5 odličnih filmova i jedinstveni zvučni performansi ovog vikenda na Device_art festivalu

5 odličnih filmova i jedinstveni zvučni performansi ovog vikenda na Device_art festivalu

Device_art festival, međunarodni festival umjetnosti, robotike i novih tehnologija u svom završnom siječanjskom izdanju donosi dva programa za sve ljubitelje filmske i zvučne umjetnosti. Zagrebački Muzej suvremene umjetnosti ovog će vikenda, 26. i 27. siječnja postati centar Device_art Binarnog kina i zvučnih performansa petoro europskih umjetnika.

Pet filmova prema izboru Hrvoja Pukšeca

Film je kao medij savršeno polje i alat promišljanja androidne budućnosti. Binarno kino u svom programu donosi dva takva filma: vijetnamski kratkometražni igrani The Last Fisherman Shala Ngoa i dugometražni dokumentarni More Human Than Human Tommya Pallotte i Femke Wolting. Riječ je o dokumentarcu koji pokazuje stanje stvari sada i ovdje – u kojoj su mjeri naše inteligentne kreacije već pronašle svoje otoke u oceanu ljudskosti. Igrani The Last Fisherman smješten je u distopijska desetljeća koja dolaze i tematizira odnos čovjeka i androida nakon svega dobrog i lošeg što im se uopće moglo dogoditi.

Razumijevanje umjetne inteligencije srž je filma PUK* Bill umjetnika Florisa Schönfelda, dok je emancipacija stroja i njegovo buđenje osnovna nit hrvatskog kratkometražnog eksperimentalnog filma A.D.A.M. Vladislava Kneževića. Rudarski dron umjesto na asteroidu završi na Zemlji i onda sve što hardverski ima na raspolaganju počinje koristiti u samospoznajnom procesu potrage za smislom. Njegovi su kognitivni putovi i rukavci posve drukčiji od ljudskih, no konačni zaključci postaju neodoljivo karbonski, a ne binarni. Majstorsko zamagljivanje prostora koji spaja ljude i robote napravio je Ion De Sosa filmom Androids Dream.

More Human Than Human

Pet jedinstvenih zvučnih performansa prvi put u Zagrebu

Mathias Loose (NO), Valentin Durif (FR), Jiska Huizing (NL/NO), Lucas Paris (FR) i Elio Libaude (FR) u svojim se umjetničkim radovima fokusiraju na zvuk u intermedijskim i hibridnim praksama, njegovu vezu s prirodom i okolišem – od monumentalnih krajolika do mikro flore i faune, ali i na osjetilne imerzije i eksperimentiranje s medijima, glazbenim instrumentima, formatima i komunikacijskim kanalima.

Zvučni dnevnik je hiper-realističan rad umjetnika Mathiasa Loosea, putovanje u kojem slušatelj prati pripovjedača koji izvodi aktivnosti u različitim situacijama. Loose je oduvijek bio očaran stvaranjem glazbe i snimanjem zvuka na terenu, a s vremenom je to izraslo u arhiv sačinjen od uspomena, razmišljanja i mjesta. Cilj rada je prikazati atmosferično putovanje kroz svakodnevne situacije. Kad više od deset godina svaki dan radite s glazbom, podsvjesno vam se prikradaju čudne male glazbene teme i ritmovi, istaknuo je Loose. Radosni građani povjerovat će stroju umjetnika Valentina Durifa je eksperimentalni, ambijentalni, noise improvizacijski glazbeni set koji se temelji na dijalogu između nekoliko autonomnih kinetičkih do it yourself skulptura, harfe koju aktivira zvučnik i analognog sintesajzera. Rad Iskidani zapisi umjetnice Jiske Huzing je u stalnoj mijeni. Temelji se na rastućoj kolekciji audio materijala bez jedinstvene konačne forme. Oni se istovremeno pojavljuju u različitim oblicima, bilo da se radi o studijskim snimkama, zvuku snimljenom uživo ili na terenu, a s vremenom postoji i mogućnost njihova ponovnog snimanja, zamjene ili uklanjanja. AntiVolume umjetnika Lucasa Parisa istražuje kretanje i dinamiku između unutarnjeg i vanjskog. U ovoj seriji performansa, publika je u prisustvu nestabilne i energične skulpture sačinjene od zvuka i svjetlosti. Rad je rezultat algoritamskih istraživanja i nastaje umjetnikovom improvizacijom u stvarnom vremenu. Elio Libaude u 40-minutnoj izvedbi gledatelje će transportirati u drugu stvarnost. Audiovizualni performans Kokoliti prilika je za promišljanje i za eksperimentiranje s različitim kutovima gledišta i različitim aspektima tog procesa, bilo sitnima ili golemima – od kratkotrajnog i raspršenog oblika života ili kretanja vode do mase mulja koja se transformira i statičnog uzdizanja stijena.

Lucas Paris (FR)

Program performansa kustoski su selektirali Fabien Fabre (Second Nature, Francuska), Anne Marthe Dyvi (BEK, Norveška) i Ena Hodžić (KONTEJNER, Hrvatska), a održava se u sklopu šestog po redu međunarodnog festivala umjetnosti, robotike i novih tehnologija Device_art te kao dio europskog projekta Future DiverCities.

Device_art festivalsko zagrijavanje započelo je 7. prosinca 2018. u Splitu, dok je zagrebački program krenuo 18. prosinca sa centralnom izložbom Strojevi nisu sami u Muzeju suvremene umjetnosti, a koja je otvorena do 3. veljače 2019. godine. Izložba predstavlja 25 međunarodnih umjetnika i 21 rad koji mapira suvremeno djelovanje strojeva i ljudsku kohabitaciju s njima.

Device_art je međunarodni festival koji se od 2004. godine bavi tehnološkim napravama, strojevima i robotikom u suvremenoj umjetnosti, a organizira ga udruga KONTEJNER | biro suvremene umjetničke prakse.

Elio Libaude (FR)

A.D.A.M.

Učitati još
Zatvori