Kao i svaki do sada i ovaj je studeni na Journalu posvećenu muškarcima kroz različite #movember teme koje redovito možete čitati u Rubrici Journal man. Osim fokusa na muško zdravlje i najbolje priče o muškarcima koji svoje granice probijaju na različitim poljima, kraj mjeseca fokus stavljamo na još jedan Journal Man Box. Ove godine za njegov dizajn zaslužan je dizajner Ante Begić iz Dante studija.
Journal Man Box
Tako će ovaj Journal Man Box stići na vrata uz veliku podršku naših dragih partnera. Upravo oni napunili su Journal kutiju novitetima koji su tek stigli na tržište, ali i svojim bestsellerima, koje već dugo obožavamo. Ovaj box prepun je proizvoda koje ćete moći koristiti u svakodnevnom životu. No i sam Journal Box sjajno će se uklopiti u vaš interijer, jer priznajte ovako dobru kutiju dugo niste vidjeli.
Ante Begić
Ante Begić je grafički dizajner i osnivač Dante Studija. Bavi se dizajnom vizualnih komunikacija. Nakon završetka Studija dizajna, radio je u Younited-u, full-service marketinškoj agenciji gdje je stekao brojne vještine i surađivao s divnim ljudima. Nakon radnog dana u agenciji, samostalno je radio i na svojim projektima i na tome sam im je iznimno zahvalan. Nakon nešto više od 3 godine, odlučio je krenuti dalje. Trenutno radi kao grafički dizajner za @millipointtwo fashion brand što ga, kaže, jako inspirira i veseli se svemu što zajedno s timom stručnjaka svakodnevno stvara.
“Posebno me vesele kul, out of the box stvari, koje su kreacija kreativaca koje iznimno cijenim. Uz to sve, bavim se i freelancingom i prihvaćam projekte koji odgovaraju mom senzibilitetu u dizajnu. Sretan sam što imam priliku surađivati s inspirativnim ljudima.” – kaže nam Ante. Upravo vam ga zato želimo i predstaviti i bolje vas upoznati s ovim dizajnerskim genijalcem koji definitivno pomiče granice.
- Zašto Dante?
D – kao dizajn i Ante kao Ante. Nije neka prevelika mudrost, bio sam prisiljen smisliti ime koje će me dobro predstaviti, pa mi se ovo činilo kao zgodan odabir. Također, dok sam bio u srednjoj školi, bio sam zaljubljen u “Božanstvenu komediju” pa sve do “Pakla” – Dante Alighieri je budio u meni čudne svjetove i vodio me u neki imaginarni svijet prepun mašte…
- Što ti je važno kod dizajna?
To je dosta široko pitanje, ali ako moram izdvojiti jednu stvar, to bi bilo da svaki projekt ili rad ima neki zanimljiv element koji potiče razmišljanje i pristup prema istom. Jako volim pametne projekte, koji su promišljeni i gdje postoje male dizajnerske dosjetke koje potiču druge na razmišljanje, a istovremeno inspiriraju. Dizajn je uvijek na usluzi onoga tko ga konzumira; pa se tako trudim dizajnom prenijeti poruke, postaviti važna pitanja i pokrenuti nešto u svakom pojedincu koji se s mojim dizajnom susreće.
- Gdje crpiš inspiraciju za svoje kreativne i drugačije radove?
Inspiracija dolazi iz različitih izvora – putovanja, umjetnosti, promatranja ljudi i razgovora s njima. Sve što me okružuje promatram na svoj specifičan način. Razmišljam o tome kako bi se nešto moglo prenamijeniti ili napraviti na drugačiji način. Puno vremena posvećujem overthinkingu, hehe…
- Definitivno se ističeš i sa svojim radovima i pojavom. Smatraš li da našem društvu treba više odvažnosti?
Pa to je jako lijepo čuti, ali zapravo ne gledam na sebe kao da sam netko tko se ističe. Prije svega želim da moji radovi govore za mene što se počelo događati i jako me to veseli. Mislim da je lijepo biti ono što osoba je, jer tek kada smo autentično svoji tek tada svijetu možemo pokloniti dio sebe, dio koji je jedinstven i drugačiji. Ljepota je za mene u različitosti i individualnosti. Mislim da smo kao društvo krenuli dobrim smjerom te da ima jako puno mladih pojedinaca koji se ističu svojim radovima i doprinose društvu na različite načine što me zaista inspirira.
