Skandinavska kinematografija oduvijek je na glasu kao jedna od najintrigantnijih. Način na koji obrađuju svakodnevne i životne teme, kao i sama estetika, nerijetko pomalo mračna, ali uvijek upečatljiva, nenadmašna je čak i u usporedbi s hollywoodskom produkcijom.
Danas su nam pristigle nominacije za najprestižniju filmsku nagradu – Oscare. Favoriti godine tako su službeno i potvrđeni, ali jedan nam je film posebno zapeo za oko.
Doza britkog humora, često pomalo sarkastičnog ili crnog, još je jedna karakteristika skandinavske produkcije, a sve se to fantastično stopilo u filmu The Worst Person in the World o kojem se raspisala kritika, a od danas se i službeno natječe za titulu najboljeg međunarodnog filma!
The Worst Person in The World kao idealan prikaz života u tridesetima
Režiser Joachim Trier tijekom ove je sezone dodjela nagrada suptilno, ali uvjerljivo dominirao kad govorimo o međunarodnim filmovima. The Worst Person in the World premijeru je doživio u Cannesu, festivalu na kojem je njegova glavna zvijezda Renate Reinsve dobila i nagradu za najbolju glumicu. Komedija je i u konkurenciji za Oscara za najbolji međunarodni film, a osvojila je i dvije nominacije za BAFTA-u.
Film je zapravo završni dio Trierove trilogije o odrastanju u Oslu, a ulogu Julie zapravo je osmislio i pisao s Eskil Vogt upravo za glumicu Renate Reinsve koja je maestralno utjelovila izgubljenu mladu ženu koja mora navigirati kroz bezbroj životnih mogućnosti i u svijetu u kojem bi joj sve trebalo biti na dlanu, a zapravo nije.
Ovo je posljednje poglavlje, a trilogija je pratila Julie u razdoblju od četiri godine tijekom koje je doživljavala i preživljavala razne ljubavne i prijateljske odnose i pokušavala otkriti tko je ona sama zapravo. U filmu je upoznajemo kao studenticu medicine koja se, nakon što shvati da to ipak nije za nju, odluči baviti fotografijom. Nakon što upozna Aksela, petnaest godina starijeg muškarca i autora, njih dvoje započinju neobičnu ljubavnu vezu, zajedno se bave pisanjem, a on je upoznaje i s roditeljima. Upravo joj u tom momentu predlaže da naprave ozbiljniji korak u njihovoj vezi – na što ona nije spremna. Njezino poimanje same sebe se mijenja, kao i ljubavne prilike u koje upada, a rezultat je dirljiv, realan i iskren pogled na životni period koji je nerijetko nepredvidljiv, zbunjujuć i kompleksan.
Publika se u film zaljubila zbog načina na koji se može poistovjetiti s likom Julie i njezinim često antijunačkim karakteristikama. S druge strane, film donosi prepoznatljiv europski štih produkcije, romantični aspekt razbija poznate klišeje, a Trier je za režiju dobio doslovce hvalospjeve aktera iz svoje industrije. Međutim, možda najbolje cijeli film opisuje kritičarka Observera Emily Zemler koja kaže da: “norveški redatelj Joachim Trier pogađa u univerzalnu istinu: nitko od nas ne zna što zapravo radi u životu.”
Renate Reinsve ovim se filmom uvrstila među najintrigantnija glumačka lica, ne samo u Norveškoj, već na svjetskoj razini, a film trenutno možete pogledati i u našim kinima.
Foto: IMDb