolji i bolji! Sretan sam što imam priliku uz njih dalje razvijati svoj zvuk.

yem
yem
  • I za kraj, koji su vam planovi dalje? U čemu se još niste okušati, a voljeli biste?

Roko: Planovi za dalje su upijati znanje u studiju od mojih kolega. Naučit što više. Napredovati i uživati u procesu. Volio bih se okušati u RnB-u.

Nikola: Plan mi je trenutno čim više stvarati i razvijati se kao producent i autor. Volio bi se više okušati kao autor jer me i taj dio uvijek interesirao podjednako kao i produkcija.

Učitati još
Zatvori