Stigla je najiščekivanija kolekcija sezone. H&M x Rabanne suradnja napokon je u prodaji i konačno možete kupiti komade koje ste dosad imali priliku vidjeti namo na društvenim mrežama.
Kako bi vam dublje približili priču te inspiraciju iza kolekcije, porazgovarali smo s kreativnim direktorom i glavnim umom iza inovativnih kreacija unutar modne kuće Rabanne. A za dodatne informacije, H&M kreativna savjetnica pomogla nam je dublje razumjeti ovu dizajnersku suradnju.
Julien Dossena pridružio se modnoj kući Rabanne davne 2013., i otada je napravio niz glamuroznih i modernih promjena unutar brenda. No njegovo stvaralaštvo ima dužu i zanimljiviju priču. Svoje djetinjstvo Julien je proveo u selu na obali Francuske crtajući brodove, ptice i ostale prizore. S obzirom na to da je njegov tata bio vlasnik noćnog kluba, mladi Julien konstantno je bio okružen glamuroznim i upečatljivim outfitima. Tada se krenula rađati njegova ljubav prema modi. Nakon završene škole, stažirao je za Balenciagu, nakon čega se posvetio vlastitom brendu Atto. Od 2013. odlaskom glavnog dizajnera, Julien uspješno vodi kreativni tim unutar modne kuće Rabbane.
U nastavku pročitajte njegovu inspiraciju iza H&M suradnju te životni rad i kreativno umijeće unutar modne kuće Rabanne.
Bili ste odgovorni za modernu evoluciju Rabannea i učinili ga relevantnim modnim brendom koji svi u modnoj industriji poznaju. Koja je bila vaša kreativna inspiracija iza mrežastog metala i inovativnih dizajna koje ste predstavili otkako ste došli u Rabanne?
Uvijek sam volio Rabanne kao brend, čak i prije nego što sam radio ovdje. Rijetkost je u Parizu pronaći brend koji kombinira mladost, modernost i radikalizam. Poštivao sam subverzivni duh modne kuće i tijekom prvih pet godina rada na poziciji kreativnog direktora, puno vremena proveo sam istražujući arhivu. Proučavao sam verižnjaču (tip viteškog oklopa koji se sastoji od malih metalnih prstenova vezanih jedan za drugi, tako da nalikuju na mrežu), koja je bila Rabanneov signature – bio je opsjednut izradom stvari od metala – i kako ju učiniti super modernom i relevantnom za današnje vrijeme. Početni izazov bio je otvoriti oči ljudima da shvate kako je osnivač Paco Rabanne cijenio jednostavnost. Njegova odjeća je savršen balans između radikalnog i jednostavnog, senzualnog i intelektualnog.
Zadnjih pet godina, predlažem nešto osobniju i možda malo praktičniju estetiku – želim da kupci nose našu odjeću svakodnevno, a ne samo za glamurozne i svečane prigode. Radi se o radikalnoj estetici na nosiv način – to mi je uvijek na umu kada dizajniram nove kolekcije.
Niz dizajnera istražuje sjecište mode i tehnologije. Postoje li neke tehnološke inovacije zbog kojih ste uzbuđeni zbog budućnosti mode unutar Rabannea?
Održivost i tehnologija nešto su o čemu puno razgovaramo kao dizajnerski tim, s toga sam uzbuđen otkrivati nove načine izrade kultnih komada sa smanjenim ekološkim posljedicama.
S najnovijom suradnjom, jedan smo korak bliže tom cilju. H&M dobavljači uspjeli su razviti mješavinu recikliranog i konvencionalnog metala za stvaranje kultne verižnjače. Već godinama to pokušavamo ostvariti bez utjecanja na sjaj i trajnost te konačnu kvalitetu kreacije, pa je uzbudljivo što ovu lekciju možemo prenijeti u budućnost modne kuće.
Koja je bila vaša kreativna inspiracija za H&M x Rabanne suradnju? Možemo li očekivati nešto novo što još nismo vidjeli od Rabannea?
Htio sam stvoriti lifestyle kolekciju, te sam imao ideju o pool partiju iz 1970-ih, poput slike Helmuta Newtona. Zamišljao sam mnoštvo glamuroznih ljudi kako piju koktele, neki su u bazenu, drugi igraju kartaške igre u kutu. Kolekcija sadrži miks statement kultnih komada, koje sam od početka jasno odlučio ubaciti, te ležernih i opuštenih krojeva i loungeweara.
