Dizajner Igor Djuga otkrio nam je sve o životu u Velikoj Jabuci, kao i recept za modni uspjeh
Svima već poznat, talentirani kreativac i dizajner Igor Djuga stoji iza uspješnog brenda ženskih haljina. Njegove trendi kreacije pronalazimo na Instagram profilima omiljenih trendseterica, koncertima glazbenih zvijezda te raskošnim vjenčanjima.
Kako bismo bolje razumjeli i upoznali lice iza atraktivnih kreacija s perjem, šljokicama i cvijećem, sjeli smo i porazgovarali s Igorom Djugom.
U nastavku saznajte što Igor ima za reći o otkrivanju svoje strasti prema modi, djetinjstvu, omiljenim style ikonama te budućim planovima izvan brenda.
Sam si već spomenuo kako si pratio modu od ranog djetinjstva. Sjećaš li se točnog trenutka u kojem si shvatio da se želiš profesionalno baviti modom?
Teško se sjetiti trenutka u kojem sam ‘kao shvatio’ da ću se profesionalno baviti modom jer to nije jednostavna odluka ili jedna okolnost koja uzrokuje brzo donošenje životne odluke… Kod mene je to bio proces odrastanja i sazrijevanja, upoznavanja samog sebe kroz razne situacije i obrazovanje. Najbolji odgovor je da sam ja oduvijek znao da ću se baviti modom, te je to sazrijevalo u meni i oblikovalo se u današnji profesionalni modni izraz i vlastiti brand.
Kada si se krenuo interesirati za modu, koje modne kuće i dizajnere si najviše pratio?
Mislim da sam se jednostavno rodio s tim darom, s osjećajem i talentom za lijepo odijevanje. Za stil u svakom smislu, ne samo odijevanja, nego za život sa stilom. Za modu u užem smislu sam se zainteresirao već kao tinejdžer, naravno gledajući i upijajući sadržaje nekih tadašnjih modnih emisija, čitajući modne časopise i gledajući način odijevanja i stil svojih tadašnjih glazbenih idola. Interesirao sam se na sve načine kako doći do informacija i sadržaja o poznatim modnim dizajnerima, te eksperimentirao kao i svi mladi ljudi najprije na sebi i osobnom modnom stilu. Od kad znam za sebe, mogu slobodno i tako se izraziti, želio sam biti u trendu, doznati i osjetiti novo i drugačije, biti primijećen … Baš zato, mislim da je danas ovakav moj profesionalni izraz.
Kojeg dizajnera smatraš svojim role modelom ili inspiracijom za rad?
Nemam dizajnera koji mi je inspiracija za moj rad, bilo bi nezahvalno tako se fokusirati na jedno dizajnersko ime i nečiji stil i rad, ali svakako je oduvijek nadahnuće bio i ostao YSL (Yves Saint Laurent).
FIT je jedan od najprestižnijih fakulteta, a ti si ga uspješno upisao. Koji savjet bi dao mladima koji se žele baciti u modne vode i započeti vlastiti brend odjeće?
Mladima koji se žele baciti u ‘modne vode’, mogu s dosadašnjim profesionalnim iskustvom najprije reći da je to vrlo zahtjevan posao, bukvalno – konstanta od ideje do realizacije, proces koji traje bez radnog vremena, dovoljno dugog perioda da bi uživali u nekim svojim ostvarenim rezultatima i uspjesima, realiziranim kreativnim projektima i modnim kolekcijama, snimanjima, organiziranim modnim revijama i eventima. Hoću reći, moda je za one koji imaju mnogo radne energije i kreativne inspiracije za rad tijekom cijeloga dana, bez radnoga vremena, slobodnih vikenda, s kratkim godišnjim odmorima, haha… Nadam se da nikoga nisam obeshrabrio, dapače. Moda je izazov, pa tko voli nek izvoli.
Živio si u New Yorku te puno naučio o samoj modi tamo, možeš li nam izdvojiti omiljene modne trenutke koji su te naučili o samoj industriji?
New York je metropola i svaki dan koji provedete tamo je velika životna škola. Taj bioritam velegrada koji je i ’velika modna jabuka’ natjera vas da se potpuno angažirate na području koje vas zanima, a za mene je to bila moda. NY style vas osvoji i nauči kako ne treba sve biti savršeno, a da bi bilo lijepo i moderno, nego se treba istraživati i tražiti svoju individualnost u svakom smislu pa i u modnom.
Za vrijeme boravka u NY sam shvatio da je u životu sve moguće, ako predano radite i vjerujete u sebe. Naravno, nitko ne bi bio sretniji od mene da je hrvatska politika shvatila koliko je potencijala u kreativnim industrijama i modnom businessu kao što je to odavno shvatila npr. Francuska u kojoj francuski predsjednik Macron sa suprugom Brigitte gotovo na mjesečnoj razini organizira druženja s predstavnicima modne industrije. No, na našu žalost to tako kod nas nije, a vjerojatno neće ni biti… Naša modna industrija ne postoji, odavno je uništena. Kreativna industrija je oblikovala savršeno prepoznatljiv image New Yorka u Svijetu, ali i svakodnevni život u ‘velikoj jabuci’ koju sam imao prigodu i sreću malo ‘gricnuti’. Zato je New York moja trajna inspiracija, i to se osjeća u mom radu.
Možeš izdvojiti jednu slavnu osobu koju si upoznao i ostao speechless?
