Zagreb je dobio novo sjajno mjesto koje potiče dramsko stvaralaštvo perspektivnih autora mlade generacije
Aplauz teatar pokrenuo je svoj novi program Koncertnih čitanja dramskih tekstova i malih izvedbenih formi u klupskom prostoru Crnog mačka u Mesničkoj ulici u središtu Zagreba. Ovaj program poticat će dramsko stvaralaštvo perspektivnih autora mlade generacije koji razvijaju vlastiti autentični izraz i ovim ga putem mogu prezentirati široj javnosti i kazališnoj struci u nadi da će čitanje dovesti do daljnjeg razvoja i inscenacija tekstova. Koncertno čitanje obuhvaća izvedbene forme prikladne komornoj sceni Crnog mačka gdje intimni klupski ambijent pojačava spregu slušatelja i izvođača, kao i potpunu koncentraciju na napisani tekst, uz minimalne režijske intervencije.
Prvo čitanje izvedeno je 17. prosinca, a riječ je o dramskom tekstu Midnight Radio mlade autorice Dore Golub u režiji Marka Jurage. U njemu su igrali Lovro Juraga, Filip Vidović i Ana Vučak Veljača. Midnight Radio prvotno je zamišljen i pisan kao horor audio drama, a u takvom je formatu praizveden u žanrovskoj emisiji KRIK Dramskog programa Hrvatskog radija.
Verzija drame posebno prilagođena za ovo komorno koncertno čitanje korespondira sa supkulturnim usmjerenjem Crnog mačka, stoga tekst na rubu između Zone sumraka i postmodernog noira pronalazi svoje logično mjesto i vrijeme u ovom alternativnom klubu.
Dramski tekst Midnight Radio u središte radnje postavlja neobičan trokut, sastavljen od dvojice mladih autsajdera, autodestruktivnih intelektualaca, i femme fatale iz susjedstva koja postaje objektom žudnje i voajerskih okupacija jednog od njih. Nejasno je međutim što je u tom slučaju fikcija, a što stvarnost te tko je zapravo ta nehotična muza.
Pred prvom publikom uz sjajne glumačke izvedbe uspješno je izvedeno koncertno čitanje ovog suvremenog i inovativnog gotičkog teksta, svojevrsne posvete Nicku Caveu i problematici muza u umjetnosti.
Pored razvoja mlade suvremene drame i tekstova za izvedbu, namjera je Aplauzova programa afirmacija žanrovski i stilski raznolikog pisma, rjeđe zastupljenog u institucionalnim kazalištima i na nezavisnoj sceni, poput znanstvene fantastike, gotičkog horora, izvedbene poezije i magičnog realizma.
Akcentom na žanrove, dramsko će se pismo izmaknuti iz isključivog viđenja dramskog teksta kao drame u užem smislu, a pružit će se mogućnost eksperimenta, stilske inovacije, nadilaska distinkcije između visoke i masovne (popularne) kulture, kao i približavanja suvremenog dramskog pisma publici koja konzumira popkulturne i supkulturne sadržaje u obliku online streaming servisa, stripova, književnosti i videoigara.
Foto: Promo