Ako volite neuobičajene, art filmove, imamo za vas odličan prijedlog
Ako volite neuobičajene, art filmove, imamo za vas odličan prijedlog

Ako volite neuobičajene, art filmove,
imamo za vas odličan prijedlog

Filmovi su prava umjetnička djela, no često volimo upravo one koji svojom radnjom, strukturom i načinom snimanja odskaču od uobičajenog. Mora li film uvijek striktno pripadati jednoj formi ili više volimo kada nam uneseni eksperiment otvori neke nove vidike u sagledavanju ove umjetnosti. Obično se takvi neobični filmovi najčešće mogu pogledati na filmskim festivalima te na projekcijama u manjim kinima ili u sklopu određenih događanja.

Jedan takav posebno nam je zapeo za oko ovoga prosinca kada smo ga pogledali u okviru Human Rights Film Festivala, Polako nikuda, redatelja, scenarista i montažera Damira Čučića. Upravo je ovo zanimljivo filmsko djelo stiglo u kina diljem Hrvatske pa ćete ga moći pogledati i sami.

PolakoNikuda_1.1.5

Polako nikuda

“Polako nikuda” je hibrid dokumentarnog i igranog filma, a zamišljen je kao eksperiment u filmskoj strukturi i načinu iznošenja priče. Autor pokušava dokazati da film može funkcionirati ako se razbije linearnost priče u korist izgradnje raspršene i naizgled konfuzne biografske iluzije. U konačnici rad rezultira fragmentarnošću, nelinearnošću, vremenskim i logičkim skokovima, nestabilnošću i polivalentnošću likova. Iako na prvu zvuči komplicirano i apstraktno, Čučiću, u savršenoj trostrukoj ulozi u ovom filmu, to savršeno uspijeva.

PolakoNikuda_1.1.3

O čemu se radi?

U filmu Polako nikuda primijenjen je postupak varijantne repeticije – isti događaj ispričan je dva puta za redom, samo što je drugi put izložen elaboriranije. Zajedničko objema verzijama priče su glavni junaci Oleg i Marta – student vizualnih umjetnosti, ovisan o drogama i knjižničarka, ovisna o mnogočemu. Njihovi portreti napravljeni su kao ogledala. Kada se Marta gleda u ogledalu ona ne vidi sebe već Olega i obrnuto. U njihovim avanturama izmjenjuju se epizode lutanja po susjedstvu, seksa, obećanja, pijanstva i smrti. “Krajnja namjera autora  je da gledatelj kroz dvostruki portret iste osobe svjedoči vizualizaciji istovremenog dolaska smrti i ljubavi.” – Kaže redatelj Čučić.

Sjajna filmska ekipa

U glavnim ulogama su Katarina Arbanas i Jura Ruža, a u sporednim Ksenija Marinković, Marina Redžepović i Bojan Perić. Direktor fotografije je Marinko Marinkić, skladatelj Goran Štrbac, montažerka je Marta Bregeš, scenografi su Darwin Butković i Đorđe Jandrić, kostimograf Viktor Wolf, majstor maske Sanjin Vudrag, a dizajneri zvuka Bojan Perić, Goran Štrbac i Krešimir Šušljek. Producenti su Damir Čučić, Matko Burić i Hrvoje Selec, a film nastaje u produkciji Hrvatskog filmskog saveza.

PolakoNikuda_1.1.1

Multitalentirani Multitalentirani Damir Čučić

Damir Čučić autor je više od 40 dokumentarnih, eksperimentalnih filmova i kratkometražnih igranih filmova. Dobitnik je brojnih domaćih i međunarodnih filmskih nagrada. Njegovi filmovi prikazani su na festivalima u četrdesetak zemalja s gotovo svih kontinenata i u programima niza europskih javnih televizija. Njegov dugometražni igrani prvijenac Pismo ćaći osvojio je Veliku zlatnu arenu na 59. Festivalu igranog filma u Puli 2012. godine, a Čučić je nagrađen za najbolju montažu i nagradom Breza za najboljeg debitanta. Dokumentarni film Mitch – dnevnik jednog šizofreničara nagrađen je na međunarodnom festival dokumentarnog filma FID Marseille te je prikazan na prestižnim festivalima poput Sarajevo Film Festivala i DokuFest u Prizrenu.

Nakon svjetskih premijera u Nizozemskoj i Japanu film stiže u hrvatska kina

Nakon svjetske premijere na Međunarodnom filmskom festivalu u Rotterdamu, hrvatske premijere u prosincu u okviru Human Rights Film Festivala, azijske premijere u Tokiju u prosincu, spomenuti film započinje kino distribuciju diljem Hrvatske. Film će se kroz siječanj prikazivati u kinima u Dubrovniku, Malom Lošinju, Zagrebu, Samoboru, Varaždinu, Puli, Rijeci te Bjelovaru.

Foto: Screenshot

Učitati još
Zatvori