Jesmo li se umorili od Marvela? Filmovi o superherojima privlače sve manje gledatelja
Je li nam dosadio Marvel?, pitanje je to koje se nameće nakon što je posljednji u nizu filmova ovog studija doživio još jedan flop na kino blagajnama. Riječ je o filmu The Marvels koji je u uvodnom tjednu prikazivanja ostvario zaradu od 43 milijuna dolara na nacionalnoj (američkoj) i 110 milijuna dolara na internacionalnoj razini.
Premda laicima na prvu djeluje kao sjajan rezultat, te su brojke daleko ispod očekivanja. Štoviše, pokazalo se kako je riječ o jednim od najgorih svjetskih debija u povijesti filmova iz Marvel svijeta. Približavajući se prvom vikendu, Disney se nadao ostvariti minimalno 140 milijuna dolara, što je zapravo manje od polovice iznosa koji je uložen u ovaj naslov.
Oni koji su ga pogledali film su ocijenili solidnim ocjenama (primjerice onom od 84% na stranici Rotten Tomatoes), no ispada kako je veći problem bio “nagovoriti” ljude da ga pogledaju, nego njihova reakcija na isti.
Umor od superjunaka
Smanjeni odaziv djeluje iznenađujuće, posebno ako uzmemo u obzir da je strastvena baza obožavatelja Marvela čak i manje razvikane filmove pretvorila u prave hitove na kino blagajnama. Daleko od toga da su prethodna 32 naslova iz Marvelove radionice kvalitetnija i da je film The Marvels iznimka, primjetnije je kako postoji određeni zamor kod gledatelja. Sve su glasnija šuškanja kako se i industrija umorila od superjunaka, a nove brojke ukazuju i kako ovaj trend polako počinju pratiti i gledatelji.
Tezu podupiru i podatci prema kojima ovogodišnji Marvelovi kandidati Ant-Man and the Wasp: Quantumania i Eternals također nisu postigli željen prijem kod publike.
Ostani u korak
s trendovima
Prijavi se na Journal newsletter.
U čemu je problem?
S jedne strane, sa svakim novim filmom publika ima sve veća očekivanja. Ako na godinu izbacujete nekoliko novih naslova teško je vjerovati da ćete u svakom moći ponuditi nešto novo.
S druge strane, slični naslovi više nisu rezervirani samo za velika platna, već se redovito kreiraju i prikazuju na vodećim streaming platformama. U tome zasigurno prednjači Disney, koji i dalje nudi sadržaj zasnovan na velikom broju novih likova u spinoffovima, nastavcima i TV serijama. Za povremene gledatelje i obožavatelje Marvela, mnoštvo je tu sadržaja koji treba pratiti. Možda i previše!
Foto: IMDb