Povratak romantičnih komedija, nostalgični remakeovi i viralne knjige – ovo je 2022. u pop kulturi
Dok vam krajem svake godine donosimo recap svega što se događalo – bilo u modnom svijetu, gastro trendovima ili beauty industriji, na samom početku 2022. odlučili smo pokriti i predviđanja. Svaka godina nosi svoje trendove, a oni se posebno brzo mijenjaju u svijetu kulture i zabave. Prije samo nekoliko godina nismo mogli zamisliti da najveće svjetske blockbustere gledamo kod kuće na streaming platformama, a to je tek jedan od trendova (koji se i zadržao) kojem smo svjedočili. Boom skandi sadržaja, opsesija true-crime žanrom, popularnost podcasta i audio knjiga, sasvim drugačije dodjele nagrada – sve su to neke od promjena koje posljednjih godina generalno mijenjaju način na koji konzumiramo sadržaj, ali i vrstu zabave koju preferiramo.
U nastavku donosimo nekoliko predviđanja i trendovima koje narednih mjeseci očekujemo u svijetu entertainmenta i kulture!
Nostalgija se nastavlja
Već nekoliko godina trend filmska industrija jaše na nostalgiji. Netflixova uspješnica Stranger Things 2016. je godina trijumfirala u pravom TV vremeplovu i mnoge gledatelje privukla upravo povratkom u osamdesete – kroz izvrstan izbor glazbe, retro estetiku i prikaz nekadašnjeg jednostavnijeg djetinjstva i života. Međutim, posljednjih godinu dana vlada trend koji će odjeknuti u 2022. godini. Umjesto filmova i serija smještenih u prošla vremena, filmska i TV industrija primila se rebootova i remakeova i od njih ne odustaje. U 2021. već su velik trag ostavili rebootovi Gossip Girl i And Just Like That, a ove nas godine očekuje Scream 5, nova inačica How I Met Your Mother, Fresh Prince of Bel-Air, Pretty Little Liars i drugi naslovi. Pretpostavljamo da će se lista rebootova popularnih serija i filmova samo širiti narednih mjeseci.
Osim u obliku rebootova, predviđamo da će sve popularnije biti specijalne reunion epizode. Otkad je HBO izdao reunion Friendsa, a već 1. siječnja stigao je reunion Harry Pottera, ne sumnjamo da će se narednih mjeseci okupiti i ekipe drugih kultnih filmova i serija – primjerice, One Tree Hill, Seinfeld, The 70s Show, Legally Blonde i slični.
Povratak romantičnih komedija
Devedesete i početak 2000-ih zasigurno je bilo zlatno doba za romantične komedije. U njima su stasale i najveće hollywoodske zvijezde ili barem miljenici publike, kao što su Hugh Grant, Julia Roberts, Cameron Diaz, Jennifer Lopez i drugi. Međutim, žanr romantične komedije posljednjih je desetak do petnaestak godina izumro i uz rijetke šarmantne naslove nestale su one romantične komedije u punom smislu koje se ne temelje samo na slabom humoru, već i zaista upečatljivim likovima. Velike hollywoodske zvijezde vraćaju se žanru koji ih je, u mnogo slučajeva, stavio na mapu hollywoodske industrije.
U 2022. snima se ili već izlazi nekoliko rom-comova zbog kojih bi mnogi mogli čak kupiti i kino ulaznicu. Primjerice, u veljači stiže film Marry Me s Jennifer Lopez i Owenom Wilsonom u glavnim ulogama, Julia Roberts i George Clooney snimaju romantičnu komediju Ticket to Paradise koja bi navodno trebala osvanuti na jesen, a Reese Witherspoon i Ashton Kutcher zajedno će glumiti u filmu Your Place or Mine u kojem prste ima i autorica danas već kultne komedije The Devil Wears Prada.
