Journal man: Pedro da Silva – vizionar koji stoji iza techno brenda naočala VAVA

Journal man: Pedro da Silva – vizionar koji stoji iza techno brenda naočala VAVA

VAVA je brend portugalskog dizajnera Pedra da Silve, inspiriran arhitekturom, urbanizmom i minimalističkim gotovo matematičkim formama. Odlikuje ih suvremeni suptilno futuristički izgled, koji je istovremeno konceptualan i bezvremenski. VAVA stvara naočale koje vas pozivaju da krenete prema naprijed i ne osvrćete se iza sebe i na trendove koji su prošli. Brend nastoji poticati dijalog između obrta i visoke tehnologije, koristeći najnaprednija znanja i ideje u dizajnu. To je techno brend obožavan od strane umjetnika koji utjelovljuje iskustvo, znanje i umjetnost velikih majstora koji naočale rade ručno. Ovaj pristup, u kombinaciji s korištenjem najkvalitetnijih materijala, čini VAVA-u jedinstvenim brendom. Na otvaranju optike Oculto u Splitu razgovarali smo s idejnim začetnikom brenda Pedrom da Silvom koji nam je otkrio sve o brendu i njegovim početcima, ali i vizijom budućnosti brenda.

  • Vaš brend VAVA nastao je u Berlinu, jednoj od europskih prijestolnica kulture, mode i dizajna. Je li Berlin utjecao na razvoj i ideju brenda ili je vaša ideja jednostavno bila takva je samo u Berlinu mogla izrasti u ono što je trebala? 

Uvijek sam imao sjajnu vezu s Berlinom i njegovim ljudima. Živio sam u Stuttgartu nekoliko godina dok sam radio za Hugo Boss i za mene je Berlin bio savršen grad za vikend. Tijekom godina upoznao sam puno ljudi i stekao neke dobre prijatelje.

2013. konačno sam odlučio preseliti iz Milana u Berlin kako bih pokrenuo vlastitu tvrtku za naočale. Raspoloženje grada, ležernost, kvaliteta umjetničke i glazbene scene, otvorenost ljudi, kulturna scena, postindustrijski osjećaj, zelene površine. Sve me to fasciniralo i utjecalo je na stvaranje modernog brenda. Moja ideja je bila krenuti od tamo i tamo stvoriti nešto novo, a počeo sam se već osjećati pomalo stanovnikom Berlina i sviđa mi se ovaj senzacionalan grad.

  • Čime ste se bavili prije osnivanja VAVA brenda i kako ste to uklopili u ideju i viziju vašeg brenda?

Od kada sam diplomirao tekstilno inženjerstvo, radio sam kao Senior Manager u kompanijama kao što su Inditex (Zara), Hugo Boss i odnedavno za VF Corporation (posjeduje brendove kao što su The North Face, Vans, Eastpak, Timberland, 7 for all humankind, itd.). Radeći za te tvrtke naučio sam što znači izvrsnost upravljanja i razvoja proizvoda.

Igrom slučaja dok sam živio u Milanu (dok sam radio za VF Corporation) otkrio sam klaster naočala sastavljen od dizajnera, proizvođača i odličnih optičara. Stoljetna industrija puna znanja i stručnosti. Odjednom mi je bilo jasno da želim stvoriti vlastitu niche marku naočala, vođen idejom da se izrazim kroz kreiranje suvremenih i bezvremenskih komada naočala (u suprotnosti s brzinom mode).

  • Koja je ideja iza brenda VAVA koji je od starta potpuno drugačiji od onog što smo navikli gledati na sličnim tržištima? 

Želio sam napraviti etiketu koja bi mogla povezati visoko konceptualni jezik strojeva i umjetnosti. Duh VAVA temelji se na istom principu: VAVA je konceptualna i vizionarska u svojoj biti. U konačnici, brend ima za cilj postići suvremeni osnovni izgled, a istovremeno konceptualni i bezvremenski. Dugo sam bio fasciniran i inspiriran tehno scenom Detroita i gradskim postindustrijskim krajolikom. Također mi je jako drag Bauhaus i minimalizam – estetski pokreti koji su me inspirirali. Osnovni i jednostavni oblici poput kvadrata i pravokutnika, najčešći oblici u industrijskom svijetu, potiču moju viziju u dizajnu. Velik dio svijeta koji je stvorio čovjek sastoji se od ovih oblika. S druge strane, jako sam inspiriran znanstvenofantastičnim filmovima, kao što je na primjer Space Odyssey, koji se može čitati kao “utkano mirovanje” koje mora proizaći iz pretjerano jednostranog vjerovanja u tehnološki napredak.

  • Suvremen, bezvremenski, umjetnički – sve je to VAVA. Koji su postulati koji stoje iza kreiranja jednog vašeg modela? Čime se vodite, gdje se inspirirate i na što najviše obraćate pažnju?

Cilj mi je kreirati naočale u kojima pokušavam izraziti svoju viziju svijeta i budućnosti. VAVA dizajni predstavljaju vizualnu perspektivu “duše” brenda. Oni se bave “postindustrijskim” dobom u kojem živimo. VAVA je rođena da ponovno zamisli Techno budućnost. VAVA predstavlja moju viziju dizajna i umjetnosti u 360º.

Moj veliki interes za Bauhaus pokret i minimalizam seže daleko u prošlost. Osnovni oblici igrali su ključnu ulogu u idejama Bauhausa i načinu na koji su poučavali umjetnost. Osnovni i jednostavni oblici, poput kvadrata i pravokutnika, najčešći oblici u industrijskom svijetu potiču moju viziju u dizajnu. Velik dio svijeta koji je stvorio čovjek sastoji se od ovih oblika.

