Nakon Elvisa, stigla nam je i Priscilla! Posljednja projekcija ovogodišnjeg izdanja Zagreb film festivala bila je rezervirana za novi naslov redateljice Sofije Coppole. Posljednji projekt poznate filmašice temeljen je na memoaru Elvis and Me pjevačeve supruge objavljenom 1985. godine. Intimna priča Priscille Presley o njenom životu s kraljem rock’n’rolla postala je New York Times bestseler i međunarodna senzacija.
Još jedan u nizu biografskih filmova (očito najpopularnijeg žanra godine), za razliku od prethodnih ostvarenja koja tematiziraju Elvisov život, stvari sagledava iz perspektive njegove supruge. Stvarna Priscilla Presley nije skrivala zabrinutost zbog ovog projekta, no odlučila ga je podržati isključivo zbog Coppolinog angažmana. Naslovne uloge dodijeljene su mladim nadama – Cailee Spaeny i Jacobu Elordiju.
Zašto je utihnuo aplauz?
Ključne riječi Elvis i Coppola u startu su privukle svjetsku javnost, a premijera filma na Venecijanskom filmskom festivalu, popraćena sedmominutnim aplauzom okupljene publike dala je naznačiti kako je pred nama novi kino hit.
Ipak, taj aplauz kao da je utihnuo… Film je ovo u kojem ne saznajete ništa više od onog što već znate, posebice o glavnoj junakinji. Priscilla vam nakon odgledanih kadrova nije ni draža, ni mrskija… Ne smatramo da bi vam nužno trebala biti, ali dojma smo da nije dobila ono što je zaslužila. Unatoč naslovnoj ulozi i dalje je svedena na sporednu ulogu… Bilo je to sjajna prilika da se prodre dublje u odnos supružnika Presley, no nažalost ona nije realizirana.
Film je zahvaljujući melankolijom obojenim kadrovima vrlo zahvalan za gledanje. No, raskošne slike, sjajna kostimografija i vješto izgrađena atmosfera ipak nisu uspjele zamaskirati jednodimenzionalnost prikazanih likova te ostaviti značajniji utjecaj na gledatelja. Priscilla je nesretna, Elvis je nesretan… a na kraju i gledatelji. Sad Princess cinema strikes again, reklo bi se.
Ostani u korak
s trendovima
Prijavi se na Journal newsletter.
Elvis vs Elvis
Što se glumačkih rola tiče, Cailee Spaeny je sasvim solidno prikazala Priscillinu transformaciju iz oduševljene tinejdžerice u odraslu ženu koja naposljetku odlučuje napustiti cirkus i pronaći vlastitu sreću. Ipak, ostaje vidjeti hoće li mladoj glumici ova rola biti i ulaznica za nešto više…
S druge strane, tematska odrednica nesumnjivo je uvjetovala komparaciju dvojice glumaca koji su utjelovili Elvisa. Ma koliko je izvedba Austina Butlera u kojoj je samog sebe preobratio u “Elvisa većeg od samog Elvisa” djelovala iritantno, jednak dojam pobuđuje Elordijeva nezainteresiranost za lik i djelo interpretiranog lika. U njegovoj izvedbi Elvis je sličniji (wannabe) mafijašu koji kao da je ispao iz kultnog filma Kum, Sophijinog oca Francisa Forda Coppole.
Izvjesno je kako će se u Eloridijevoj biografiji malo tko prisjetiti da je bio Elvis, a dojma smo da je njemu to sasvim u redu. S druge strane Austin bi vjerojatno i volio da se na njega referiramo kao na Austina Elvisa Butlera.
Nedostatak emotivne vezanosti
Zaključak je – moglo se više! Vjerujemo kako ovo nije posljednji u nizu filmova koji će tematizirati odnos Elvisa i Priscille, no nadamo se kako će naredni naslovi ipak unijeti određenu svježinu u svom pristupu ovoj temi. Bilo u zauzimanju konkretne strane, spremnosti da istraže mračnu stranu kralja rock’n’rolla ili promatranjem priče kroz nove perspektive.
Daleko od toga da je ovo naslov koji biste trebali izbjeći. Postoji određena tendencija da se prikaže sve ono što je Elvis u režiji Buza Luhrmanna izostavio. Ogleda se to i u intenciji da su u, inače sjajnom, soundtracku izostavljene Elvisove pjesme. No opipljiva želja redateljice da “osjetite sve” što i glavni lik, mogla bi vas natjerati da ne osjetite ništa te ovaj naslov doživite kao jedan u nizu biografskih filmova za nedjelju popodne…
Foto: IMDb