Upoznajte Jelenu Jelušić, stručnjakinju za HR i voditeljicu stručnog dijela programa Retreat tripa Obonjan
Upoznajte Jelenu Jelušić, stručnjakinju za HR i voditeljicu stručnog dijela programa Retreat tripa Obonjan

Upoznajte Jelenu Jelušić, stručnjakinju za HR i voditeljicu stručnog dijela programa Retreat tripa Obonjan

Prva HR konferencija u formatu Retreat tripa, koja se održava početkom srpnja na otoku Obonjan, okupit će niz stručnjaka i praktičara mentalnog zdravlja, a posvećena je upravo temama očuvanja mentalnog zdravlja i wellbeingu zaposlenika. O temama predavanja i radionica te stručnjacima koji dolaze na konferenciju najbolje zna Jelena Jelušić, stručnjakinja za HR i employer branding te voditeljica stručnog dijela programa Retreat tripa Obonjan. Ta ju uloga iznimno veseli, jer je još prošle godine, kada je prvi put posjetila Obonjan, razmišljala o tome kako bi se upravo na tom, pomalo divljem otoku, mogla napraviti jedna ovakva konferencija. Jelenu smo uhvatili tijekom posljednjih priprema za Retreat trip te nam je otkrila što nas sve očekuje tijekom tri dana konferencije na Obonjanu.

Retreat trip Obonjan
  • Voditeljica si stručnog djela programa Retreat tripa. Možeš li nam reći o čemu je točno riječ i dati kratki uvid u to što si isplanirala za sudionike?

Kada su me organizatori kontaktirali s idejom da Retreat trip, na kojem sam sudjelovala lani, podignemo na novu razinu i obogatimo stručnim dijelom programa, odnosno da napravimo mini konferenciju s ciljem da okupimo više od 100 predstavnika HR i marketing timova iz IT industrije, odmah sam pristala. Odlučili smo se za temu za koju smatramo da je izuzetno relevantna, ne samo svima nama kao pojedincima u ovim današnjim (prilično stresnim) vremenima i hustle kulturi, već je ona visoko na listi strateških prioriteta sve većeg broja uspješnih kompanija: mentalno zdravlje i wellbeing zaposlenika. Želja nam je da sudionici usvoje niz praktičnih alata i strategija za stvaranje kulture mentalnog zdravlja i wellbeinga u njihovim organizacijama. Osim toga, prisustvovanje ovom događaju sudionicima će donijeti i neke osobne koristi jer će, kroz brojna predavanja i iskustvene radionice, imati priliku steći učinkovite strategije za upravljanje stresom i izgradnju otpornosti.

  • Tko će biti predavači na Retreat tripu i što ćemo od njih moći naučiti? Koliko nas predavanja i radionica čeka?

Stručni dio Retreat tripa Obonjan u brojkama izgleda ovako: 3 dana, 15 predavača, 5 predavanja, 7 radionica na 3 paralelna tracka, 7 HR praksi – ukupno preko 16 sati stručnog sadržaja! Kroz naš stručni program, s polaznicima ćemo podijeliti najnovija istraživanja, trendove i najbolje prakse za promicanje mentalnog zdravlja zaposlenika. Kroz predavanja i radionice, polaznici će naučiti kako stvoriti kulturu psihološke sigurnosti, podrške i wellbeinga na radnom mjestu.

Posebno se veselim najaviti dva sjajna keynote predavanja: “Skrivena epidemija: Stanje mentalnog zdravlja u Hrvatskoj” koje će održati doc. dr. dc. Tanja Jurin, sveučilišna specijalistica kliničke psihologije, predstojnica Katedre za zdravstvenu i kliničku psihologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu koja se temama iz područja mentalnog zdravlja bavi  već 17 godina te “Emocionalna inteligencija (EI) menadžera kao preduvjet zdrave organizacijske kulture” koje će održati Ivica Vrančić, Management Development Consultant & Goleman EI Coach s više od 30 godina poslovnog i akademskog iskustva u razvoju ljudi i managementa. 

Retreat trip Obonjan
  • Zašto ste odlučili edukacije posvetiti temama o mentalnom zdravlju?

