Kultni parfemi iz 90-ih koje volimo nositi i danas
Kultni parfemi iz 90-ih koje volimo nositi i danas

Kultni parfemi iz 90-ih koje
volimo nositi i danas

Parfemi iz 90-ih pomalo su zaboravljeni. No, postoje oni koje volimo nositi i danas. Moda 90-ih još uvijek je aktualna, ali sjećate li se parfema? Već smo pisali o Y2K parfemima koji su nas poveli na mirisno putovanje u period koji je danas oživljen u modi, a danas donosimo svoj izbor parfema iz devedesetih.

Neki od izabranih parfema nikad nisu izlazili iz mode, a neki su pravi kolekcionarski dragulj. Nekome će probuditi nostalgiju, a nekoga ohrabriti na istraživanje nepoznatog.

parfemi_unsplash

Le Male – Jean Paul Gaultier (1995)

Svakako najveći dragulj ove kolekcije je La Male koji je za kuću Jean Paul Gaultier izradio ni manje ni više nego Francis Kurkdjian. Ovo ime danas je poznato kao sinonim luksuznih parfema Maison de Francis Kurkdjian. Ali, nikako ne treba zaboraviti njegov autorski opus koji pokriva gotovo cijelu kolekciju popularne statuice Jean Paul Gaultier, ali i Elisabet Arden, rad za Burberry ili megahitove brenda Narciso Rodrigues gdje potpisuje i muške i ženske parfeme. Svakako njegov najveći hit jeste Baccarat Rouge 540, ali ovdje govorimo o samim počecima blistave karijere.

Le Male nastaje 1995. godine kao pokušaj stvaranja Amber Fougère muškog mirisa. Mirisi ove mirisne skupine odlikuju se kombinacijom orijentalnih, drvenastih i svježih citrusnih nota. Premda su izuzetno maskulini, otvaraju vrata trendovima koji dolaze tek u 2020. kada mnoge parfumerijske kuće njeguju ovaj pristup u unisex stilu. La Male otvara ovu listu jer nam se čini da je ovaj dragulj, koji je imao brojne nasljednike, prilično zapostavljena u današnjem svijetu parfema.

90s parfemi la male jpg

La Male je parfem kojim dominira lavanda i menta. Inače bi to bio miris gotovo nepodnošljive kombinacije čaja od mente i noninog ormara na Hvaru, da se ne temelji na drvenastim tonovima, sandalovine i cedra. Danas gotovo svaki parfem koji drži do sebe ima nešto od stabilnih sastojaka drveta, a citrus crpi iz bergamota – ali u 1995. to je uočio samo Francis Kurkdjian.

I pored otvaranja koje liči na kolonjsku vodu, Le Male donosi intrigantnost drvenastih parfema, jer su note cedra, bergamota i kardamoma preživjele godine. Danas imamo čitavu plejadu ovih parfema – recimo u kući DC & Durga, ali JPG zaista zaslužuje ponovno razmatranje. Čak i uz nove formulacije – usudili bismo se reći da pripada više spektru zanimljivom ženama.

gucci rush poster
Gucci Rush iconic poster

via GIPHY

 

Gucci Rush (1999)

Ko nije imao Gucci Rush neka istupi. Još jedan od megahit parfema koje ste imali pravo da volite ili mrzite. Naša redakcija je podeljena. Dok se jedne sa nostalgijom sećaju 1999. godine i prvih putovanja pre ili posle bombardovanja – nekima ovaj parfem budi nagon za povraćanjem. Tako je sa megahitovima i njihovim kopijama koje preplave tržište. Danas note pomenutog Baccarat Rouge 540 osećamo i na elitnoj večeri i na pijaci i ulici.

Autor ovog parfema Michel Almairac dolazi u Gucci posle hita Dior Farenheit i ovoga puta servira potpuno novi trend koji će njegove verne ljubiteljke slediti i kroz Escada Ibiza Hippie, Shiseido Zen ili seriju parfema Zadig&Voltaire. Beli cvetni i voćni mirisi – koji ne nose osećaj čistoće kako bi se očekivalo – već razvijaju strastveni odnos prema parfemu ali i osobi koja je nosi.

Sada se ponovo nalazi na policama širom svetskih aerodroma, i vreme je za jednu novu armiju fanova među mladim devojkama koje ne trpe teške mirise a ipak žele da deluju izazovno. Ovaj parfem pripada voćnim parfemima iako mu ime i dizajn govore da je čist afrodizijak. Posebno je zanimljivo što je crvena njegova zaštitna boja ali je baziran na belom cveću – gardeniji, freziji i jasminu. Ako bi bio voće – Gucci Rush bi bio breskva.

