Kako je Netflix postao streaming gigant i fenomen koji osvaja aktualne dodjele nagrada

Kako je Netflix postao streaming gigant i fenomen koji osvaja aktualne dodjele nagrada

@rebeckawahl

Nakon što je pokorio dodjele nagrada, a posebno nominacije za Oscara s njih čak 24 (!!!), Netflix će navodno u svoj program uložiti oko 17 milijardi dolara. Vrtoglava cifra pokrit će troškove stvaranja novog sadržaja s kojim streaming div nastoji nastaviti apsolutnu dominaciju u TV i filmskoj industriji.

Kako je Vice objasnio, 17 milijardi je drugim riječima cijeli BDP zemalja poput Sjeverne Koreje i Botswane. Kako bi dodatno shvatili što gotovo dvadeset milijardi znači u materijalnom obliku, ti su novci dostatni za kupovinu četiri Appleovih sjedišta i oko 70 tisuća karti za vožnju u svemir koju nudi firma Virgin Galactic.

Što s drugim streaming servisima? Dišu li mu drugi za vratom? Nikako. HBO Max namjerava uložiti dvije milijarde, Amazon oko 6 milijardi, a Disney + oko milijardu dolara. Dakle, daleko manje od vodećeg streaming servisa. Da bi si zabetonirao vodeći status, Netflix si je osigurao blistavu 2020. godinu potpisavši ugovor vrijedan suludih 200 milijuna dolara s kreatorima kultne serije Game of Thrones. Kako stvari sada stoje, moguće je pitati se što dominacija ovog fenomena znači da filmsku i TV industriju koju smo do sad poznavali.

Netflix and Chill – kako se streaming div upleo u moderno društvo

Započelo je kao jednostavna web stranica na kojoj se nudilo iznajmljivanje filmova kao u videoteci, ali preko interneta. Od te 1997. godine kad se Netflix pojavio ni ne znajući da će postati globalni fenomen, proširio se u ‘skromnih’ 190 zemalja diljem svijeta. Za filmove i serije na Netflixu danas plaća 167 milijuna ljudi, a prema istraživanju Cowen & Co, Netflix je nadmašio i kablovsku i YouTube. Tako veliki projekt implicira i na nešto što nalikuje kulturnom fenomenu.

@shetellsastory

‘Eksplodirao’ je u pravo vrijeme s rastom društvenih mreža i postao temelj binge kulture koju danas vežemo uz TV industriju. Netflixovo izbacivanje cijelih sezona serija značilo je da se opraštamo od čekanja jedne epizode svaki tjedan i počinjemo bingeati cijelu sezonu u nekoliko dana ili čak par sati. Iščekivanje nove sezone eksplodiralo bi zatim na društvenim mrežama. Prisjetimo se samo serija koje su se same po sebi nazivale kulturnim fenomenom poput Stranger Things.

Šireći se, Netflix ostavlja dojam kao da je uvijek tu negdje. Netflix and chill, sada već pomalo zastarjeli sleng s društvenih mreža, dokaz je sveprisutnosti Netflixa, a onda i entertainment industrije koju je on donio sa sobom. Ta je sveprisutnost razlog zašto je Netflix zasigurno utjecao na moderno društvo i način na koji danas uživamo u TV sadržajima.

Video killed a radio star – hoće li Netflix ubiti kino?

Sigurno se niste izvukli iz groznice filmova The Irishmen i Marriage Story. Nisu samo serije u pitanju. Grandioznih 17 milijardi dolara u dobrom će dijelu otići na filmsku produkciju, sferu kojoj se Netflix posvetio tek posljednje 4 godine. Kulminiralo je to ovogodišnjim trijumfalnim nominacijama za prestižnog Oscara. Netflix u susret dodjeli ide s čak 24 nominacije. Više od bilo kojeg velikog holivudskog studija ili distributera.

Budimo realni, Netflix i drugi streaming servisi donijeli su gledanju filmova novu dimenziju. Onu jeftiniju i bez potrebe da se dižemo iz kreveta. To u pitanje stavlja kina koja postaju sve skuplja.  Problem Netflixa kao prijetnje pokazao se i u negodovanjima zbog festivala u Cannesu koji zbog pritisaka kinodistributera nije prikazivao Netflixov film Roma koji je kasnije trijumfirao na Oscarima.

Može li online entertainment doista značiti kraj kina?

Ne, kako sada stvari stoje. Možda se promijenio način na koji gledamo filmove, ali ne i uloga koju kino ima u našoj svakodnevici. “Svatko ima kuhinju, ali svi još uvijek izlazimo na večere”, kako je objasnio Charles Rivking. Kina diljem svijeta ukupno su zaradila su rekordnih 42.5 milijardi dolara 2019. godine. Panike zato i nema, štoviše, stručnjaci tvrde da ljudi koji streamju filmove više ujedno i više odlaze u kina.

Netflix ne može ubiti kino, ali može natjerati kreativce iza filmova da promijene pristup. Film mora biti dovoljno dobar da se odlučimo ustati s kauča. Moramo ga htjeti doživjeti onako kako se to može samo u kinu.

@sexeducation

Kako će Netflixova priča završiti?

Ono što se Netflixu sada događa je da nalazi na konkurenciju u industriji koju je sam stvorio. HBO genijalnim serijama ‘ubija’ svake sezone, a sad je naišao i Apple TV – druga najbogatija tvrtka na svijetu. Primjerice, Netflix je u borbi za The Morning Show, koji je nedavno donio nagradu Jennifer Aniston za najbolju glumicu, izgubio od Applea.

Plodno tlo na kojem streaming servisi sada niču kao nikad prije dovelo je budućnost Netflixa u pitanje. No, ovaj gigantski div predvidio je pomutnju pa ne čudi da napada ulaganjem u vlastiti sadržaj. Dvije originalne serije, Stranger Things i Black Mirror, pokazale su se kao magneti za subscribere. Čak 13 posto bivših Netflixovih subscribera vratilo se povodom treće sezone Stranger Things, a Netflix se pohvalio i da je u prvih 10 dana emitiranja seriju pogledalo oko 40 milijuna ljudi.

Netflix, čini se, ne ide nigdje, a pogotovo ne s uloženim BDP-om jedne zemlje.

Tekst: Nora Fabrio Bene

Foto: Instagram, IMDb

Učitati još
Zatvori