Neki od ključnih HR trendova koji se nastavljaju i u 2023. godini su, između ostalog, povećani fokus na wellbeing zaposlenika, omogućavanje rada na daljinu, veći naglasak na raznolikosti, jednakosti i inkluziji te fokus na izvrsno iskustvo zaposlenika. Tvrtke sve više ulažu u programe mentalnog zdravlja i wellbeinga kako bi osigurale da se zaposlenici osjećaju podržano i cijenjeno, nude fleksibilne radne aranžmane kako bi privukle i zadržale vrhunske talente, ulažu u edukacije o raznolikosti i inkluziji, zapošljavaju raznolike kandidate i osiguravaju jednake mogućnosti svima za rast i razvoj te prioritet stavljaju na iskustvo zaposlenika, s naglaskom na stvaranje pozitivne radne kulture i poboljšanje komunikacije.

 S jedne strane, edukacija o mentalnom zdravlju pomaže u podizanju svijesti o važnosti mentalnog zdravlja među zaposlenicima i poslodavcima, a s druge strane, ona omogućuje prepoznavanje ranih znakova mentalnih problema i prevenciju ozbiljnijih stanja. Edukacija zaposlenika i menadžera da prepoznaju simptome (kod sebe i drugih kolega) i pruže podršku može spriječiti daljnje pogoršanje mentalnog zdravlja te omogućiti ranu intervenciju i pravovremenu pomoć.

Wellbeing programi i podrška mentalnom zdravlju zaposlenika danas su svakako jedan od ključnih faktora za privlačenje, angažiranje i zadržavanje talenata. Mlađe generacije sve više normaliziraju razgovor o mentalnom zdravlju na radnom mjestu te su općenito otvoreniji pričati o svojim problemima kao i skloniji aktivno tražiti podršku tvrtke.

Retreat trip Obonjan
  • Možeš li nam otkriti nešto više o samim radionicama i stručnjacima koji dolaze na konferenciji? Načuli smo da će na konferenciji biti i jedna malo drugačija radionica.

Teme kojima ćemo se baviti u tri dana Retreata su svjesnost o mentalnom zdravlju, upravljanje stresom, izgradnja otpornosti (resilience), smanjenje ranjivosti kroz jačanje psihološke fleksibilnosti, prevencija sagorijevanja na poslu (burnout), emocionalna inteligencija te ravnoteža između posla i privatnog života (work-life balance).

Dovodimo niz stručnjaka i praktičara mentalnog zdravlja koji će te teme obraditi kroz predavanja i radionice: Katarina Pavliša, Wellbeing Coach & Mentor, Co-Founder @FitMindset, Mirna Šmidt, Positive Psychology Trainer, MsC of applied positive psychology & founder of Happiness Academy, Jelena Stanković, sociologinja, socijalna psihologinja i psihoterapeut u privatnoj praksi VAL, Matea Šoštarić, psihologinja, asistentica na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu i psihoterapeut te Ivana Krcivoj, Workplace Wellbeing Coach.

Za dobrobit je važno i znati uživati u životu, pa smo jednu od radionica odlučili posvetiti upravo tome. Riječ je o pomalo drugačijoj vinskoj radionici na kojoj će polaznici uživati u vođenom degustiranju vina i razgovoru o jednom od najskrivenijih ljudskih užitaka – seksu! Kroz radionicu Vino&Sex vodit će ih duo: Lada Radin, vrsna poznavateljica vina te Tanja Jurin koja se područjem seksualnosti bavi istraživački, edukativno i savjetodavno.

Retreat trip Obonjan
  • Retreat trip je posvećen temi wellbeinga i mentalnog zdravlja zaposlenika. Koliko danas tvrtke ulažu u takve programe i kako se to odražava na poslovanje istih?

