

Međunarodni dan traperica obilježava se 30. travnja, a uoči toga, mlada glazbenica Lara Demarin objavljuje svoj novi singl, prikladno nazvan – Jeans. Pjesma nije uobičajeni pop singl nego glazbeni hommage trapericama u žanru popa i afro beata kao kulturnom simbolu, modno bezvremenskom materijalu, ali i metafori za odnose, identitet, ljubav i svakodnevne izazove u odnosima. Osim toga, Denim Day se obilježava kao čin solidarnosti sa ženama žrtvama seksualnog nasilja. Jeans pjeva o intimnoj privlačnosti, o fizičkoj i emocionalnoj vezi, ali nikada kroz prizmu podložnosti, nego kroz žensko iskustvo želje, slabosti, ali i moći izbora.
Lara nam je u intervjuu otkrila što joj znači simbolika traperica, koliko joj je bitno progovarati o bitnim temama i kako joj je bilo stvarati Jeans.

Lara, singl Jeans objavljuješ na Međunarodni dan traperica. Koliko ti je ta simbolika bila važna u kontekstu pjesme?
Zapravo, ta simbolika mi je bila baš posebna. Denim Day nosi snažnu poruku i djelovalo mi je zanimljivo da pjesma poput Jeansa, koja tematizira tijelo, slobodu i bliskost, izađe baš povodom toga. Rijetkost je da pjesma nastane nakon smišljenog naziva pjesme, ali ovaj put je bilo baš tako – htjela sam imati pjesmu koja se zove Jeans te sam inspiraciju pronašla u tadašnjim emocijama. To je moj mali doprinos većem razgovoru – da se kroz glazbu dotaknemo i važnih tema.

Kako bi opisala Jeans onome tko ga još nije čuo – što može očekivati, a što možda i ne?
Jeans je vrlo senzualna, iskrena i plesna pjesma. Htjeli smo dovesti afro-beat na naše prostore – smatram da je ljudima još relativno nepoznat pa sam imala želju kroz njega donijeti svježinu. U tome su mi pomogli dečki iz 6three produkcije – Dario Mihić i Nino Krznar. Možete očekivati dobru vibru i tekst koji će vas možda iznenaditi svojom iskrenošću.

Traperice u tvojoj pjesmi nisu samo komad odjeće nego i metafora. Što za tebe osobno znači traper?
Za mene je traper nešto vječno, a svakodnevno. Simbolizira udobnost, ali i snagu, slobodu da se osjećamo dobro u vlastitoj koži. U pjesmi je traper metafora za osobu koja ti “pristaje” – emotivno, fizički, duhovno.


Jeans nosi snažnu feminističku poruku – o vlastitom tijelu, izborima i slobodi. Kako si gradila taj narativ kroz tekst i glazbu?
Sve je krenulo od jedne rečenice – “pristaješ mi kao dobar jeans”. Taj punchline me vodio dalje. Željela sam stvoriti pjesmu u kojoj žena preuzima kontrolu nad pričom i izražava svoju želju i slobodu. Glazba i tekst zajedno tvore atmosferu koja je senzualna i vrlo samosvjesna.

Denim Day obilježava se kao čin solidarnosti sa ženama koje su preživjele seksualno nasilje. Kako ti vidiš važnost glazbenica koje progovaraju o tim temama?
Glazba ima ogromnu moć – ne samo da zabavi, već i da poveže, osnaži i potakne na razmišljanje. Kad glazbenice progovore o ovakvim temama, stvaraju prostor gdje se ljudi mogu prepoznati i gdje se tabu razbija.
Ostani u korak
s trendovima
Prijavi se na Journal newsletter.
Koje su žene, bilo u glazbi, modi ili svakodnevici – tvoj ‘jeans‘ role model?
Prve osobe koje mi padaju na pamet su Britney Spears, Christina, Beyonce – osim što sam naslušana njihove glazbe stvarane ranih 2000-tih volim se podsjetiti kako je tada jeans bio najpopularniji odjevni predmet i uvijek u glavnom fokusu, gdje god se pojavile. Odnedavno, to je i Šargi, hrvatska dizajnerica iza koje stoji brend koji se temelji na denimu. Upravo sam s njom i ostvarila suradnju na spotu za pjesmu Jeans jer sam ju smatrala vrlo odvažnom, kreativnom i drugačijom. Jako volim kvalitetu i priču iza brenda.

I za kraj, što ti je bilo najizazovnije, a što najosnažujuće u stvaranju ove pjesme?
Najizazovnije je bilo pronaći pravi balans između intimnosti i poruke, odnosno spoj svojih trenutačnih osjećaja i onoga što kroz pjesmu želim reći. A najosnažujuće mi je definitivno bilo raditi s ljudima koji su vjerovali u pjesmu jednako kao i ja. Ta sinergija i dobra atmosfera, kao i osjećaj zajedništva. Uspjela sam spojiti relativno novu mladu ekipu koja je u svojim počecima stvaralaštva, baš kao i ja pa se ta motivacija za dobrim proizvodom posebno osjeća i osnažuje me za buduće projekte.
U nastavku vam predstavljamo spot za pjesmu Jeans:
Foto: Marina Tunjić
Styling: Lorena Gečević