Journal Man: što u dvadesetima trebate naučiti o upravljanju?

Journal Man: što u dvadesetima trebate
naučiti o upravljanju?

Uspješan vođa je istodobno sposoban da poštuje druge, a da pritom ne izgubi dodir s poslovima koji se odvijaju na svim razinama. Najbolja osobina svakog uspješnog vođe je njihova sposobnost da se prilagodi promjenjivom okruženju i osnaži tim oko sebe kako bi uspjeli zajedno.

Uz uzbudljiv i naizgled nezaustavljiv val start-upova koji dolaze u prvi plan u ovom frenetičnom svijetu poduzetništva i tehnologije, sve veći broj mladih poduzetnika nalazi se na vodećim pozicijama koje su povijesno rezervirane za ljude s nekoliko desetljeća iskustva iza njih.

Ako ste dovoljno sretni da se pronalazite među posadom svježih i uspješnih lica iz poslovnog svijeta, onda vam je oprošteno što se osjećate uzbuđeno uslijed vaše nove odgovornosti. Ali, nikada se ne morate bojati jer što prije savladate izazove poslovnog svijeta, vaš će uspjeh biti dugovječniji, a iskustvo neprocjenjivo. Sljedećih nekoliko pravila biste trebali usvojiti već tijekom dvadesetih kako biste bili uspješni u upravljanju.

Pronađite dobrog mentora

Brojni uspješni ljudi i rukovoditelji ističu kako je mentorstvo bilo presudno za njihov razvoj karijere.

Kada tražite iskusnog vođu koji će vam pomoći na vašem poslovnom putovanju, neprocjenjivo je pronaći mentora čije je putovanje komplementarno vašem i tko je osobno involviran u vaš uspjeh. Mentori bi također trebali biti voljni biti otvoreni i iskreni u svojim iskustvima kako biste zaista mogli učiti od njih.

Bez obzira gdje se nalazite u svojoj karijeri, pravi mentor vas može potaknuti, inspirirati i osnažiti te vam pružiti savjet kada vam je to potrebno.

Aktivno slušajte

Zamka koju sve vođe bilo koje dobi mogu lako previdjeti jest pogrešno tumačenje dobre komunikacije. Mnogi misle da je puno pričanja dobro za komunikaciju, no ono što se najviše broji jest slušanje suradnika i stvaranje atmosfere koja omogućava da čuje glas svakog člana tima.

Najbolji vođe instinktivno shvaćaju da je komunikacija dvosmjerna ulica. Slušanje nam omogućuje da učimo jedni od drugih, od tržišta i od grešaka koje se moraju napraviti da bi se postigao cilj.

Zaposlenici na prvom mjestu (čak ispred klijenta)

Ako brinete o svojim zaposlenicima, vaši ćezaposlenici brinuti o klijentima. Ako je osoba koja radi u vašoj tvrtki 100% ponosna na posao koji radi, ako im date alate za dobar posao i potičete ih, radit će s užitkom i to će prepoznati i klijenti.

Prihvatite neuspjeh

U starom klišeu doista postoji mnogo mudrosti da je neuspjeh svojstven uspjehu. Postoje dva odgovora na neuspjeh; možeš se zaglaviti ili možeš rasti. Ono što razlikuje dobrog poduzetnika od osrednjeg je ono što odaberu. Možete se obeshrabriti i razmišljati o odustajanju ili prihvaćanju neuspjeha i učenju iz njega.

Ne pokleknite pred pritiskom

Osim sposobnosti delegiranja zadataka i poticanja drugih na naporan rad, učinkovit vođa može napredovati i pod pritiskom. Stresne situacije su neizbježne u svakom poslu, a lideri znaju pronaći naći kako se najučinkovitije nositi s pritiskom.

Vodeća uloga znači da morate doći pripremljeni za svaku situaciju.

Foto: Unsplash, Pexels


Učitati još
Zatvori