Kad smo prije četiri godine prvi put upoznali Silene Oliveiru (Tokyo) i Sergija Marquinu (Profesor) mislili smo da gledamo najnapetiju seriju ikad prikazanu na Netflixu. Finale svjetskog španjolskog fenomena La Casa de Papel odnosno Money Heist dokazalo nam je da tada nismo ni slutili u što smo zagazili i kojim će se tempom radnja odvijati.
No, prije toga – korumpirani sustav, tanka granica između junaka, negativca i antiheroja, mali čovjek vs. sustav, zavodljivi odnosi uvrnutih likova i pregršt, pregršt akcije. Sve su to razlozi zašto se publika zaljubila u sada već planetarno popularnu seriju Alexa Pine koji je stvorio pravo malo narativno remek djelo, ne bez nedostataka, ali uvijek popraćeno ogromno dozom ushita i neizvjesnosti kod publike koja doseže gotovo neljudske razmjere.
Alexu Pini i njegovom hitu pošlo je za rukom ono što brojnim jednako veličanstvenim TV fenomenima nije – otpratio nas je iz pete i posljednje sezone serije La Casa de Papel gotovo istim oduševljenjem kao iz prve.
*Ostatak članka napisan je s maksimalnom pažnjom prema spoilerima, no otkrivaju se određeni detalji prethodnih epizoda i pete sezone.
Gdje smo stali i što nas čeka?
Prvom polovicom pete sezone Pina je vrtoglavio obrazložio vlastitu tvrdnju o tome kako se radnja odmiče od strateške igre prema pravom pravcatom ratu. Nakon što je Alicia Sierra uspjela spletkama Profesora zadržati u šaci, a ekipa unutar banke suočila se s najvećim napadom svih dosadašnjih epizoda, druga polovica pete sezone ne gubi ni trenutak vremena. Dramatičan, u najmanju ruku, kraj prelijeva se direktno u nastavak radnje.
Profesor i ekipa, odnosno ono što je od nje ostalo, suočeni su s najintenzivnijim gubitkom dosad, ali i s krvoločnim Sagastom još uvijek u ruševinama banke i Alicijom Sierrom u bijegu – nemaju luksuza promišljati i tugovati. Ono što je sada jasno je sljedeće – zlato mora izaći iz banke. I upravo je taj aspekt jedan od najintrigantnijih dijelova novih epizoda jer se pritom savršeno prepliću događaji iz Berlinovog života pet godina prije pljačke, Palermov i Berlinov strastveni plan u koji pokušavaju uvjeriti svojevremeno skeptičnog Profesora i u konačnici – najveći twist serije koji će vas istovremeno šokirati, frustrirati, ali i donijeti vam onaj ‘aha!’ moment.
Tenzije unutar banke dosežu vrhunac – Denver konačno gubi ostatak kontrole nad samim sobom, baš kao i Monica odnosno Stockholm čije sve slabije psihičke stanje daje cijeloj ovoj suludoj priči dozu ljudskosti. Palermo uspijeva, uz svoju klasičnu teatralnost, pokrenuti preostale da spase što se spasiti da, dok istovremeno borbu sa zlatom proživljava osobnije nego drugi. U takvom intenzivnom okruženju, klišejizirani dijalozi savršeno funkcioniraju i uopće ne smetaju. No, prava se akcija odvija vani, u neobičnoj dinamici Profesora i Alicije Sierre koji moraju odabrati – hoće li surađivati, konstantno na oprezu jedan od drugog ili će morati zajedno potonuti. A odluka koju donesu daje cijeloj priči novu dimenziju.
Posljednje epizode vrlo će vas lako zavaravati – kad pomislite da ste taj scenarij već gledali, da je igra miša i mačke između policije i crvenih Dalija odavno repetitivna i da znate kako će završiti, skrenut će u drugi smjer. No, no ni u tom neće ostati zadugo. Policija i Profesor imaju najbliže susrete ikad u ovoj sezoni zbog kojih ćete, umjesto zavaljeni u kauč, sjediti na rubu istog iščekujući sljedeći poraz nakon mikro pobjede.
No, kad serija ispuca sve što je mogla ispucati i vrtoglavo nas dovede do kraja priče o ovoj ekscentričnoj pljački koja se tijekom sezona pretvorila u nešto puno više – robinhoodovski simbol rezistencije protiv nadmoćnih, ostaje nam samo apsolutno genijalno finale serije kakvo se događa vrlo rijetko. I na samom kraju – reći ćete ‘Bella ciao’ kakav nikad ne biste očekivali, dirnuti raspletom događaja, odnosa, živima i mrtvima, ali istovremeno nevjerojatno uzbuđeni što ste odgledali ovako dobar, baš dobar komad serije.
Foto: IMDb, screenshot, La Casa de Papel / Netflix