

Ponekad ne možemo fizički otputovati, ali zato možemo zatvoriti oči i pustiti glazbi da nas odvede. Glazba projekta Balkan Zoo i Nine Ćorić upravo to radi – nosi nas kroz prostor i emociju, ravno u Španjolsku, u flamenco, romsku dušu i ritmove koji ne poznaju granice. U svijetu u kojem svakodnevica rijetko dopušta predah, glazba može biti bijeg, inspiracija i povratak sebi. Nina Ćorić, jedna od rijetkih flamenco pjevačica u regiji, s glazbenim kolektivom Balkan Zoo, donosi spoj tradicije i suvremenosti u kojem romski melos, flamenco, jazz i hip-hop dišu kao jedno.
Prvi put kad sam čula flamenco, bilo je to kao da sam prepoznala nešto svoje. Taj trenutak bio je gotovo nadnaravno iskustvo, priča Nina i dodaje: Tada sam prvi put u potpunosti osvijestila koliko sam zahvalna na daru glasa s kojim sam rođena. Sve što radim u glazbi, radim s poštovanjem.

Glazba kao sloboda – između tradicije i inovacije
Projekt Balkan Zoo pod vodstvom basista i producenta Maria Rašića donosi sasvim novo čitanje tradicionalnih pjesama. Kod Maria me osvojila otvorenost prema eksperimentu, ali i veliko poštovanje prema glazbi koju interpretiramo. On je zaslužan za naš zvuk i uspio je svojim aranžmanima iz mene izvući ono najbolje.
Spajanje tradicionalne romske glazbe s jazzom i hip-hopom zvuči hrabro, a iza toga stoji hrpa izazova. Bilo je pitanje – hoće li išta od toga uspjeti? Sve je zapravo bio izazov. Ali upravo u tome je i čar. Tradicionalna romska glazba je sirova, puna emocije. Kad joj dodate beat ili improvizaciju, lako se može izgubiti ono ‘nešto’. Naša misija je da se to ne dogodi.
Balansiranje između autentičnosti i novog pristupa zahtijeva osjećaj. Uzmeš pjesmu koja je stara, zadržiš osnovnu melodiju koja je čini prepoznatljivom, i staviš je u novi muzički kontekst. Ne kopiramo nikoga, ne radimo remix, već reinterpretaciju.

Publika koja pleše – i kad ne zna kako
Svaka pjesma u Nininom repertoaru nosi osobnu priču. No, jedna druga pjesma ima posebno mjesto: ‘Naci en Alamo’… svaki put nanovo proživljavam stihove te pjesme i prepustim se glazbi.”

Glazbeni utjecaji – šire od flamenca
Osim flamenca i romske glazbe, Nina u svom zvuku nosi portugalski fado, soul… i mnogo više. Glazba je široka i ne možemo – niti želimo – izbjeći razne stilske utjecaje. Pretvaramo ih u svoju prednost. Postoji li pjesma koju još nisu obradili, a željeli bi? Zasad ne. Što smo htjeli, to smo i napravili. Ali sigurno će se pojaviti neka nova koju ćemo poželjeti.
World music scena na Balkanu – realnost ili san? Iskreno, ne razmišljam o tome. Ne bavim se tim kontekstima. Naš cilj je jednostavan – doći do što šire publike i pokušati živjeti od svog rada. No, jedno je jasno – publika, bez obzira odakle dolazi, osjeća istu stvar. Reakcije su slične – bilo da smo u Hrvatskoj, Češkoj ili Španjolskoj. Emocija je univerzalna.
Bitno nam je da su svi sretni i veseli i da nitko ne ode ravnodušan s našeg koncerta. Ako smo uspjeli nekoga dirnuti, nasmijati ili potaknuti da zapleše – naša je misija ispunjena.
Ostavljamo vas uz singl Kibori s aktualnog albuma Muzika za ples.
Foto: Velija Hasanbegović, Doringo Photography