Ulaganje tvrtki u programe posvećene mentalnom zdravlju i wellbeingu zaposlenika postalo je sve važnije u poslovnom okruženju diljem svijeta. Sve veći broj tvrtki prepoznaje važnost brige o mentalnom zdravlju zaposlenika kako bi osigurale njihovu dobrobit i produktivnost. Briga o mentalnom zdravlju postaje sve važnija za svaku tvrtku iz nekoliko razloga. Prvi je poboljšanje produktivnosti i radnog učinka jer su zdravi i zadovoljni zaposlenici produktivniji, kreativniji i u većoj mjeri angažirani na poslu. Slijedi niža stopa izostanka i fluktuacije zaposlenika jer je poznato da loše mentalno zdravlje dovodi do više izostanaka s posla, dužih razdoblja oporavka i veće fluktuacije zaposlenika.

Kao treći primjer bih navela employer brand i reputaciju tvrtke kao poslodavca. Tvrtke koje pružaju podršku mentalnom zdravlju zaposlenika često se doživljavaju kao poslodavci koji brinu o svojim ljudima. To može poboljšati brand tvrtke kao poslodavca, učiniti ju atraktivnijom za talente, ali i poboljšati njezinu reputaciju među klijentima, partnerima i u široj javnosti. I konačno, ne manje bitno,  jest etička i moralna odgovornost jer mnoge tvrtke prepoznaju da je briga o mentalnom zdravlju zaposlenika važan aspekt odgovornog i održivog poslovanja.

  • Možeš li nam dati neke primjere kako organizacije mogu implementirati wellbeing programe za svoje zaposlenike te koje tvrtke će podijeliti svoje HR prakse na retreatu? 

Naravno! Navest ću nekoliko popularnih praksi u sklopu wellbeing programa za zaposlenike te se nadam da ću time inspirirati poslodavce i pokazati da, s relativno malo uloženih resursa, mogu postići pridonijeti stvaranju zdravijeg, podržavajućeg i produktivnog radnog okruženja. Na primjer, radionice o mentalnom zdravlju, koje uključuju teme poput upravljanja stresom, razvijanja emocionalne inteligencije te tehnike opuštanja i mindfulnessa omogućuju zaposlenicima da steknu vještine i alate za održavanje mentalnog zdravlja. To mogu biti i grupne fitness aktivnosti, kao što su joga, pilates, aerobik ili grupni trening ili radionice ili predavanja koje pomažu zaposlenicima da uspostave zdravu ravnotežu između profesionalnog i osobnog života.  Također, jedna od boljih praksi je i omogućavanje besplatnog individualnog savjetovanja ili coachinga za zaposlenike. Osim toga, jedan zgodan primjer su i radionice o zdravoj prehrani, kuhanju ili nutricionizmu koje educiraju zaposlenike o važnosti pravilne prehrane za zdravlje i energiju te ih potiču na donošenje zdravih prehrambenih izbora. Jednostavna, a vrlo zabavna, aktivnost je i organiziranje timskih izazova i natjecanja kako bi se potaknula suradnja, timski rad i fizička aktivnost.

Najbolje HR prakse s nama će ovaj puta podijeliti predstavnici uspješnih hrvatskih tvrtki poput A1 Hrvatska, Pliva Hrvatska/Teva Pharmaceuticals, Webpower Adria, IKEA Hrvatska, Ars Futura, Q i Porsche Digital Croatia. Ove tvrtke su pravi role modeli dobrih praksi u našem poslovnom okruženju koje svojim primjerom podižu svijest o važnosti brige o mentalnom zdravlju i wellbeingu zaposlenika u Hrvatskoj. Jako smo sretni što su se odazvali na naš poziv te što će obogatiti stručni program Retreata dijeljenjem svojih iskustava u implementaciji uspješnih praksi, ali i greškama iz kojih su učili putem.

Retreat trip Obonjan
  • Iza tebe je preko 18 godina rada i iskustva u HR sektoru, a i jedna od suosnivačica Hacking HR zajednice u Hrvatskoj. Koliko je danas izazovno raditi u HR sektoru?