Danas ga ništa ne čini nosivim sem možda vetivera u tragovima. Sve ove kombinacije već su viđene i isprobane u mnogim parfemima do sada, čak i u samoj kući Gucci – tu je Flora. Ali ništa ne miriše toliko na kraj devedesetih i početak dvehiljaditih kao Gucci Rush i nemoguće ga je zamisliti u nekoj drugoj bočici – sem one plastične crvene kasete. Odličan prvi parfem za devojčice.

CK ONE (1999)

I ponovo, ako bi ovaj tekst morao sadržavati samo jedan parfem i jednu dizajnersku kuću kako bi opisao devedesete, to bi bio samo i jedino CK ONE,  Calvin Kline. Autori ovog remek-djela – parfema koji nikad neće izaći iz mode – su besmrtni Alberto Morillas i Harry Fremont kojeg ćete se sjetiti po Tom Ford bestsellerima Noir de Noir i Grey Vetiver.

Zašto?

Mi danas imamo čitavu seriju Molekula, imamo Le Labo i nebrojeno mnogo novih parfemskih kuća koje njeguju minimalni dizajn, ali netko je morao početi. Da situacija bude još kompliciranija – ovaj parfem uopće nije jednostavan, on samo ima jednostavnu formulu 1-2-3.

Otvaraju ga citrusi – limun, bergamot, mandarina, naranča, ananas uz kardamom i papaju. Srednje note su cvjetne i to sve bez ikakvog pametovanja đurđica, jasmin, ljubičica, ruža i frezija uz indijski oraščić. A, upravo tu se krije i tajna opsjednutosti ovim mirisom. I na kraju – baza ovog parfema je šumsko tlo – mošus, cedar, sandalovina, mahovina, zeleni čaj i jantar.

U čemu je tajna uspjeha CK One?

Od početka je bio za muškarce i žene, a realno najviše su ga koristila predpubertetska djeca. Ali, postoji nešto kultno u samoj bočici koja je kao pljoska, a u nju se ubaci štrcaljka za parfem. Postoji nešto posebno u pjeskarenom staklu i hladnom dodiru ovog parfema.

ikonična bočica Ck ONE
Samo deo serijala Ck kolekcije

EDEN Cacharel (1994)

Sve će se nekad naći na rasprodaji, samo nikad Eden od Cacharela. Jedan klasičan miris devedesetih uz koji opušteno možete zamisliti i majku i kćer kako ga koriste – majka za posao kći za izlazak. Moguće je zamisliti blagi dašak osamdesetih unaprijeđen taman toliko da se odmakne od glam estetike.

Upravo tako je i nastao. Jean Guichard je autor ovog parfema, i direktor prestižne Givaudan Perfumery School, a u osamdesetima smo ga upoznali kroz CK klasik Obsession. Nasuprot teškoj i skupoj opsesiji – Eden je miris novog desetljeća u tom trenutku i obraća se i znatno mlađoj publici.

 

Eden Cacharel je bezvremeni favorit

Eden je najavio ono što je Kenzo Jungle već prije utvrdio – povratak u rajski vrt. Danas kada je ovaj parfem klasik, neusporediv je sa sličnim varijantama koje je ponio trend. Kao i većinu parfema devedesetih, otvaraju ga citrusi, u srednjim notama je cvijeće od čega pamtimo posebno kombinaciju đurđica i mimoza. Baza koja sadrži cedar, sandalovinu i tonka je baza koja ga čini tako suvremenim i danas.

Postoji puno parfema devedesetih koji  izazivaju nostalgična osjećanja, ali malo ih je koji su preživjeli i ostali nosivi do danas. Eden je aktualan i donosi nove note čak i danas.

Angel – Thierry Mugler (1992)

Vrlo vjerojatno se većina ne sjeća, ali Angel je parfem s početka devedesetih. Iako sve na njemu vrišti najavu Y2K, on je nastao na početku – a ne na kraju desetljeća. Užasno pretenciozan i parfem koji je nastao definitivno prije vremena u kojem je mogao biti shvaćen. Ovaj parfem je pokrenuo revoluciju. Dizajnirao ga je Oliver Cresp – poznat i po hitovima Noa Cacharel, Black Opium YSL i Light Blue Dolce Gabanna, kao i seriji niche parfema, ali i nedavno spominjanim duom Kokorico i Kokorico by Night za Jean Paul Gaultier koje svakako ne treba propustiti.

U Angelu se prvi put pojavilo ono što zovemo moderni gurmanski parfem. Novo vrijeme nosi nove trendove – možda je Angel ove generacije unisex.

 

Angel Iz kampanje 1992. godine
Angel Iz kampanje 1998. godine
parfemi_ pexels

*Članak preuzet sa Journal.rs.

Fotografije: Unsplash, Pexels, Gucci Rush, Eden by Cacharel, Angel by Thierry Mugler, La Male JPG, CK ONE, Youtube, Eriks Abzinovs on Unsplash

Učitati još
Zatvori