Što se tiče nečeg sasvim novog, prvi puta sam dizajnirao predmete za H&M HOME kolekciju. Sami osnivač Paco Rabanne dizajnirao je namještaj 1970-ih, stoga se činilo kao autentično proširenje kuće, ali za mene kao dizajnera to je bilo kompletno novo iskustvo.
Ostani u korak
s trendovima
Prijavi se na Journal newsletter.
Rabanne je poznat po svojoj inovativnoj upotrebi materijala. Kako ste pristupili odabiru materijala za ovu suradnju s obzirom na cjenovne razlike? Možemo li očekivati istu kvalitetu artikala u nadolazećoj suradnji?
Od početka sam bio jasan da želim slijediti najbolju praksu s ovom kolekcijom. Svi komadi izrađeni su od vrlo kvalitetnih materijala. Bio sam impresioniran H&M-ovim dobavljačima i kvalitetom koju mogu postići, kao i nekim od inovativnijih materijala, poput recikliranih PET šljokica, recikliranih staklenih kamenčića i mješavine recikliranog i konvencionalnog metala koji se koristi za kultne Rabanne dizajne.
Kako bi vam što dublje i opširnije približili uzbudljivu kolekciju, dodatne informacije priskrbila nam je kreativna savjetnica za H&M – Ann-Sofie Johansson.
Što želite da kupci nauče iz ove suradnje u smislu mode, stila i robne marke Rabanne?
U H&M-u uvijek mislimo na naše kupce, a cilj dizajnerskih suradnji je pružiti nešto jedinstveno i inovativno kada je u pitanju moda. Rabanne je kultni brend u modnom krajoliku, s mladenačkim duhom koji djeluje vrlo francuski. Znali smo da će suradnja s Rabanneom našim kupcima moći ponuditi doista jedinstvene komade modne povijesti. Također pada upravo na vrijeme za party sezonu, s pregršt nevjerojatnih statement komada – kao i ležernijih glamuroznih predmeta, poput tobogana ukrašenog šljokicama – za koje se nadamo da će se svidjeti našim kupcima.
Rabanne ima izraženu estetiku. Kako ste u suradnju uklopili estetiku i identitet robnih marki Rabanne i H&M?
Stvarno nastojimo pružiti dizajnerima što je moguće više kreativne slobode s dizajnerskom suradnjom – s naše strane, radi se o tome da pomognemo brendu realizirati svoje poznate dizajne u visokoj kvaliteti, ali po pristupačnijoj cijeni za naše kupce.
Za ovu suradnju sastali smo se s Rabanne timom u Parizu prije otprilike 18 mjeseci i imali nekoliko dobrih razgovora o tome što želimo postići suradnjom. Na drugom sastanku Julien je predstavio svoju ideju za lifestyle kolekciju – koja će obuhvatiti žensku odjeću, mušku odjeću, dodatke i H&M HOME kapsulu – inspiriranu pool partijem iz 1970-ih, i odmah nam se svidjela.
Možete li nam dati sneak peek na sveukupnu temu ili koncept koji stoji iza nadolazeće Rabanne x H&M kolekcije? Možete li podijeliti neke istaknute komade ili elemente dizajna iz nadolazeće kolekcije zbog kojih ste posebno uzbuđeni?
Julienova ideja bila je inspirirana pool partijem 1970-ih, poput fotografije Helmuta Newtona, s ljudima odjevenim u glamurozne šljokice koji piju koktele, drugima u bazenu, trećima na kauču igrajući karte. Kolekcija sadrži izvrsnu kombinaciju super glamuroznih statement komada, opuštenije odjeće za slobodno vrijeme i prekrasnih dnevnih komada – vuneni kaput po mjeri i broderie anglaise košulja od organskog pamuka.
Kolekcija se sastoji od miksa visokokvalitetnih i izdržljivih materijala te smatramo da postoji nešto za svakoga. Osobno sam najviše uzbuđen zbog srebrnog metalik odijela, jer sam velika obožavateljica tailoringa, ali nakit i dodaci su također prilično nevjerojatni!
Foto: PR