Luksuzni brend nakita Damiani osnovao je Enrico Damiani u gradiću Valenza Pou 1924. godine, u srcu zlatarske četvrti. Zahvaljujući svojoj sposobnosti zlatarskog majstora, Enrico je brzo postao draguljar kojem su se velike obitelji tog doba obraćale za stvaranje jedinstvenih komada: istinskih remek-djela profinjenog umijeća. Kroz godine brend se razvijao u aspektu industrijske i komercijalne ekspanzije te u dizajnu i tehničkim inovacijama, duboko obilježivši evoluciju tvrtke. Početkom devedesetih brend je preuzela treća generacija obitelji Damiani, dva brata i sestra. Silvia Damiani bavi se otkupom bisera i komunikacijom tvrtke, Guido je na funkciji predsjednika tvrtke, dok se Giorgio bavi nabavom sirovina (drago kamenje, biseri i zlato), upravljanjem razvoja proizvoda i komercijalnim odnosima, a ima i ulogu direktora stvaranja, istraživanja i razvoja svih brendova nakita Damiani grupe.
Upravo je gospodin Giorgio Damiani u Hrvatsku stigao povodom ekskluzivne izložbe High Jewelry nakita, organizirane u suradnji s partnerom Mamić 1970, u čijem je butiku, između ostalog, dostupan dijamantni nakit brenda Damiani. Ovaj talijanski brend će u nadolazećoj godini proslaviti stotu obljetnicu, a Journal je imao priliku porazgovarati s gospodinom Damianijem te saznati više o svemu što ovaj prestižni brend predstavlja.
U nastavku pročitajte o čemu smo sve razgovarali s gospodinom Damianijem.
U nadolazećoj godini brend Damiani slavi stotu obljetnicu. Tradicija je vrlo važan element osobnosti brenda. Kako uspijevate uskladiti kolekcije i dizajn da ostanu vjerni identitetu brenda, ali i dalje biti inovativni i ispred trendova, a istovremeno zadržati izvrsnost i bezvremensku privlačnost komada nakita?
To je zapravo veliki izazov. Vjerojatno najteži izazov koji imamo jer jako vjerujemo u dizajn i kreativnost, ali naravno u nakitu morate biti na neki način oprezni. Za našu publiku vrlo je važno kada se odluče na kupnju Damiani nakita, da je to nešto što će imati zauvijek, što će im trajati cijeli život. S nakitom nije kao u modnom svijetu, kada nešto kupiš ove sezone, a iduće sezone više nije u trendu. To je dio našeg posla, nešto što su i naši preci zamislili kada su stvarali Damiani brend. Stvaranje novih ikoničnih komada koji mogu trajati dugo, dugo.
Ne postoji škola koja vas može naučiti kako to učiniti. To je osobni pristup tržištu i naravno ogromno iskustvo u ovoj industriji. Dodao bih i veliko poznavanje samog svijeta. Zato je za mene važno puno putovati i biti u kontaktu s našim timovima diljem svijeta i našim kupcima. Pomaže mi vidjeti, ne samo trendove, naravno da su i oni od velike važnost, ali osjetiti taj stav ljudi prema nakita. Dakle, odgovor leži u velikom iskustvu, nema nekog tajnog recepta.
Damiani nakit i obitelj Damiani snažno su vezani uz zlatarsku umjetnost. Što biste rekli kako se proces izrade nakita razvijao kroz vrijeme? Što smatrate najznačajnijim izazovima i prilikama u području zlatarstva danas?
Izrada nakita kada je riječ o našem brendu je više-manje ista kao i prije sto godina. Ručno izrađeni komadi od iznimne su važnosti za nas. U našoj tvornici u Valenzi nakit se još uvijek izrađuje na isti način kao što se izrađivao u prošlosti. Materijali koji se koriste su moderniji i učinkovitiji, ali je način izrade i dalje isti. Za nas je to jako važno jer samo tako možemo znati da radimo kvalitetno i da ćemo dobiti tu kvalitetu koju želimo imati i održavati. Nema novih strojeva ili tehnologije koja to može učiniti boljim od ljudskih ruku. Fantastično je što možemo imati to nasljeđe i dalje raditi na taj način. Jedan dobar primjer koji smo nedavno napravili je lansiranje nove kolekcije Belle Époque. To je fantastično izdanje jedne od naših najpoznatijih kolekcija, ali s novim pristupom okrenutim prema mlađoj generaciji kupaca.
Prva Diamonds International Award nagrada za Damiani nakit datira iz 1976. godine. Narukvica Squalo koju je dizajnirala Gabriella Damiani dobila je prestižno priznanje. Možete li odabrati jednu ili više kreacija za koje mislite da su imale poseban odjek u javnosti?
Diamonds International Award za nas je vrlo važno priznanje. Narukvica Squalo i drugi ikonični komadi dio su naše povijesti i našeg muzeja i također ti komadi nisu na prodaju. Brend Damiani ima najznačajniji broj Diamonds International Awards, čak njih 18. Ne postoji nijedan drugi brend s istim ili većim brojem Diamonds International nagrada i na to smo jako ponosni. Osim toga, ima toliko fantastičnih komada i kolekcija i moram reći da su svi kao moja djeca. Vrlo je teško reći što je bolje od drugog. Citirao bih ovdje jednog vrlo važnog Talijana, Enza Ferrarija, osnivača Ferrarija koji je na slična pitanja uvijek odgovorao: “Najnoviji Ferrari bit će najbolji komad.” To je slučaj i kod nas. Uvijek želimo stvoriti novi komad, novu kolekciju koja će biti bolja od prethodne.
