The Holdovers je malo drugačiji božićni film koji je oduševio javnost. Pogledali smo ga
U vremenu smo kada božićni filmovi izlaze jedan za drugim. Često se vraćamo klasicima koje gledamo iz godine u godinu, no volimo i pogledati nove božićne filmove. Većina takvih prati skoro identičnu premisu. Ili je riječ o djevojci iz velikog grada koja se za Božić vraća u svoj mali rodni grad i zaljubljuje se u lokalnog dečka ili je riječ o slatkom obiteljskom filmu koji uvijek ima neki zaplet da bi se na kraju filma izvukla neka poruka o tome kako je samo bitno biti s voljenima. Nedostaje nam taj neki božićni film koji će nas apsolutno dirnuti i oduševiti. I pronašli smo ga. Pogledali smo film koji u posljednje vrijeme oduševljava javnost – The Holdovers.
Kako Božić provode usamljeni ljudi?
The Holdovers je smješten u Božić 1970. godine. Paul Hunham je učitelj u prestižnom all-boys Barton internatu. Učenici ga mrze, a učitelji škole još i više. Čangrizav je, strog, ne zanima ga tko je čiji sin, dat će jedinicu senatorovim sinovima, ne podnosi bogate učenike za koje tvrdi da su se rodili pod sretnom zvijezdom te ne dopušta nikome da mu se približi. Paul nema prijatelje ni obitelj pa ga zapadne uloga dežurnog učitelja koji tijekom božićnih praznika mora ostati u školi kako bi čuvao učenike koji također ostaju te ne idu doma. Kada otac jednog od petero učenika koji su ostali sami na Božić ipak dođe po svog sina, pozove i sve ostale na skijanje. No, majka jednog od njih, nikako se ne javlja, stoga Paul u školi ostaje sam s njim. Učenik u pitanju je Angus Tully, izrazito pametan, no problematičan tinejdžer.
Paulu i Angusu se pridružuje i školska kuharica Mary, Afroamerikanka koja je nedavno izgubila sina jedinca u ratu u Vijetnamu, a koji je i sam bio učenik u Bartonu. Njih troje tvore neobičnu ‘obitelj’ za Božić koja dijeli svakakve nezgode tijekom dva snježna i hlada tjedna u Novoj Engleskoj. No, prava avantura je kako će pomoći jedno drugome da shvate da nisu vezani za svoju prošlost te da mogu odabrati budućnost.
Postava filma
Redatelj filma je Alexander Payne, poznat po pametnom kombiniranju komedije i drame. Dvostruki je oskarovac, a oba kipića je dobio za najbolji prilagođeni scenarij za filmove Sideways i The Descendants. Poznat je i po filmovima Downsizing i Nebraska, a The Holdovers je možda njegov najdirljiviji film dosad. Payne se ponovno udružio s glumcem Paulom Giamattijem s kojim je surađivao prije skoro 20 godina na filmu Sideways. U ulozi Angusa debitirao je mladi glumac Dominic Sessa, a u ulozi Mary pronašla se Da’Vine Joy Randolph koju smo gledali u seriji Only Murders in the Building. Payneovi filmovi uvijek briljiraju u području scenarija, a The Holdovers nije ništa drugačiji. Ovaj put, scenarij je povjeren Davidu Hemingsonu koji je većinom radio na TV serijama.
Tri tužne duše
Odavno nismo pogledali ovako jedan kvalitetan božićni film koji nije klišej. Iako je Božić vrijeme veselja, postoje i oni koji su tada često i sami. Tako su se u The Holdoversu skupile tri tužne duše od kojih svatko prolazi kroz svoja teška vremena. Film je wholesome, emotivan, smiješan i jednostavno jedan od najboljih filmova koje smo pogledali ove godine, a komentari na film su isključivo pozitivni. Jednostavno vas ne može ostaviti ravnodušnim. Iako nije klasični božićni film, The Holdoversova glavna tema je zapravo kako božićne praznike učiniti najboljim mogućim. Paul i Angus se u početku filma ne podnose. Angus radi spačke, Paul je hladan i strog, no do kraja filma sve se to mijenja.
Ostani u korak
s trendovima
Prijavi se na Journal newsletter.
The Holdovers nosi srce na rukavu
Iako je smješten u hladne i tmurne zimske dane, The Holdovers uspijeva biti topao i srčan film pa čak i kada se svi od likova svađaju. Payne je poznat po crnom humoru u svojim filmovima, a u ovom filmu se savršeno spaja s tugom u likovima. Ono što čini film toliko sjajnim je dinamika između Paula i Angusa. Dok na ekranu vidimo kako dani božićnih praznika prolaze, upoznajemo likove sve više. Kroz njihovu interakciju pomalo počinjemo shvaćati što ih je učinilo likovima kakvi jesu te osjećamo njihovu bol i frustraciju.
Tijekom božićnih praznika Paul i Angus uče jedno o drugome, no pritom nikada ne prestaju sa svađanjem. Međutim, njihov odnos se razvija polako i prirodno, baš onako kako i treba. Ubrzo shvaćaju da su puno sličniji nego što bi to htjeli. Do kraja filma Paul se smekša i uz Maryno nagovaranje potrudi se Angusu prirediti bar malo božićnog doživljaja. Njihova veza postane toliko velika da gledajući ih kako jednostavno gledaju knjige na sajmu, jedu skupa u restoranu ili gledaju televiziju postane jednako zanimljivo kao i kada svađaju.
Ništa bez spektakularne glume
Paul Giamatti je jedan od najpodcjenjenijih glumaca današnjice kojeg nekako svi uvijek vole, ali nikad mu ne daju dovoljno hvale. Giamatti je fenomenalno odigrao ulogu Paula Hunhama i toplo se nadamo kako će dobiti nominaciju za Oscara jer je zaista zaslužuje. Glumac je urnebesan sa svojim ‘raskošnim’ uvredama i u filmu vidimo kako je došlo do njegovog hladnog pogleda na svijet, ali kako je on i više od same tvrde površine. Na početku filma se čini kako će biti još jedan stereotipični zločesti i strogi učitelj, no to nije tako. Sve zbog Giamattijeve impresivne izvedbe. Stvarno vam bude stalno do njegovog lika, čak i u najgorim trenucima.
Izvanredan je i Dominic Sessa u svojoj prvoj filmskoj ulozi ikad! Glumac je pravo otkriće, a činjenica da može odlično glumiti bok uz bok s Giamattijem obećava. Ne sumnjamo kako je ovo tek njegov početak i kako ćemo ga gledati u scenama s još više glumačkih legendi.
Atmosferičan božićni film
Ono što nam se posebno svidjelo kod The Holdoversa, a što su i mnogi gledatelji istaknuli jest njegova atmosferičnost. Ne samo da je smješten u 70-e, film izgleda kao da je tada i snimljen. Vizualno izgleda prekrasno. Estetika 70-ih posebno je prisutna u uvodnoj špici filma, a toplina na ekranu savršeno paše uz atmosferu filma. Sa svojim coming of age elementima koji se miješaju s crnim humorom i dramatičnim događajima, ako bi The Holdovers morali usporediti s nekim drugim filmovima rekli bi da je spoj legendarnog Dead Poets Societyja te Wes Andersonovog Rushmorea.
Sve u svemu, The Holdovers je božićni film kojeg ne smijete propustiti. Nije sličan niti jednom kojeg smo pogledali ove godine, a voljeli bi da svoj put pronađe i na Oscarima na kojima definitivno zaslužuje nekoliko nominacija.
Foto: IMDb, Profimedia