- Otkud ideja za ovogodišnji Journal Man Box?
Proces je zapravo krenuo dok sam još bio na faksu. Na jednom od kolegija istraživao sam linije i stilove u uličnim natpisima, te zašto ljudi imaju potrebnu se izražavati još od vremena dok su u špiljama ostavljali natpise i poruke, to je sve pobudilo strast prema ovome. Zanimljive poruke ljudi koje možeš pročitati gdje god da se okreneš potaknule su me da ih pretvorimo u nešto novo i da dobiju više prostora. Došao sam na ideju da napravim mapiranje grada, grafitima i porukama, dakle umjesto objekata, natpisi na njima bi ih predstavljali, te da ljudi, zaljubljenici u grafite mogu locirati one koji su im interesantni. Zajedno u suradnji s Journalom odlučili smo poslati snažne poruke, te izvaditi to iz ladice i staviti na box i sve ostalo je povijest kako kažu (smijeh).
Ovim projektom želio sam izazvati reakciju koja izostaje u svakodnevnom svijetu, kada vidimo neki grafit na zidu možda ga već sljedećeg trenutka zaboravimo, a ovako, kada je on pred nama, želim natjerati ljude da se zamisle. Je li to primjereno, zašto netko šara po zidovima, što želi postići, što će ta poruka izazvati, je li poruka u redu, je li nekoga povrijedila, o čemu je razmišljala ta osoba… Želim da svakodnevne poruke dobiju novi kontekst, da potaknu reakciju, da se ljudi čak i pobune jer uloga umjetnosti i dizajna jest da natjera ljude da razmišljaju i da djeluju…
- Kako si zadovoljan suradnjom s Journalom?
Suradnja je bila odlična. Ekipa mi je dala potpunu slobodu i povjerenje da napravim što god želim, te support cijelog tima koji je bio otvoren za neke nove stvari što mi je dalo vjetar u leđa, te smo zajednički došli do kul rješenja.
- Umjesto zahvalnice u boxu je marama, jako originalno. Kako si došao na tu ideju?
Razmišljao sam kako nešto što je već postalo monotono preobraziti u nešto funkcionalno i održivo. Tako sam došao na ideju da osobama koje će konzumirati kutiju poklonimo jedan dodatni višenamjenski proizvod koji mogu koristiti na razne načine – kao maramu oko vrata, glave ili nekog drugog predmeta, poput torbi, ruksaka i slično, čak i kao maramicu za sako ili kuhinjsku krpu. Vjerujem u sustainable fashion i u pametne izbore, koji čine dobro za našu zajednicu. Važno je naglasiti da je marama tehnički izvedena u tehnici sito tiska, što omogućuje beskonačne mogućnosti korištenja, a da se pri tom ne ošteti. Za produkciju je zaslužna Maja Šimunović s iskustvom u modnoj industriji te suvlasnica branda nakita Bling Zoo. Veselim se vidjeti kako će je korisnici upotrebljavati.
- Koji su ti planovi za kraj godine i donosiš li neke velike životne odluke za 2024.?
Nisam tip koji donosi velike i ključne odluke za Novu godinu jer se često ne ostvare. Radije sam netko tko svakodnevno daje maksimum jer se život mijenja iz dana u dan, i treba biti spreman na sve. Iako su se neki veliki planovi i ideje ostvarili ove godine, planiram nastaviti predano raditi s inspirativnim klijentima i na zanimljivim projektima. Tijekom blagdana ću provesti vrijeme s bliskim ljudima i odmoriti se, kako bih u novu godinu ušao spreman za sve izazove koji će biti pred nama.
Što se sve nalazi u ovogodišnjem Journal Man Boxu, saznat ćete uskoro.
Foto: Martina Movrić
Hvala Gradskom dramskom kazalištu Gavella na ustupljenom protoru za snimanje.