Radno okruženje se brzo mijenja zbog tehnološkog napretka (hello, ChatGPT!), demografskih promjena (nove generacije zaposlenika sa svojim specifičnim očekivanjima), promjene u načinu rada (npr. remote rad kao new normal) i drugih faktoraTehnološke inovacije u HR-u, poput HR softvera, automatizacije procesa i analitike podataka, mijenjaju način na koji se obavljaju tradicionalni HR zadaci. Ne samo da HR stručnjaci moraju biti upoznati s tim tehnologijama, implementirati ih i iskoristiti za poboljšanje učinkovitosti HR funkcije, već je potrebno da se stalno educiramo i pratimo novosti iz svijeta tehnologija kako bi p/ostali relevantni na tržištu rada. Privlačenje, angažiranje i zadržavanje top talenata danas može biti pravi izazov, pogotovo u IT industriji, gdje je zaista velika konkurencija. Naime, većina kvalitetnih kandidata već negdje radi, zadovoljni su poslom i uvjetima i ne razmišljaju aktivno o promjeni posla.

E sad, na nama HR stručnjacima je da budemo kreativni te razvijemo strategije privlačenja talenata, osmislimo privlačne benefite, te zajedno sa menadžmentom kompanije, proaktivno radimo na tome da stvorimo pozitivno radno okruženje kako bi privukli i zadržali vrhunske zaposlenike. I na kraju, ne manje bitno, HR sektor se bavi ljudima, a znamo svi koliko je ljudski faktor iznimno složen. Različite osobnosti, motivacije, potrebe i aspiracije – sve to treba pomiriti i uskladiti. Možda najizazovniji zadatak za HR-ovce je, kod donošenja nekih važnih strateških odluka, pronaći optimalno rješenje koje će bit dugoročni win-win i za zaposlenike i za top menadžment kompanije.

Retreat trip Obonjan
  • Imaš mnogo iskustva u organizaciji evenata i općenito si dosta aktivna u HR i Tech community-u. Možeš li nam reći više o tome?

Da, evo jedan fun fact o meni. Naime, oduvijek me bilo strah javnih nastupa, pa sam ranije u karijeri radije preuzimala organizacijsku ulogu. Svoj prvi event organizirala sam 2016. godine i bilo je to baš na temu wellbeinga zaposlenika. 

Nekoliko godina kasnije, postala sam su-osnivačica Zagreb Chaptera Hacking HR zajednice u Hrvatskoj. Riječ je o globalnoj zajednici koja okuplja HR stručnjake, poslovne lidere, tehnološke entuzijaste i praktičare, a koju je osnivač, Enrique Rubio, pokrenuo s ciljem da razvije najveću globalnu zajednicu za suradnju i knowledge-sharing svojih članova o najnovijim trendovima vezanim za budućnost rada, tehnologiju i ljudske resurse. Počeli smo redovito organizirati Hacking HR meetupe u Zagrebu koji su uglavnom okupljali i po 150-200 ljudi uživo. Bavili smo se vrlo relevantnim temama, koje su spajale HR i nove tehnologije, a tada su u Hrvatskoj bile pravo osvježenje. 

Jedan od zadnjih event management projekata, na koji sam jako ponosna, bio je serijal Engineering Management meetupa, koje sam organizirala za vrijeme rada u Photomathu. Okupljali smo inženjere na različitim voditeljskim ulogama, ali i seniore, koji su željeli naučiti najbolje prakse u upravljanju inženjerskim timovima. Kroz tu priču sam opet nekako uspjela spojiti svoje dvije ljubavi: HR i Tech. 

Danas, nakon više od 18 godina radnog staža, mogu reći da sam pobijedila strah od javnih nastupa, jer je želja za dijeljenjem znanja sa zajednicom bila jednostavno –  jača! Zapravo, sada baš uživam u nastupima na eventima kroz predavanja i panel rasprave kao i u održavanju edukacija, mentoriranju te konzalting projektima. A organizacija i moderiranje evenata je nešto što me stvarno profesionalno ispunjava te se veselim svim budućim prilikama za to!

Prva HR konferencija namijenjena IT sektoru u formatu Retreat tripa održat će se od 7. do 9. srpnja na otoku Obonjan. Retreat trip je potpuno novi koncept edukacije i odmora namijenjen zaposlenima  u HR i marketing odjelima IT sektora, u kojem se uz stručno vodstvo, radionice i edukacije upoznaju s najnovijim i najefikasnijim alatima koji omogućuju rast samih tih odjela. Službene prijave otvorene su na službenoj stranici eventa.

Foto: Mirna Marić, Obonjan

Učitati još
Zatvori