Sjajni Mads Mikkelsen, zadivljujući krajolici i odlične recenzije dobra su pozivnica da pogledamo ovaj film

Svijetu filma nezavisne produkcije ime Nikolaja Arcela odzvanja već više od 15 godina. Riječ je o scenaristu i redatelju koji je svoju slavu stekao adaptacijom velikog književnog bestselera Muškarci koji mrze žene, prvog dijela slavne Millennium trilogije autora Stiega Larssona. Film je također postao velikim hitom, iznjedrio je i američku verziju u režiji Davida Finchera, a sam Arcel za taj je scenarij zaradio nominaciju za britansku nagradu BAFTA u kategoriji adaptiranog scenarija.

Njegov idući film Kraljevska afera kojeg je napisao, ali i režirao ostvario je još veći uspjeh, jer je Arcel osvojio nagradu Srebrni medvjed za najbolji scenarij na festivalu u Berlinu 2012. godine, a sam je film dobio nominaciju za prestižnu nagradu Oscar u kategoriji najboljeg stranog filma. Upravo je ova intrigantna priča o ljubavnom trokutu između poludjelog danskog kralja Christiana VII., kraljevskog liječnika Johanna Friedricha Struenseeja te mlade kraljice Caroline Mathilde – započela suradnju redatelja Arcela i glumca Madsa Mikkelsena. Dvojac je ponovno udružio snage u filmu Obećana zemlja (Bastarden), povijesnoj biografskoj akcijskoj priči smještenoj u sredinu 18. stoljeća na pustopoljinama Danske.

Obećana zemlja
Obećana zemlja

Što nam donosi ovaj naslov?

Godine 1755. siromašni kapetan Ludvig Kahlen kreće u osvajanje surove, nenastanjive danske vrištine s naizgled nemogućim ciljem: izgraditi koloniju u ime kralja. U zamjenu dobit će kraljevsko ime za kojim očajnički žudi. No, samostalni vladar tog područja, nemilosrdni Frederik de Schinkel, arogantno vjeruje da ta zemlja pripada njemu.

Kada de Schinkel sazna da su služavka Ann Barbara te njezin suprug pobjegli s Kahlenom, privilegirani i osvetoljubivi vladar zaklinje se na osvetu čineći sve što je u njegovoj moći da izgna kapetana. No, Kahlena je teško zastrašiti te se on upušta u neravnopravnu borbu riskirajući pritom ne samo svoj život, već i život obitelji izopćenika koji se oko njega okupila…

Obećana zemlja
Obećana zemlja

Zašto ga dodati na svoju listu gledanja?

Akcijska biografska drama Obećana zemlja bila je danskim kandidatom za ovogodišnju nagradu Oscar te je uspjela ući u uži izbor od 15 filmova. Ipak, na kraju ovaj hvaljeni i nagrađivani uradak nije postao jednim od pet nominiranih naslova, no sama činjenica da je ušao u najuži izbor bila mu je dovoljna da postane još jednim kino hitom u karijerama redatelja Arcela i glumca Mikkelsena.

Svoju je premijeru Obećana zemlja imala prošle godine na festivalu u Veneciji gdje se natjecala u službenoj konkurenciji za nagradu Zlatni lav. Mads Mikkelsen po drugi put u tri godine osvojio je nagradu Europske filmske Akademije u kategoriji najboljeg glumca, a sam film do danas je dobio na desetke raznih nagrada i priznanja na međunarodnim filmskim festivalima diljem svijeta među kojima svakako treba izdvojiti čak 9 osvojenih Danish Film Awards, najprestižnije nagrade koja se filmovima dodjeljuje u Danskoj.

Obećana zemlja
Obećana zemlja

Kada stiže u kina?

Redatelj Arcel i scenarist Jensen već su surađivali zajedno i to na akcijskoj komediji Jahači pravde iz 2020. godine koju su obojica napisali, a Jensen režirao. Radi se o još jednom filmu s Madsom Mikkelsenom u glavnoj ulozi gdje on tumači vojnog veterana koji se vraća kući kako bi se osvetio motorističkoj bandi koju smatra odgovornom za smrt supruge. Film je u doba pandemije postao velikim kino hitom u Danskoj te je ohrabrio ovaj redateljsko-glumačko-scenaristički trojac da snime još jedan film.

Otuda je i došla ideja za Obećanu zemlju koja je očigledno bila iznimno dobra, jer na popularnoj internetskoj stranici Rotten Tomatoes koja se bavi prikupljanjem ocjena filmskih kritičara diljem svijeta povijesna akcijska biografska drama Obećana zemlja dobila je čak 97% pozitivnih ocjena struke temeljenih na gotovo 130 zaprimljenih tekstova te 95% pozitivnih ocjena publike. A kada se spoje pozitivne ocjene i kritike i publike onda je više nego jasno da se radi o iznimno kvalitetnom djelu sedme umjetnosti koje se nikako ne bi smjelo propustiti.

Film u domaća kina stiže u četvrtak, 24. listopada, a njegov najavni video čeka vas u nastavku: