Upoznajte Brajak Vitberg: Slovenski studio čije holografske dizajne ne možemo prestati gledati
Kada je Claude Monet slikao svoje vodene ljiljane i druge pejzaže, na platno je nanosio one nijanse koje su u tom trenutku oživljavale pod sunčevom svetlosti. Njegovu seriju slika katedrale u Rouenu čini 30 identičnih kompozicija, ali sasvim drugačije palete. Jer je svaku slikao u drugo doba dana i pod drugačijim vremenskim uvjetima. Rezultat njegovih, ali i drugih impresionističkih slika, jesu snoviti prizori, kadrovi u kojima prelamanje svjetlosti briše granice između jave i sna. Kada bismo pretvorili ružičasto-plave slike francuskog impresioniste u namještaj suvremenog dizajna, vjerujemo da bi ti objekti izgledali poput onih koji nastaju u Brajak Vitberg studiju.
Petra Brajak i Robert V. Bijelić osnovali su zajednički studio u Ljubljani, 2019. godine. Otada su svojim radom na dizajnu jedinstvenog namještaja uspjeli kreirati pastelnu scenografiju holografskog univerzuma. Spektar njihovog portfolija obuhvaća ručno rađene i limitirane serije, ali i unikatne komade. Ono što je svima zajedničko jest jedinstvena simbioza suprotstavljenih materijala i formi koja, magijom Petrine i Robertove vizije, rezultira svevremenskim kreacijama.
Za lampe iz Miami kolekcije pripala im je LIT Lighting Design Award, a ovi jedinstveni komadi su svojevrsni spoj prošlosti i budućnosti – klasičan dizajn prelama se kroz reflektivne, holografske boje. Miami kolekcija predstavlja konceptualnu potragu za vječnošću – kroz umjetnost, modu, ljude i inspiraciju pronađenu u trenutku. Sastoji se od upečatljivih lampi u različitim veličinama, vaze i tube coffee tablea. Boje svakog objekta mijenjaju se naspram okoline u kojoj se nalaze – kao ljiljani na slikama Claudea Moneta.
S Petrom i Robertom razgovarali smo o prošlosti, sadašnjost i budućnosti studija Brajak Vitberg – ali i o omiljenim destinacijama za ljeto i soundtracku koji ih prati ovih dana.
- Svoj studio otvorili ste 2019. godine. Kako je došlo do suradnje, poznajete li se od prije?
Znamo se iz fakultetskih dana. Oboje smo studirali arhitekturu i zadnje dvije godine studija smo skupa radili na par projektima i odmah kliknuli. Prvo kao prijatelji, a kasnije vezano za estetiku, način rada… Od samog početka fakulteta oduševljavao nas je furniture design i u tome smo pronašli dodatnu zajedničku točku koja nas je odvela u svijet dizajna.
- Koliko dugo ste razmišljali i planirali prije provedbe cijele ideje u djelo?
Već pri kraju studija puno smo se družili u našem (još uvijek) omiljenom kafiću i onda se sama od sebe, jako spontano, stvorila ideja da nešto skupa napravimo.
Počeli smo s oblikovanjem stolnih lampi, koje smo vidijeli kao vizualan, ali i funkcionalan predmet. Počeli smo skupljati različite mramore i onda od toga što smo dobili probali bismo dizajnirati neki smislen objekt. Polako su ideje bile sve detajlnije i nakog koje godine odlučili smo pokazati naše ideje i drugima.
- Koja je glavna filozofija iza vašeg brenda, čime se vodite pri stvaranju novih komada? Razlikuju li se vaše filozofije i vizije, i ako da, gdje se spajaju?
Glavna filozofija našeg brenda je da se ne opterećujemo nikakvim trendovima i da slušamo svoje vlastite inspiracije. Puno dajemo energije tome da probamo biti što opušteniji u našem stvaranju… Isto nam je bitno da iza svakog dizajna stoji neka naša osobna priča. Često eksperimentiramo, spajamo materijale koji zajedno ne funkcioniraju, iz tehničkog ili nekog drugog razloga pokušavamo pronaći inovativna rješenja, skupa s našim izvođačima i majstorima pokušavamo naći najbolje rješenje, koje često nije uobičajena praksa.
- Neki od vaših najupečatljivijih dizajna – poput Isola stolova i Miami lampi – izgledaju vrlo moderno i futuristički, a u svojim vizualima ih često uklapate u old-school settinge i interijer, što stvara jako zabavnu jukstapoziciju. Jesu li vaši klijenti češće pripadnici gen Z generacije, milenijalci, gen X ili pak boomeri? Drugim riječima, kakav je profil vaših kupaca?
Mislim da su, od mlađe generacije, među našim klijentima ipak najviše milenijalci. No svakako možemo reći da je spektar naših kupaca doista širok, budući da šaljemo i prodajemo naše komade namještaja diljem svijeta: od istočne Azije, preko Europe do Sjeverne Amerike.
- Izaberite svog favorita među vlastitim dizajnom.
Petra: Isola Dining table, veliki stol koji smo radili posebno za jednog klijenta u Parizu.
Robert: Moj radni stol koji je rađen kao prototip od četiri sloja staklenih ploča s namjerno puknutim staklenim insertima u holografskim bojama. Svakodnevno uživam gledajući kako se sunce lomi na njemu i daje potpuno nove refleksije i boje.
- Gdje najčešće crpite inspiraciju, ko su vam uzori?
Puno našeg dizajna je inspirirano umjetnošću, modom, arhitekturom… Jako puno putujemo i družimo se, volimo život i tražimo inspiraciju u svakodnevnom vizualnom aspektu. Naravno imamo puno omiljenih dizajnera, arhitekata, umjetnika koje pratimo i poštujemo njihove kreacije i inspirirani smo time. Volimo se vraćati u 60-e, 70-e, 80-e, 90-e godine i pronaći tamo inspiraciju…
- Imate li nekih planova za dalje, možete li ih podijeliti s nama?
Planovi su veliki, ova godina je bila baš, baš uspješna! Imali smo priliku raditi i na jednom jako velikom projektu o kojem, nažalost, ne smijemo pričati.
- Gdje ćete na ljetovanje?
Hrvatski otoci, kao i svako ljeto, naprosto nema ljepšeg nego jedriti u bespućima Jadrana i uživati u divnim dalmatinskim i istarskim mjestima.
- Ljetni soundtrack?
Petra: Rush – Troye Sivan
Robert: Deep house ili shoegaze da lagano svira u pozadini cijele ljetne vruće dane.
Foto: Brajak Vitberg / Instagram (@brajakvitberg)