S druge strane, koncept brenda usko je povezan s “postindustrijskim” društvom u kojem živimo i rastućim uvjerenjem o pripadnosti “post-ljudskom” dobu. Konceptualizam brenda leži u ovom principu jer je BUDUĆNOST konceptualna i vizionarska u svojoj biti.

  • Vaše naočale nose cool i urbani ljudi, umjetnici i pripadnici underground scene koji se ne boje izraziti svoje mišljenje i stati čvrsto iza svojih stavova. Karakterizira li to i vas koji stojite iza brenda? 

VAVA je za inteligentne potrošače koji se ne hvale stvarima koje su kupili. Od samog početka smo bili izuzetno fokusirani na to kako ćemo biti predstavljeni, kako dizajnirati, tko je naš kupac i zaista smo se trudili ostati vjerni toj viziji. Neki ljudi su bili skeptični kada smo počeli, ali mi smo apsolutna suprotnost od slavnih dizajnera i underground umjetnička zajednica to je poštovala. Kada pričamo s našim kupcima stalno se pojavljuje nekoliko ključnih fraza: “od usta do usta”, “kult sljedbenika”, “niskog profila luksuza” “svjesnog luksuza”. Tijekom godina, stav niskog profila omogućio nam je samo odabrane i visokokvalitetne intervjue, koji su dali dodatan “duh” našoj skrivenoj privlačnosti (i dopuštajući da naočale govore same za sebe). Oni koji nose VAVA osjećaju se kao da su dio tajnog underground kluba.

Uz privlačnost, VAVA ima iznimno odabran portfelj nezavisnih dizajnerskih trgovina, poput OCULTO-a, koje su postale destinacije, privlačeći stalan priljev urbanih klijenata, slavnih i drugih modnih dizajnera.

  • Suvereno kršite pravila već gotovo deset godina u dizajnu naočala, a ljudi su za vama poludjeli? Mislite li da općenito nedostaje smionosti smisla kada govorimo o dizajnu općenito, ali i dizajnu naočala?

Većina današnje mode odnosi se na trendove. Trend je uvijek zamka, potraga za nečim “sigurnim”. Brzi put kojim slijede moda i ekonomija nameću tu “sigurnost”. Na početku svake nove sezone, veliki proizvođači skeniraju horizont tražeći “trendove” vrijedne vijesti nadahnutih u prošlosti. Dakle, više se radi o nadahnuću nego o stvarnom stvaranju nečega.

A samostalni dizajn je nešto drugo, radi se o stvaranju od nule. Zbog toga sam odlučila ne pratiti trendove i modu. Vjerujem u koncept koji se razvija. Volim dosljednost i posebno uživam u radovima koji predstavljaju nešto veće. No, s tim u vezi, vjerujem da su kreativnost i dizajn, kako ih prakticira dosta dizajnera, umjetnost. Postoje dizajneri koji prkose konvencijama na spektakularne načine.

Brendovi moraju izbrusiti autentičan glas koji odražava vrijeme i inspirira ljude novim idejama i novim načinima gledanja na stvari. Trebamo svježinu i trebamo puno pozitivnosti, treba se pojaviti novinski način pristupa dizajnu (i prodaji naočala) gdje istinito pripovijedanje mora zamijeniti površnost.

  • Kako izgleda proces izrade jednog modela vaših naočala? Počevši od ideje pa do izrade?

Čitam puno o umjetnosti, arhitekturi, dizajnu i puno slušam glazbu. To ima veliki utjecaj na moju kreativnost i moj rad na novim kolekcijama. Po meni, kreativnost je ključ za otključavanje promjena i kako se svijet prilagođava novom nizu izazova. Ja sam vrlo vizualna osoba i moram priznati da lako transponiram nešto što vidim u obliku (ideja za skicu). Na primjer, na mene su jako utjecali moderni mostovi (osobito na autocestama) i industrijske strukture, koje imaju veliki utjecaj na moje dizajne. Tada moj tim dizajnera (vrlo iskusni u naočalama) uzima moje skice i zajedno radimo složene tehničke dizajne. Za postizanje luksuza važno je da dizajn bude tehnički savršen i dobro uravnotežen.

  • Koja vam je najdraža kolaboracija do sada i koje nove pripremate u skorijoj budućnosti?

Hahaha… volim ih sve. Mi samo pristupamo projektima, umjetnicima i dizajnerima za koje smatramo da su duboko povezani. I osjećamo se povezani s toliko ljudi, stoga možemo biti puno ljudi, samo se trebamo osjećati povezani.

Skloni smo da preferiramo umjetnike, arhitekte, dizajnere (mogu biti industrijski, proizvodni ili modni) ili projekte s kojima dijelimo slične vizije. Nije toliko bitno polje nego više njihova vizija i poruka.

Zadovoljstvo nam je najaviti da ćemo na OPTI 2022 predstaviti jednu vrlo važnu suradnju s američkim glazbenikom. Netko pomiče granice elektronske glazbe još od 70-ih, pionir elektronske glazbe koja nam je jako draga. Vjerujem da ovaj projekt, koji će biti pokrenut u svibnju, dijeli mnoge VAVA “vizije”. Mogućnost dijeljenja naše vizije s ovim umjetnikom je zaista uzbudljiva.

VAVA naočale možete potražiti u Optikama Oculto u Zagrebu, Splitu i Ljubljani. 

Foto: PR

Učitati još
Zatvori