‘In the Air Tonight’ i ‘Bijeli Božić’ pobjednici 19. Tabor film festivala

‘In the Air Tonight’ i ‘Bijeli Božić’ pobjednici 19. Tabor film festivala

Tabor Film Festival cover

U završnom večernjem programu u nedjelju proglašeni su najbolji filmovi 19. Tabor film festivala. Izborom međunarodnog žirija koji su ove godine činili proslavljena montažerka Jelena Maksimović, nagrađivani hrvatski redatelj Josip Lukić te filmski teoretičar Olaf Möller, Grand Prix festivala dodijeljen je američkom redatelju Andrewu Normanu Wilsonu za eksperimentalni film In the Air Tonight, u kojem je kao provodni motiv za prikaz iskustva jedne noći na autocesti uz pacifičku obalu utkana glazba Phila Collinsa, a žiri ga je kratko opisao riječima: „kad fantazija postane pop kultura, snimi fantaziju“.  

Dodijeljena su i tri posebna priznanja, pa tako jedno od njih odlazi tajvanskom autoru Joeu Hsiehu za animirani film Noćni bus (Night bus / 夜車) u kojem jedan gubitak ogrlice u vožnji kasnonoćnom autobusnom linijom uzrokuje niz intrigantnih preokreta koji kulminiraju plamtećim autobusom pod tamnim obalnim nebom. Posebno priznanje dobio je i nagrađivani film 8’28” kineskog autora Zhong Sua u kojem se kroz humor blizak stanju očaja zapadne i istočne mitologije prikazuju budućim liderima svijeta, kao i švicarski dokumentarno-animirani film Kora (Ecore) autora Samuela Pattheya i Silvaina Monneya o svakodnevici doma za umirovljenike u kojem je vrijeme stalo.

Tabor Film Festival 2021. cover

Bijeli Božić najbolji domaći film

O filmovima u domaćoj konkurenciji ove su godine prosuđivali prošlogodišnji dobitnik za najbolji film Natko Stipaničev, direktor Festivala kratkoga filma u Ljubljani FeKK  Matevž Jerman te dramaturginja Asja Krsmanović, programska koordinatorica Sarajevo Film Festivala te su najboljim domaćim filmom proglasili Bijeli Božić, igrano-dokumentarni film s temom gradskog parka redatelja Josipa Lukića. Lukićev film, kako su obrazložili članovi žirija, istodobno je autentičan, duhovit i tjeskoban, te levitira van vremena i prostora, no jasno artikulira probleme suvremenog doba i to kroz priču koja snažno rezonira s gledateljem te ga angažira na način kako samo rijetki autori umiju postići.

Bijeli Božić

Posebno je priznanje žiri dodijelio dokumentarnom filmu Jasmine Beširević Sad sam ja Irena, kirurški precizno vođenoj intimnoj ispovijesti jedne žene, kako će se istaknuti u obrazloženju nagrade, koja je ispričana minimalnim sredstvima ali izravno artikuliranim emocijama zbog kojih postaje univerzalna priča o nasilju i razumijevanju njegova porijekla. Drugo posebno priznanje dodijeljeno je redateljima Igoru Bezinoviću i Ivani Pipal za film Mikrokazeta – najmanja kazeta koju sam ikad vidio u kojem se autori u prikazu jednog predmeta pronađenog na odlagalištu smeća znalački poigravaju miješanjem filmskih rodova te stvaraju jedinstven i vrlo zabavan mikrokozmos. 

Uz nagrade žirija i publika je dala svoje glasove te je najbolji film po izboru publike Cockpera autorice Kate Gugić, kratka animirana opera inspirirana Ezopovom basnom Dva pijetla i orao

Uz glavni program filmova u konkurenciji prikazan je i niz popratnih filmskih programa, otvorena je izložba talijanske umjetnice Martine Menegon, te održan masterclass montažerke Jelene Maksimović

Glazbenu podlogu festivala obilježila je plesna i elektronska glazba iskusnih domaćih glazbenika i DJ-a koji su se pobrinuli da taborska publika dobije dovoljne doze ritma za ples  prije i nakon filmskih projekcija. Na dvije glazbene pozornice na otvorenom, Sunset Stage i Sunrise Stage nastupili su Aklea Neon, Jan Kinčl, Plazmatick, Eleven, Muzika za dobar đir, Stefanic & hrwo E, DJ Jogurt i DJ Anikulapo. 

Devetnaesto festivalsko izdanje bogatim je filmskim programom te dobrom i opuštenom atmosferom i ove godine oduševilo brojne posjetitelje, a Tabor Film Festival sada kreće ususret 20. jubilarnom izdanju i novim izazovima i smjernicama koje najavljuju organizatori.  

Foto: PR

Učitati još
Zatvori