Još je manje od mjesec dana ostalo do 15. izdanja Festivala mediteranskog filma Split. Bogat program, ali i jedna nova lokacija samo su dio onoga što posjetitelje očekuje na ovogodišnjem izdanju. Povratak na staro normalno organizatori su odlučili obilježiti najvećim izdanjem festivala do sad. Festival mediteranskog filma Split ove je godine na rasporedu od 16. do 25. lipnja, kao savršena uvertira u ljetnu špicu.
Novi vizualni identitet
Nikad više filmova bit će ove godine prikazano u Ljetnom kinu Bačvice, Kinoteci Zlatna vrata, na platou ispred Doma mladih i na novoj lokaciji – sjeveroistočnom bastionu tvrđave Gripe. Ovogodišnji, Mediteranom nadahnut vizualni identitet potpisuje splitski dizajner Karlo Kazinoti.
Želja mi je bila da ovogodišnji plakat bude svojim koloritom drugačiji od prethodnih godina, ali da i dalje priča svoju mediteransku priču. Na plakatu prevladava pijesak s plaže koji je vječna inspiracija djeci i odraslima. To je jedan jako zabavan materijal u kojem nastaju razne igre, građevine, ali i dišpeti ako se previše opustite na plaži. Najpopularnija zaje*ancija je zatrpati se pijeskom pa onda pokušati izroniti vani kao pravi farabut. A kako nas FMFS uvijek zatrpa filmovima, bit će veliki gušt i izazov pogledati sav ovogodišnji program – poručio je Kazinoti.
Potpora Kreativne Europe
Ovogodišnjem izdanju potporu je dala Kreativna Europa, potprograma MEDIA, kojom Europska komisija financijski podupire filmske festivale, čime se našao u odabranom društvu. Time su organizatori osigurali sredstva za ovu i iduću godinu, što im je automatski omogućilo proširivanje programa.
Festival mediteranskog filma Split afirmirao se kao jedna od najkvalitetnijih i najpopularnijih kulturnih manifestacija na Jadranu. Tome u prilog ide i 20 000 posjetitelja koji ga svake godine posjete. Fokus festivala su filmovi mediteranskih zemalja, no publika se kroz popratne programe ima priliku upoznati i sa kinematografijama drugih europskih i svjetskih regija. Ono po čemu je festival također prepoznat su vrhunske zabave u ljetnom kinu Bačvice.
Projekt koji uključuje i manje sredine
Od 2012. godine festival također organizira projekt nazvan Kino Mediteran koji se trudi revitalizirati kina u Dalmaciji te dovesti filmske programe u manje sredine na otocima, obali i u Zagori, gdje su kina godinama bila zatvorena. Riječ je o cjelogodišnjem programu koji se održava u 30 gradova.
Prodaja prvih ulaznica koje će omogućiti povoljniji ulaz na više projekcija, kreće 26. svibnja. Pojedinačne ulaznice u prodaju će krenuti s objavom programa početkom lipnja. Oni koji kao volonteri žele biti dio ove popularne manifestacije još uvijek se mogu prijaviti na natječaj koji je otvoren do 20. svibnja. Za prijavu je potrebno ispuniti online prijavnicu, a FMFS-u su potrebni ljubitelji filma za svakodnevni rad u kinima, na blagajnama, info pultovima te u distribuciji promo materijala.
Foto: PR, Facebook