Pohvale za hrvatsku seriju stižu sa svih strana. Kad je SRAM u pitanju, srama nema!
Ocjena 8,6 ostvarena na stranici za recenziranje televizijskog i filmskog sadržaja IMDb postignuta nakon prve epizode sjajna je naznaka kako je pred gledateljima jedan uspješan projekt. A ono što cijelu priču čini još zanimljivijom jest podatak kako se radi o domaćem naslovu, odnosno seriji SRAM koja je 27. listopada službeno predstavljena na HRT-u.
Točnije, riječ je o igranoj seriji za mlade koja je u norveškom originalu (Skam), ali i brojnim adaptacijama u Europi i SAD-u, postigla izniman uspjeh. SRAM je visoko formatirana serija koja uobičajene probleme mladih priča na inovativan način i u snažnoj isprepletenosti s online komunikacijom, čime se prilagođava navikama konzumacije sadržaja mladih ciljnih skupina.
Brojke koje govore same za sebe
Više od 60 milijuna pregleda, 160 tisuća pratitelja i deseci tisuća komentara iz cijelog svijeta: serija za mlade SRAM zaključila je svoju prvu sezonu velikim uspjehom.
Domaća adaptacija originalnog norveškog formata SKAM, kroz 10 tjedana emitiranja stekla je ogromnu popularnost među mlađim generacijama u regiji, ali i obožavateljima ovog formata diljem svijeta. Istaknula se inovativnim pristupom distribuciji – svakodnevnim objavljivanjem isječaka na društvenim mrežama, čime je uspjela osvojiti srca mlade publike koja sadržaj prati upravo na digitalnim platformama.
Brojke govore same za sebe – od objave trailera 15. listopada do danas, na službenim kanalima serije SRAM na društvenim mrežama Instagram, Tiktok i YouTube zabilježeno je 64 milijuna pregleda, 2 milijuna interakcija (like, comment, share) uz kombinirani doseg od više od 6 milijuna jedinstvenih korisnika. U manje od tri mjeseca serija SRAM je dobila povjerenje čak 160 tisuća pratitelja na svojim društvenim mrežama, ali i desetke tisuća pratitelja na dodatnih 18 profila koje na društvenim mrežama imaju glavni likovi serije.
Početna ocjena sa stranice IMDb, o kojoj pišemo u uvodu, ipak je malo splasnula (kako to obično biva) – no drži se na sjajnih 8!
Hrvatska verzija
Podsjetimo, serija donosi priču o 16-godišnjoj Evi kojoj prelaskom u novu srednju školu započinje izazovno i turbulentno razdoblje. Dok se pokušava uklopiti u novu okolinu, Eva se bori s vlastitim samopouzdanjem. Istovremeno, ima sve manje povjerenja u svojeg dečka Jakova, a sama dolazi u iskušenja. Jakovljev najbolji prijatelj Lovro pokušava pomoći, međutim pritom samo staje na put rješavanju problema…
Ono što SRAM izdvaja jest objavljivanje na nelinearnim (internetskim) i linearnim (televizijskim) kanalima distribucije. Naime, format napušta dogmu kako igrana serija treba prvo biti objavljena u linearnom televizijskom programu, pa je prioritet objave sekvenci iz svake epizode prepušten nelinearnim platformama odnosno kanalima i profilima društvenih mreža, web stranici sram.hr i platformi na zahtjev HRTi. Time se ovaj projekt prilagođava navikama konzumacije sadržaja kod ciljane skupine mladih gledatelja.
Ostani u korak
s trendovima
Prijavi se na Journal newsletter.
Jedva čekamo nove epizode!
Epizode prate i sjajne kritike iznesene na društvenim mrežama, kao i priznanja da je hrvatska verzija bolja od očekivanog. Naime, često smo proizvode vlastite produkcije skloni promatrati pod povećalom i lakše im pronalaziti mane. Ipak, čini se da kad je SRAM u pitanju – srama nema. Radujemo se drugoj sezoni!
Podsjetimo, redateljica serije je Jelena Gavrilović, a scenarij su napisale Hana Jušić i Nikica Zdunić. Producenti serije su Bruno Mustić i Ivan Lovreček, a za HRT ju proizvodi CGM Films. Prva sezona serije SRAM bila je sastavljena od 10 epizoda, prosječnog trajanja 20 minuta.
PS: S Brunom smo imali priliku i razgovarati o ovom projektu, a spomenuti članak pročitajte ovdje.
PS: Najavnu pjesmu serije SRAM izvode Hiljson Mandela i Miach, a sve o njoj možete doznati na linku. Ona je također ostvarila nevjerojatan uspjeh zauzevši prvo mjesto na Billboardovoj ljestvici, ljestvici HR TOP 40 i aplikaciji Shazam. Na YouTubeu pjesma broji preko 4.5 milijuna pregleda, dok na Spotifyu je ostvarila preko 2 milijuna slušanja.
Foto: PR, Instagram (@sramhr)