Iza Amara Bukvića je sjajna godina obilježena uspješnim filmskim i kazališnim projektima. Upravo su oni bili povod za naš razgovor koji smo zakazali u gornjogradskom kafiću Abesinija, smještenom nedaleko od lokacije na kojoj je sniman kultni film Tko pjeva zlo ne misli.
Što ga osobno veže za Gornji grad, zašto karijeru “duguje” Glembajevima te kako je sudjelovati u predstavi koja odgaja generacije, Amar nam je otkrio u nastavku.
Kazalište kao odmak od svakodnevice
Kazalište Moruzgva u novu je kazališnu sezonu ušlo s predstavom Tvorničke postavke. Ovaj kazališni komad opisan je kao ljubavno-erotsko-glazbeno-politička komedija koja daje odgovor na pitanje gdje je lakše uspjeti ili pasti – na estradi ili u politici. Nakon premijernog prikazivanja u listopadu, naišla je na sjajan prijem kod publike. “Taj tekst koji je napisan, ljudima je jako, jako blizak, pogotovo zbog sudara svjetova”, otkriva nam Amar ključ uspjeha predstave, dodajući: “Svi žele biti influenceri, svi žele biti zvijezde sad, ljudi prepoznaju te neke smjerove onih koji s te strane pokušavaju biti uspješni i sudar mentaliteta, to je ljudima duhovito…”.
O spomenutoj predstavi imali smo priliku razgovarati i s glumicom Anom Begić Tahiri, kojoj je pripala uloga njegove supruge. Ujedno, ona je označila i prvi susret dvoje glumaca u zajedničkom projektu, nakon uspješne serije Bibin svijet. “Uživamo i istražujemo što je ljudima smiješno, ubacujemo neke nove fore…to nam je glumački gušt. Uživaš kada možeš nasmijati publiku. Zvuči kao floskula, ali pruža mogućnost nasmijati se, uživati sat i pol vremena te zaboraviti na sve svoje probleme“, kazao nam je o novoj suradnji.
Godina obilježena filmskim ulogama
Premda i u Amarovom slučaju “daske život znače”, godinu na izmaku obilježile su dvije velike filmske uloge. Svaka od njih bila je posebna na svoj način. Zahvaljujući ulozi detektiva u Netflixovom filmu The Weekend Away, stekao je naklonost međunarodne publike, koja se nije libila čestitati mu na ovom međunarodnom filmskom projektu.
A niz pozitivnih reakcija izazvala je i filmska inačica kultne predstave Djeca s CNN-a, u kojoj je ostvario glavnu ulogu. Posebnosti ovog naslova svakako ide u prilog činjenica kako je riječ o obiteljskom projektu jer je temeljen na dramskom tekstu njegova oca Amira Bukvića, dok je redateljsku palicu preuzela glumčeva sestra Aida Bukvić.
“Baš kada sam dolazio sam se prisjećao filma jer smo većinu scena snimili na Gornjem gradu. Cijeli projekt je bio dug. Inače se filmovi snimaju po dva, tri mjeseca, a mi smo ovaj snimali dvije godine. Nismo imali financijskih sredstava. Čak smo napravili veliku pauzu, vraćali se i snimali te bih htio zahvaliti cijeloj ekipi koja je bila toliko ustrajna i vraćala projektu jer inače ljudi misle kada se zaustavi snimanje, kako se to nikada neće ni snimiti“, kazao nam je Amar.
Gajenje kulture sjećanja
U filmu je, uz Ivu Mihalić, reprizirao ulogu izbjeglice Dine koji nakon pada Srebrenice seli u Zagreb. “To je zbilja jedna topla priča o dvoje ljudi, dečku iz Srebrenice i djevojci iz Vukovara, koji su došli tim autobusom, koji su odlazili iz gradova koji su padali pod ruke agresora i nalaze se u Zagrebu. Predstava gdje staje, tu se film nastavlja i propituje uzroke posljedice terorizma“, istaknuo je.
Film je nastao s ciljem senzibiliziranja šire javnosti na kulturu sjećanja i pamćenja. “To je zbilja bilo iz neke ljudske potrebe da se te dvije tragedije koje su se dogodile na ovim prostorima da se nikako ne bi smjele zaboraviti, da se gaji ta kultura sjećanja. Nešto što ostavljam u nasljeđe svojoj djeci”, otkriva Amar.
Za sve su krivi – Glembajevi
Budući da je odrastao u glumačkoj obitelji, zanimalo nas je da li je to imalo i utjecaj na njegov odabir karijere. Ipak, pokazalo se kako je za njegov glumački put zaslužno jedno književno djelo. “Imao sam ideja svakakvih, čak me jedno vrijeme molekularna biologija zanimala. Igrom slučaja sam završio kao glumac. A za sve su krivi Glembajevi”, priznaje Amar.
Kao završni rad dobio je zadatak spremiti monolog, a odabrao je upravo onaj Leonea Glembaja. Monolog je uvježbao s ocem, a njegova izvedba ga je odvela na Lidrano, a potom na državno natjecanje gdje je osvojio prvo mjesto. Spomenuti monolog osigurao mu je i prijem na Akademiju dramskih umjetnosti, premda priznaje kako mu to nije bila primarna ambicija.
Danas svoj posao ne bi mijenjao, glumu obožava, a sudbina je odlučila kako će isti monolog dobiti priliku izvesti pred širom publikom kada mu je u matičnom kazalištu Gavella povjerena spomenuta uloga. Krug je tako i simbolički zaključen.
“Hrvatska javnost hrvatske glumce upoznaje preko serija. Nije toliko veliki broj ljudi koji ide u kazalište, sad ih je srećom sve više. Ljudi su nas upoznali iz serija, sapunica. Ali nama je uvijek primarno kazalište. Zbilja sam glumu upisao iz te ljubavi prema kazalištu, to je bilo ono što me primarno zanimalo. Naravno, poslije se zaljubiš u kameru, ističe Amar, dodajući: “Sigurno bi mi kazalište falilo kad bih radio samo film. Ondje imaš interakciju s publikom, publika je kao u nogometu dvanaesti igrač”.
Predstava koja odgaja generacije
No zaključka, na radost narednih generacija, nema kada je u pitanju predstava Kako misliš mene nema?!. Ovaj kazališni komad uspješno se prikazuje već 15 godina, a nas je zanimalo koja je tajna njegova uspjeha.
“Mnogi nas to pitaju, postali smo kao Stilske vježbe. Generacije dolaze, profesori vode djecu, to se rijetko kad kojem glumcu dogodi. To se nama dogodilo, sigurno ćemo je izvoditi dok smo na nogama i u kojoj uživamo dalje igrat. Ta dva lika su topla lika s kvarta koji su kao svi ostali, oni koje ne vidimo, ali viđamo svakodnevno. To nam je bila polaznica cijelog projekta, naš kvart u kojem smo odrasli, a neki ljudi se i prepoznaju. Jako smo ponosni na tu predstavu“, otkriva Amar.
Nastavno na ovaj odgovor, za kraj nas je zanimalo i na koje je to projekte posebno ponosan. “Ponosan sam na dosta toga, svaki projekt koji napravim, svaku predstavu sam maksimalno unutra i iznosim to na najbolji mogući način. Djeca sa CNN-a i Kako misliš mene nema, dva projekta koja su moja. Ponosan sam što sam u teškim vremenima za sebe iznio Leonea Gelambaja na najbolji mogući način”, priznaje.
Zahvaljujemo Abesiniji na ustupljenoj lokaciji.
Foto: Sanja Tušek