Ne postoji djevojčica koja se nije igrala s Barbie lutkom. U slobodno vrijeme plele smo im kosu i planirale outfite te zamišljale u raznim ulogama. Iako su se razne konotacije vezale za tvrtku Mattel i način na koji je fizički idealizirana lutka utjecala na brojne djevojke u njihovoj najranjivijoj dobi odrastanja, činjenica je kako popularnost Barbie u svijetu ne jenjava. Dokaz tome je i novi film koji će se uskoro prikazivati u kinima, a od trenutka kada je to obznanjeno pa do danas o njemu se ne prestaje pričati. Popularnog Kena utjelovit će Ryan Gosling, a uloga Barbie lutke pripala je Margot Robbie.
Hype oko Barbie filma
Od 2013. godine Margot Robbie uspješno se profilirala u jednu od najzanimljivijih glumica svoje generacije. Nastupom u fantastičnom filmu The Wolf of Wall-Street s Leonardom DiCaprijem i režiserskim potpisom Martina Scorsesea, Robbie je privukla pažnju masovne publike, a nastavila je redati uspješne angažmane u filmovima kao što su Mary Queen of Scots, I Tonya, Bombshell, Once Upon a Time in Hollywood i drugim naslovima.
Kad je 2021. godine otkriveno da će Robbie utjeloviti kultnu lutku Barbie, mnogi su se složili da je uistinu obećavajući izbor. Prve fotografije sa seta pokazale su kako je Margot stvorena za ovu ulogu. To su potvrdili i prvi kadrovi ovog dugoočekivanog filma.
Fotografija koja je obišla svijet
Međutim, live-action film Barbie nije uzbudljiv samo zbog njegove protagonistice. Štoviše, ostatak glumačke postave jednako podiže ljestvicu.
Scena u kojoj Margot Robbie odjevena u prugastu plavo-bijelu kombinaciju sjedi u ružičastom kabrioletu obišla sve svjetske medije brzinom munje, kao i ona gdje izuva štikle. Mnogi su na društvenim mrežama pokušali rekreirati tu scenu, više ili manje uspješno. S obzirom na to, možemo zaključiti kako se Barbiecore estetika vraća na velika vrata.
Barbiecore estetika kao inspiracija za odjevne kombinacije
Barbie lutka debitirala je na američkom tržištu igračaka davne 1959. godine. Iako je Barbie prvi put bila predstavljena svijetu u crno-bijelom kupaćem kostimu i jednostavnoj kombinaciji. Nije trebalo dugo da popularna lutka izađe iz minimalističkih okvira i izmijeni milijardu lookova koje je nosila u cijeloj franšizi. Više od 200 odjevnih predmeta predstavilo je brojne fiktivne likove koji su se izmijenili u franšizi. Riječ je o liječnicama, medicinskim sestrama, astronautima, pilotima i slično. Barbie odjeća je bila inspiracija brojnim dizajnerima koji su radili za poznatu firmu. Lutka, kao takva je modno utjecala na mnoge mlade djevojke svojom prepoznatljivom estetikom.
Barbiecore kakav poznajemo započeo je svoj uspon još 90-ih i 2000-ih kada su slavne trendseterice kao što su Paris Hilton, Nicole Richie i Britney Spears, čiji su stil pomno pratili svi tabloidi, isticale svoju ženstvenost i to često ružičastim ili svjetlucavim kombinacijama. Kostimi za filmove kao što su Clueless, Legally Blonde i kasnije Mean Girls, koji prikazuju različite ženske likove u jarko ružičastoj boji, također su igrali ulogu u popularnosti ovog trenda. Danas, ovaj trend prihvaćaju i mnoge druge poznate zvijezde, trendseterice i influencerice.
Barbie je uvijek u stilu…
U modnom smislu, industrija ne pamti kad je neki film imao toliki utjecaj na modu kao Barbie ove godine… Barbie Pink boja zavladala je svijetom, nalazi se na svim naslovnicama prestižnih časopisa i na tjednima mode.
Barbiecore kao modni pokret se gradi otkako je osnovana ova lutkica. Popularnost mu iznova raste s obzirom na nadolazeći film. Barbie je inspirirana pop kulturom i modom. Njezin stil evoluira kako bi odražavao današnje trendove i kulturu. Estetika koja je razigrana i vibrantna i podebljana paleta boja je sve što nam treba, barem tako vidimo i čujemo na društvenim mrežama. Ružičasta je i dalje omiljena Barbie nijansa. Ako ružičasta nije vaš prvi izbor, možete ju zamijeniti narančastom ili zelenom. Prema dizajnerima koji su radili za ovu poznatu lutku, riječ je o kombinaciji raznih stilova. Naglasak je na miješanjima, pa možete iskombinirati punk s poslovnom estetikom. Spajati nespojivo i ulagati u komade koji se mogu kombinirati na razne outfite. Barbie je poznata po specifičnim modnim detaljima, a vaš stil i jest odraz modnih detalja koje pomno birate.
