Koliko ste puta vidjeli dobar plakat za film, ambalažu nekog proizvoda ili pak zanimljivu reklamu i zapitali se tko stoji iza toga? Mi dosta često, što nije čudno s obzirom na to da je naš posao/poziv da o tome promišljamo. Šesnić&Turković su ti ljudi. Studio kojeg su još 2006. osnovali Marko Šesnić i Goran Turković danas slovi kao jedan od najboljih na području grafičkog dizajna i vizualnih komunikacija, a to dokazuju i brojne nagrade. Posjetili smo ih u relativno novom uredu u Preradovićevoj ulici u Zagrebu i porazgovarali s njima o svemu i svačemu. Upoznajte duo koji stoji iza najboljih kampanja u Hrvatskoj.
- Studio Šesnić&Turković osnovan je 2006. godine, što se kod vas promijenilo od tada do danas? Koliko vas sada ima?
2006. smo bili samo nas dvojica, paralelno smo radili i završavali fakultet. U ovih 15-16 godina ured je dobio još četiri članice, promijenili smo 4 prostora, dobili smo dvadesetak nagrada, izložili smo preko 50 radova na izložbama, više nas ne zovu ‘mladim dizajnerima’, broj potomaka članova ureda povećao se s 0 na 4…
- Jeste li kroz godine mijenjali svoj stil ili mislite da ste mu ostali vjerni uz varijacije koje dolaze sazrijevanjem?
Nismo sigurni da bi uopće rekli da imamo svoj stil. Premda nam ljudi znaju reći da su prepoznali da je nešto naš rad. Na svakom projektu imamo isti cilj – napraviti dizajn koji će biti što komunikativniji za što veći dio ciljane skupine. Ako je primjereno da bude i duhovit – još bolje.
- Radite na raznim projektima, ali dosta vašeg rada možemo vidjeti u kulturi, posebno filmu. Privlači li vas to najviše ili ste vi nekako privučeni tomu?
Divna stvar u našem poslu je što unutar iste godine imaš priliku raditi na izložbi Vlahe Bukovca, seriji Dalibora Matanića i ZagrebDox festivalu, ali s druge stane radiš za startup koji se bavi robotikom, dizajniraš etikete poznate mineralne vode ili radiš signalizaciju botaničkog vrta na Lokrumu. Dizajn za film je jedna od sfera u kojoj smo jako zastupljeni i uživamo u tim projektima.
- Od nedavno ste u novom uredu, jeste li se aklimatizirali?
Preselili smo se nedavno iz Klaićeve u Preradovićevu i preporodili smo se. Prije nam je ured bio u istom kvartu u kojem živimo što je godinama bio veliki plus, ali se u pandemiji ploča okrenula. Sastanci s klijentima su se pretvorili u video-callove, otvorenja izložbi su bila ograničena brojem, druženja s frendovima rjeđa i onda ti se dnevno kretanje svede na istih 200 metara. Sad smo svaki dan u centru, u prostoru punom svjetla, u blizini Dolca….
- Kako izgleda jedan vaš kreativni proces, a kako jedan uobičajeni dan?
Uobičajeni dan sastoji se od dva sastanka, 10 telefonskih razgovora, pedesetak mailova, konzultacija i brainstormanja s kolegama iz ureda, debate oko toga kaj ćemo jesti za gablec i naravno dizajniranja. Kreativni proces ima dva moguća puta. Jedan je podsvjesni proces u kojem mozak u pozadini ‘obrađuje’ informacije i znanja i u nekom neočekivanom trenutku izbacuje rješenje. Drugi je da si uzmemo neko određeno vrijeme za ‘smišljanje’ i u tom vremenu intenzivno popisujemo ideje, skiciramo, testiramo, pričamo… Oba puta donose rezultate, ali nisu svi rezultati izvrsni, pa nekada isti proces treba proći i desetak puta.
- Na koje ste radove posebno ponosni? Što bi ste najviše voljeli raditi, tj. gdje se najviše vidite (na kakvim projektima)?
Sada već ima dosta projekata s kojima smo ponosni, ali i dalje imamo projekte koje si priželjkujemo. Jako bi voljeli raditi dizajn za neki Spielbergov film, dizajn za olimpijadu ili svjetsko prvenstvo u nogometu, rebranding hrvatske policije i neki novi muzej svjetskog ranga.
- Družite li se vas dvojica i privatno i je li to ikad narušilo vašu poslovnu suradnju ili ju samo čini boljom?
Družimo se naravno! Na faksu smo se sprijateljili i počeli zajedno raditi tako je to poslovno-prijateljski odnos koji traje već 20 godina. Svjesni smo da većina poslovno partnerskih poslova pukne u nekom trenu, tako da smo još ponosniji na nas staž i stabilnost.
- Osvojili ste brojne nagrade, ima li među njima neka koja vam je posebno draga?
Najdraža nagrada nam je Red Dot Best of the Best koju smo dobili za dizajn izložbe ‘Kod Cuculića’. To je bio odličan poticaj na početku naše karijere. S malom, skoro ‘no budget’, izložbom smo pobijedili projekte Audija i Mini Coppera. Od nedavnijih nagrada nam je superdraga nagrada Big See Tourism Award 2022 koju smo dobili kao članovi tima koji je radio posjetiteljski centar ‘Poklon’ u Parku prirode Učka. Na tom projektu smo radili jedno 7 godina i lijepo je nakon toliko truda dobiti takvo priznanje.
- Imate li neke posebne planove, što nas zanimljivo novo očekuje iz “vaše radionice”?
Ove godine otvorit će se Muzej bećarca na kojem radimo u Pleternici. Bit će to jedan od najmodernijih i najinteraktivnijih muzeja u Hrvatskoj. Na tom projektu radimo sa, sada već ustaljenim timom autora, Muzama, Clinicom, Delta Reality i Ortoformom. Zgradu za Muzej te pripadajući trg projektirao je Rusanov ured.
Foto: Tatjana Bukvić