Ostani u korak
s trendovima
Prijavi se na Journal newsletter.
Osim prema nakitu, njegujete i snažnu ljubav i strast prema moru. Jesu li možda neki komadi nakita svjesno ili podsvjesno inspirirani morem?
Obožavam more. Često plovim i naravno da se to u nekom smislu odrazi i na nakit. Također bih rekao je dizajniranje nakita u današnje vrijeme izazovno. Naš dizajnerski tim uvijek teži biti inovativan, vrlo prepoznatljiv i ikoničan. Ključ je da sve nabrojano sadrži jednan komad nakita, naprimjer, jedan prsten. Volim dati poneku inspiraciju našem timu, ali imaju i veliku slobodu što se tiče dizajniranja. Također, potrebno je da smo vrlo up to date sa svim zbivanjima u svijetu. Dakle, svi čitamo, putujemo, idemo na modne revije,… Inspiraciju pronalazimo posvuda i svakodnevno. Naprimjer, vidjeti damu koja na određeni način nosi ili stilizira komad nakita može biti vrlo inspirativno.
Damiani je uključen u brojne etičke inicijative, poput projekta Clean Water. Koji je vaš stav o etičkim i održivim aspektima dizajna luksuznog nakita, uključujući odgovornu nabavu i proizvodnju?
Jako smo ponosni što možemo sudjelovati u ovakvim projektima i snažno ih podržavamo. Priroda je vrlo važna. Održivost je postala vrlo popularna riječ, ali mi nismo uključeni u održive projekte zbog popularnosti. Jako nam je važno da poštujemo prirodu jer osim što nam daje život, u mom poslu imamo i veliku sreću da od prirode dobijemo kamenje, dijamante, smaragde, rubine,… Dakle, dužni smo uzvratiti prirodi i dobro paziti na nju.
U ulozi potpredsjednika Damiani grupe, što smatrate najuzbudljivijim u predstavljanju Damianija i kako vidite budućnost brenda?
Mi smo obiteljska tvrtka i lijepo je putovati i upoznavati se s ljudima, imati zapravo lice iza brenda. Imamo isto prezime kao i brend koji predstavljamo tako da je odgovornost velika, ali u međuvremenu i ogromna prilika. Ovako nešto se ne događa tako često. Vjerojatno je Damiani trenutno jedan od rijetkih međunarodnih brendova nakita koji još uvijek pripadaju obitelji. Istoj obitelj koja je stvorila brend. Što se tiče nas, jako smo ponosni na to i zadovoljstvo nam je biti dio toga. S druge strane, kada imate priliku upoznati obitelj, mislim da je svima zanimljivije.
Smatram da smo već napravili jako dobar posao za budućnost Damiani brenda. Imamo puno postignuća, jaku međunarodnu reputaciju, ali naš san je uvijek postati jači i prisutniji u svim najvećim područjima svijeta. Vrlo nam je važno izgraditi snažnu strategiju na Bliskom istoku i trenutno smo u tom procesu razvijanja. Sibir je također vrlo zanimljiv za nas, Balkan, Grčka… Ta će područja u budućnosti biti vrlo jaka i jako smo sretni što smo prisutni.
Određeni komadi nakita Damiani brenda inspirirani su legendarnim ženama nekog vremena. Na primjer, kraljica Margherita bila je inspiracija za Damianijevu Margherita kolekciju. Možemo li u budućnosti očekivati možda neku novu kolekciju ili komad nakita inspiriran određenom damom?
Naravno, uvijek smo to radili i volimo to. Osim Queen Margherite i kolekcije Margherita koja je dio naše povijesti, izdvojio bih fantastičnu kolekciju koju smo napravili sa ženom koju jako poštujem i volim, pravom talijanskom ikonom Sophiom Loren. Imali smo priliku raditi s njom, ona je i naša ambasadorica, ali i dobra obiteljska prijateljica. Uvijek je cijenila, voljela i nosila naš nakit u njenim posebnim prilikama. Stoga je stvaranje posebne kolekcije u njezinu čast i s njezinim imenom za nas bila fantastična prilika koju ćemo zauvijek cijeniti.
Obitelj je vrlo važna za svakoga, ali za vas je i ključni element u poslu. Kako biste opisali iskustvo zajedničkog rada i stvaranja s bratom i sestrom?
Mnogi će reći da raditi s obitelji nije uvijek lako. Vjerojatno zbog prirode odnosa između braće i sestara. Nama je, srećom, uvijek bilo lako jer nas troje, sestra, brat i ja, od samog početka dijelimo iste strategije i ciljeve. Najvažnije od svega, dijelimo istu viziju oko toga kako želimo da se naš brend razvija i raste. Kada dijelite istu viziju, puno je lakše prevladati male nesuglasice ili druge stvari koje bi se mogle dogoditi u našim osobnim životima i odnosima. Imamo iste ambicije za naš brend i svaka prepreka koja bi se mogla dogoditi ne može utjecati na naš posao.
Foto: PR