Squid Game efekt
Serija Squid Game bez dileme je najpopularnija serija 2021. godine. Njezin ćemo utjecaj osjetiti kroz cijelu 2022. u nekoliko oblika. Prvenstveno, Squid Game je ponovno u centar pažnje privukla južnokorejsku filmsku i TV produkciju koja je još 2019. godine počela plijeniti pažnju mainstream publike filmom Parasite. Nakon uspjeha kakav je postigao Squid Game, streaing servisi zasigurno će fokus, ali i novac prebaciti u južnokorejski sadržaj koji će se značajno podebljati na trending listama najgledanijih serija i filmova. Međutim, ono što već nekoliko godina ‘pumpa’ Gomorrah, Dark, La Casa de Papel i druge strane serije, Squid Game je bombastično zaokružila – nikad veći fokus streaming platforme nisu stavile na međunarodni sadržaj i taj će trend zasigurno obilježiti 2022. godinu. Međutim, efekt ove serije vidjet će se i u sadržaju pa je tako za očekivati pregršt novih, pomaknutih survival drama.
Filmski blockbusteri se vraćaju u kino
Posljednjih nekoliko godina, otkad je popularnost streaming platformi probila granice, a filmovi s istih su počeli dobivati nominacije za velike nagrade, pitanje može li kino preživjeti novi način gledanja neprestano se provlači. Međutim, 2021. je već nagovijestila da će kino preživjeti i pandemiju i streaming servise jer predstavlja čitavo iskustvo koje je teško nadomjestiti kod kuće. Uz prave filmske naslove, publika se već počela vraćati u kino dvorane zahvaljujući James Bondu i filmovima kao što su Dune i House of Gucci. Tijekom ove će se godine ta situacija i kristalizirati i pokazati da uz velike filmove u kino dvorane stiže i velika publika, a zasad nas u kinima očekuju premijere vrhunski hypeanih naslova kao što su The Lost Daughter, Licorice Pizza, Death on the Nile, The Batman i slični.
Nikad inkluzivnije dodjele nagrada
U 2022. čeka nas svojevrsni presedan koji bi mogao utjecati i na sve ostale dodjele nagrada u godini. Zlatni globusi prvi se put u povijesti neće prikazivati na televiziji, iako će se svečanost održati uživo. Već nekoliko godina značaj velikih nagrada kao što su Grammyji, Zlatni globusi i Oscari slabe, a interes publike također je sve manji. Manjak inkluzivnosti (ignoriranje ženskih postignuća u velikim kategorijama poput najbolje režije te manjina generalno) također je doveo do lavine kritika u nekoliko navrata.
Za očekivati je ove godine da će organizacije obratiti pozornost više nego ikad na raznolikost i inkluzivnost u svim kategorijama, ali tu je i činjenica da bi, nakon Zlatnih globusa, i sudbina Oscara na televiziji mogla biti upitna.
BookTok je novi Goodreads
BookTok odnosno zajednica ljubitelja knjiga i generalno sadržaja vezanog za knjige na TikToku u 2021. je već postao značajna platforma za izdavače i autore. Međutim, narednih će mjeseci, pretpostavljamo, polako postajati mainstream platforma na koju ćemo češće svraćati po preporuku za knjige nego na Goodreads, a posebice ako već koristimo TikTok aplikaciju. BookTok bi ove godine trebao postati i marketinški alat za brojne autore, ne samo one koji se bave ljubavnim romanima i koji su dosad više od drugih prepoznali moć ove platforme. Konačno bi i izdavaštvo tako moglo dobiti platformu koja bi određeno djelo zaista mogla pretvoriti u nešto viralno. Iako na YouTubeu takve tendencije već godinama postoje, BookTok bi mogao punim mahom transformirati knjigu u predmet viralnosti kakav smo dosad viđali većinom s raznim izazovima inspiriranim popularnom kulturom ili modnim i beauty hackovima na društvenim mrežama.
Foto: Profimedia.hr, Pexels, IMDb