Na ovogodišnjem će Tabor Film Festivalu sasvim sigurno na svoje doći ljubitelji kratkometražnog filma, jer im se pruža jedinstvena prilika da pogledaju filmove koji se po prvi puta prikazuju u Hrvatskoj. Jednako tako, glavni filmski program donosi i pobjednike najznačajnijih svjetskih festivala koje nikako ne biste trebali propustiti. Međunarodna konkurencija ove godine broji 26 naslova različitih žanrovskih predznaka, obuhvaća filmsku produkciju iz dvadesetak zemalja širom svijeta, a prikazivat će se u pet programa slikovitih naziva: Muzika je put do sreće, Novo (ne)normalno, Pet nijansi sive, Apokalipsa sada i Pričaj mi o ljubavi. Velik broj naslova premijerno se prikazuje domaćoj publici, a u selekciji stranih filmova možemo izdvojiti pobjednika najznačajnijeg svjetskog festivala kratkog filma u Clermont Ferrandu, slovenski film Sestre Katarine Rešek o tri najbolje prijateljice, zaklete djevice u sukobu s lokalnim dječacima. Izbor selektora Ivana Ramljaka donosi i tri filma nagrađena na ovogodišnjem filmskom festivalu u Oberhausenu – 8’28” kineskog redatelja Su Zhonga u kojem se kroz humor blizak stanju očaja zapadne i istočne mitologije prikazuju budućim liderima svijeta, , kao i dokumentarac o ljepoti i krhkosti života More Woman, More Cry švedske redateljice Anne Haugsgjerd te britanski film Divided by Law autorica Katie Davies i Emme Agusita koji otvara aktualne probleme dvonacionalnih obitelji, nastale primjenom Brexita i dolaskom pandemije.
Domaće filmske snage: pandemija, pustolovine i konceptualne sahrane
Tema pandemije neće zaobići niti filmove iz domaće konkurencije, kao što je to slučaj s filmovima U šumi Sare Grgurić, Matijevići u izolaciji Matije Matijevića te filmom Kako razgovarati s mamom Dalije Dozet. Dijapazon obiteljskih i intimnih pitanja koja otvaraju ovi autori dodatno proširuju i Bela Bračko-Milešević s filmom Još uvijek ne znam o pokušaju pomirbe s vlastitim domom, te Marka Dješka koji u filmu Sve te senzacije u mom trbuhu progovara o iskustvu transrodnosti.
Na Taboru ćemo ove godine gledati i dvije hrvatsko-srpske koprodukcije: Igor Bezinović i Ivana Pipal u filmu Mikrokazeta – najmanja kazeta koju sam ikad vidio inspiraciju za svoje žanrovski hibridno ostvarenje nalaze u odlagalištu otpada, dok se animirani film Pustolovine Glorije Scott – umorstvo u katedrali autora Matije Pisačića i Tvrtka Rašpolića opredjeljuje za fikciju u detektivskom ključu, prizivajući naslovom poemu slavnog T. S. Eliota. Ezopove su pak basne polazište animiranog filma Cockpera s kojim će se predstaviti Kata Gugić, dok Elvis Lenić u Monologu o Puli eksperimentira s filmskim predloškom sličnog naslova.
Dok je rad sa 16-milimetarskim filmom poveznica eksperimentalnih uradaka Događaji za zaboraviti Marka Tadića i Aleph Zeta (XVII): The Star Ane Buljan, tema naše civilizacije okosnica je maštovite animacije Sunčane Brkulj u filmu Kula, ali i Marka Meštrovića koji svojim animiranim filmom The Raft postavlja tezu „ako je globalna katastrofa određeno mentalno stanje, onda je glazba splav“. Hrvatska svakodnevica prepoznat će se kao inspiracija filmskim istraživanjima u filmovima Josipa Lukića Bijeli božić, Breed Paule Skelin ili Jednog petka popodne Lucije Brkić, kao i redateljice Mateje Zidarić koja igranim filmom Plejade priziva mitove u borbi za uništenje svakodnevnih strahova. Na kraju, svakako treba spomenuti i film Užarska radionica Ivana Delimara kojim će se predstaviti i naša slavna umjetnica Vlasta Delimar, prikazujući u ovom radu konceptualni pristup pitanju sahrane vlastitog oca.
Predstavljamo žiri koji pristiže iz raznih dijelova Europe i regije
O najboljim filmovima i ove će godine odlučivati dva žirija sastavljena od ponajboljih filmskih umjetnika i stručnjaka.. U međunarodnom će se naći proslavljena montažerka Jelena Maksimović, nagrađivani hrvatski redatelj Josip Lukić te filmski teoretičar Olaf Möller, dok će svoje profesionalno mišljenje o osamnaest filmova u domaćoj konkurenciji izreći prošlogodišnji dobitnik za najbolji film Natko Stipaničev, direktor Festivala kratkoga filma u Ljubljani FeKK Matevž Jerman te dramaturginja Asja Krsmanović, programska koordinatorica na Sarajevo Film Festivalu. Uz glavni filmski program Tabor nudi i obilje popratnih programa, a glazbenu ponudu ovogodišnjeg izdanja čine Aklea Neon, Jan Kinčl, Plazmatick, Eleven, Muzika za dobar đir, DJ Jogurt, DJ Anikulapo i Stefanic & hrwo E. Više festivalskih informacija potražite na www.taborfilmfestival.com.
Foto: Luka Smuk, PR