Svijet kroz ružičaste naočale
Barbiecore voli ženstvenost u svoj njenoj nepatvorenoj ljepoti. Šljokice, žive ružičaste boje i visoke potpetice neizostavni su elementi. Barbie ružičasta preplavila je modne pise i street style lookove poznatih i slavnih otkako je proglašena jednom od najupečatljivijih trendova za ljeto 2022., a to nastavlja činiti i 2023. godine. Kolekcije inspirirane filmom lako se mogu kreirati i kopirati u svakodnevnim situacijama.
Kao što je prikazala Margot Robbie na nedavnom snimanju za naslovnicu Voguea, Barbie može obuhvatiti bilo koje doba i stil, od suknji iz 80-ih do astronautskog odijela. Ne postoji jedinstvena Barbie – ona svakome može biti bilo što.
Jednaki u raznovrsnosti i dobar PR
Unatoč razvoju imidža, Barbie je tijekom većeg dijela svoje povijesti uvijek bila plavuša, mršava i svijetle puti. No nadolazeći film se može pohvaliti glumačkom ansamblom različitih etničkih pripadnosti i tipova tijela, poput Isse Rae iz Insecure, Nicole Coughlan iz Bridgertona i Ncuti Gatwa iz Sex Educationa, a svi oni nastanjuju svijet Barbie i Kena.
Marketinški tim stručnjaka pametno je iskoristio želju publike da sebe vidi kao lutku kreiranjem Barbie postera – selfie generatora kao dio promocije filma. Promocija im je po svemu sudeći uspjela jer su mnogi korisnici TikToka taj efekt i sami isprobali. Osim što je nadolazeći film dobio medijsku i društvenu pozornost te potencijalno pridobilo ciljanu publiku, korisnici društvenih mreža dobro su se zabavili igrajući se filterom.
Ženska snaga
Iako je Barbie stil prilagodljiv brojnim razdobljima i estetikama, jedna stvar se ne mijenja – Barbie je hiper-ženstvena. No unatoč toj ženstvenosti, ona može biti bilo što, a za to joj ne treba nitko drugi osim nje same. Ken ima sporednu ulogu i on je tu kako bi se istaknula njezina neovisnost i samostalnost. Upravo je i to jedan od razloga zašto je ovaj stil privukao veliku pažnju publike.
U postpandemijskom svijetu punom crnila, tragamo za tračkom svjetla
Osim toga, ovaj trend je uzeo maha zbog svoje razigranosti, koja je posebno privlačna u svijetu nakon COVID-a. Tu su se osim Barbiecore estetike pojavili i razni trendovi koji u nama bude nostalgiju i lijepa sjećanja, poput onih iz 2000-ih ili 90-ih. Sve više žudimo za bijegom od svakodnevice i stvarnosti te težimo za onim u čemu se osjećamo sigurno i ugodno. Kada govorimo o Barbiecore trendu, on nije previše složen ni kompliciran – što potvrđuje činjenicu da ljudi žude za vremenom kada su stvari bile jednostavnije i lakše.
Usred političkih sukoba i globalnih strahova posljednjih godina, dašak fantastičnog može nam pružiti prijeko potreban predah.
Pristupačnost širem krugu potrošača
Svijet gori od loših vijesti, no postoji taj lagan, svjetlucav fenomen fantazije koji nas uvlači u sebe i čini da barem na tren zaboravimo na sve loše oko nas. Osim toga, jedna od prednosti sigurno je i dostupnost. Za razliku od ‘tihog luksuza’ o kojem se sve češće govori, a koji ipak nije lako dostupan svima, Barbiecore estetika je dostupna širem broju potrošača, barem na nekoj razini. Razne odjevne komade, beauty gadgete i detalje za dom možete pronaći po povoljnijim cijenama.
Naposljetku, voljeli Barbie ili ne, moramo priznati da je ponekad lijepo pobjeći u Barbie svijet i barem nakratko uživati u trenutku koji nas čini sretnijima.
Hoće li film opravdati očekivanja?
Do pretpremijernog prikazivanja samog filmu o Barbie ostalo je nešto malo više od desetak dana, a ulaznice za pretpremijeru se rasprodaju kao lude. Hoće li film opravdati očekivanja, ostaje nam vidjeti.
Foto: Instagram (@shaymitchell), Profimedia, NYX, Canada Pooch, Barbie™ x Tangle Teezer