Crne prognoze o stopi zagađenja zemlje utjecale su na svaki životni aspekt, pa tako i na mnogobrojne biznise. Kupci od brendova koje podržavaju više no ikad očekuju društvenu odgovornost i održivost, prije svega kako ne bi osjećali krivnju pri kupovini, a zatim i da bi njihov utjecaj na okoliš bio što manji. Uzročno-posljedično, i beauty industrija dobila je ozbiljnije no ikad kupce koji edukacijom o sastojcima, ali i istraživanjem o samoj filozofiji brenda, svoje novce sve teže odvajaju za brendove koji na neki način ne vraćaju prirodi.
Beauty industrija na crnoj listi
Svojevrsna uvertira u velike promijene unutar beauty industrije pokrenuo je prvotno trend tzv. clean beautyja koji prednost daje prirodnim sastojcima i uklanjanju potencijalnih iritansa iz formulacija, zahuktao se dolaskom pandemije korona virusa kada je svijest o bakterijama dostigla svoj vrhunac, a nastavila se kupcima koji podržavaju indie brendove koji inovativno i odgovorno pristupaju kreiranju proizvoda. Nakon popularizacije stakla, pa i aluminija kao optimalnih materijala za reciklažu pri stvaranju ambalaže, novo trendi pakiranje je postalo – biti bez pakiranja.
Što je kruta kozmetika?
Tzv. kruta kozmetika tek svojevrsno ulazi na svjetsko tržište, no već hvata rastući interes radi pregršt benefita. Prije svega, proizvodi ne sadrže vodu što značajno pridonosi očuvanju pitke vode, smanjuje se broj sastojaka u proizvodu, reducira se uporaba plastike, a smanjuje se i ugljični otisak. Također, kruti proizvodi su praktičniji za putovanja, zauzimaju malo prostora i sporije se troše, čime su zgodni i za kućni budžet.
Pionir krute kozmetike je svakako Lush, koji je prvi šampone za tijelo i kosu, kao i losione i mlijeka za tijelo stavljao u praktične pločice i omotavao recikliranim papirom. Tim putem danas, između ostaloga, korača i Garnier linijom proizvoda u pločicama, kao i hrvatski brend Tinktura. Osim navedenog, danas u krutoj formi pronalazimo i serume, okoloočne kreme, parfeme i ulja, kao i paste za zube koje sve češće dolaze u obliku tableta ili praha. Jedan od često zanemarenih krutih proizvoda su pilinzi, a novitet su i čistači za lice u prahu, kakvog je nedavno predstavio i L’erbolario. Očekuje se kako će prosjek od tek 5% krute kozmetike na tržištu vrlo brzo porasti, a s njim će neupitno napredovati i tehnologija izrade krutih proizvoda pa će s vremenom i iskustvo i dojam korištenja takvih proizvoda postati sve korisniji, učinkovitiji i, naprosto, ugodniji.
U nastavku otkrijte neke od krutih kozmetičkih proizvoda dostupnih na tržištu.
Foto: dm, Lush, Pinterest, Instagram, L’erbolario, Tinktura