Kada bi izdvajao baš samo jednu slavnu osobu koju sam upoznao i ostao star struck, to bi definitivno bila Izabel Kovačić. Surađujem s izuzetno mnogo osoba iz javnog života, medijski eksponiranih i poznatih, ali pristupačnošću i srdačnošću Izabel me dojmila – na prvu.
Moda u hrvatskoj i New Yorku se podosta razlikuju? Osobno koji stil je tebi draži?
Moda u Hrvatskoj i New Yorku se doista razlikuju jer su pristup i osobna filozofija drugačiji kod nas i u Velikoj Jabuci. Treba znati da je u New Yorku sve ponuđeno te da ta svjetska metropola potiče individualnost i osobni potpis na modni stil. No, i kod nas postoji velik broj žena koje znaju i osjećaju, prate trendove, ali i posjeduju vlastiti modni stil. S mnogima od njih surađujem već duži niz godina odijevajući ih u modele mog branda.
Koju slavnu osobu smatraš ultimativnom style ikonom te bi bio oduševljen kada bi baš ona nosila tvoju kreaciju?
Kate Moss i Hailey Bieber su definitivno moje ultimativne style ikone.
Ostani u korak
s trendovima
Prijavi se na Journal newsletter.
Kada nemaš inspiracije za kolekciju, imaš li neku lokaciju koju posjetiš ili aktivnost koja ti pomogne s kreativnim idejama?
Inspiracija je svakodnevica, sve oko nas, a najviše putovanja, fabula nekog filma koji mi se dopao, glazba koju slušam. Rad na novoj kolekciji je proces kao što je npr. istraživačko novinarstvo; otkrivanje materijala i njegovo oblikovanje u poruke tj. modele i kreativne kolekcije. Moj posao je najsličniji poslu arhitekta koji mora znati proces proizvodnje, pratiti moderne trendove i zahtjeve tržišta, ali i svemu dati osobni pečat. Iskreno, najviše uživam dok stvaram i osmišljavam nove kolekcije, a potom u komunikaciji s klijenticama.
Imaš distinktan stil dizajniranja koji prati tvoji brend, zašto si se baš odlučio dizajnirati seksepilne i ženstvene haljine?
Dizajniram za žene s posebnim stilom, koje vole modu, za one koje znaju i žele biti primijećene,vole biti drugačije, biti uspješne i izgledati glamurozno. Moja je moda pozitivno provokativna. Moje klijentice znaju da posebno vodim računa o materijalima, da su u mojim kreacijama uvijek u trendu, ali prvenstveno u modelima i haljinama koje su od kvalitetnih materijala.
Kako se odijevala tvoja mama? Smatraš li da je njen stil odijevanja utjecao na tvoje dizajniranje ili bi tu titulu pridao nekome drugome u svom životu?
Moja mama je njegovala jednostavan poslovni stil, ali obavezno s nekim modnim detaljem s kojim bi se istaknula i ljubomorno ga čuvala, poput torbica, marama, nakita… Ona se posvetila svojim najvećim ljubavima, a to su bila djeca i njena profesija koja je također tražila da joj se kompletno posveti jer je ona po struci medicinska sestra. Iako majka nije utjecala na moje profesionalne odluke, a još manje na stil mog branda, uvijek bila podrška s puno razumijevanja.
Koju ulogu igraju žene u tvome živote? Zašto si baš lansirao brend s fokusom na žene i luksuznu te svečanu odjeću?
Koliko su žene važne u mom životu svakodnevno im svojim radom pokazujem i dokazujem. Neke posebne žene imaju počasna mjesta u mom privatnom i profesionalnom životu. One me nadahnjuju jer su sve njihove uloge mnogo zahtjevnije i složenije od uloga muškaraca. U svakoj svojoj ulozi, od uloge majke i prijateljice do poslovne žene, žene nadahnjuju, usmjeravaju, vode i osnažuju. Svoju zahvalnost im iskazujem svojim kolekcijama i predanim radom.
Imaš li u planu širiti svoji brend većoj publici, npr. lansiranjem streetwear ili sportske kolekcije?
Plan razvoja branda svakako postoji, ali ne u smislu lansiranja strogo definirane streetwear ili sportske kolekcije.
Možemo li očekivati mušku kolekciju u nekom trenutku?
Mušku kolekciju sam već imao u planu lansirati, ali nedostatak stručnih kadrova za proizvodnju je u određenoj mjeri usporio taj poslovni plan. Nažalost, jer imam puno upita zainteresiranih klijenata kojima sam tek ponekad u mogućnosti ići ususret.
Koji trend obožavaš trenutno i želiš da ostane godinama, a koji trend uopće ne shvaćaš?
Moja intimna i profesionalna želja je da tihi luksuz opstane i traje kao trajna vrijednost mog stila i modne industrije, a logomanija je trend za koji želim da nestane što prije i – zauvijek.
Mnogi dizajneri ne ostaju samo na dizajniranju odjeće već šire svoju kreativnost na druga područja, smatraš li da ćeš se i ti proširiti u drugu industriju?
Trenutačno su mi u fokusu kolecije haljina i vjenčanica, ali u doglednoj budućnosti želim plasirati svoj parfem.
Kada bi morao izdvojiti 3 karakteristike koje su ti najbitnije kod vlastitih kreacija, koje bi bile?
Moj autorski potpis nose žene sa stilom i osjećajem za modu, one koje vole i znaju biti drugačije i primjećene. Zato su tri karakteristike koje su mi najbitnije kod mojih kreacija; žena se u modelu mora jako dobro osjećati, kreacija mora biti od vrlo kvalitetnih materijala i model je u trendu.
Foto: Sanja Jagatić