Cvjećarnica Ružica obiteljski je posao is Splita koji je svoju cvjetnu priču započeo još davne 1989. Od tada do danas postao je nezaobilazno mjesto za sve one koji traže cvijeće kako bi njima upriličili svoje prigode ili pak iznenadili drage im osobe. Od tada do danas, kažu nam, u poslovanju se promijenilo mnogo toga, a moderno vrijeme nosi i neke svoje potrebe kao što su digitalizacija, fiskalizacija i općenito internetska prisutnost. U ovoj cvjećarnici tome su se dobro prilagodili, a otkrili su nam i neke trikove uz koje im je to prošlo poprilično bezbolno. Razgovarali smo sa Sofijom Cikotić, koja danas vodi cvjećarnu, a koja je ljubav prema tome naslijedila od majke Ružice, koja je cvjećarnicu i otvorila.
- Od kuda ljubav prema cvijeću i kako je započela priča cvjetnog studija Ružica?
Naša cvjećarnica započela je s radom još 1989. godine kada ju je otvorila moja mama Ružica po kojoj cvjećarna i nosi ime. Nakon što je ona otišla u mirovinu, prije nekih desetak godina, ja sam je naslijedila i nastavila s radom. Ona je oduvijek znala da se želi baviti cvijećem, a uz nju, ja sam uz cvijeće i odrasla. Onda sam ja pomagala njoj, a danas uskoči i ona meni. Njezini savjeti još uvijek dobro dođu.
- Koliko se poslovanje promijenilo od trenutka kada ste cvjetni studio otvorili pa do danas?
Poslovanje nam se puno promijenilo od onda do danas. Prije bi otišli u nečije polje tko se bavio uzgojem cvijeća i tamo bi kupovali, jer tada se puno vise sadilo i kupovalo domaće ili bi otišli u neku veleprodaju. Danas nam uglavnom kombiji dolaze ispred cvjećarnice, neku robu biramo preko interneta i tamo u proljeće obilazimo još par domaćih proizvođača.
- Kakve su navike kupaca? Naručuje li se više preko interneta pa je li zato potrebna digitalizacija u vašem poslovanju?
Rad s mušterijama se također puno promijenio. Mi imamo puno stalnih mušterija, neke još i od kako smo otvorili. One nas nazovu i naruče s punim povjerenjem jer već poznaju naš rad ili dođu do nas kako bi uživo vidjeli cvijeće i izabrali sto im se sviđa. Dio mušterija nas nađe preko google lokacije jer smo do nedavno bili jedina cvjećarnica u samom centru grada, a ostale i one nove dobivamo zahvaljujući društvenim mrežama gdje redovito objavljujemo fotografije naših radova. Puno ljudi se sviđa naše cvijeće, pa nas kontaktiraju putem Instagrama, messengera, WhatsAppa, e-maila, Vibera…. Danas smo mušterijama dostupni na puno više načina nego prije i skoro u svakom trenutku.
- Je li pandemija i lockdown utjecao na promjene, s obzirom na to da niste mogli biti fizički otvoreni?
Pandemija i lockdown svakako su utjecali na naše poslovanje. U samom početku ljudi se nisu niti družili, pa nisu ni uzimali cvijeće, ni za rođendane, ni posjete… Sprovodi su bili zabranjeni, a o vjenčanjima da i ne govorim. Puno ih se otkazalo, odgodilo ili su se čak mladenci odlučili na skromni buketić i otišli samo kod matičara. Svaki dogovoreni pir veliki je stres i nama i mladencima jer skoro do samog dana vjenčanja ne znamo hoće li se održati ili ne.
- Što bi vam možda danas moglo olakšati obavljanje vašeg posla?
Ono što bi nam moglo olakšati poslovanje je da nas puste da normalno radimo i da možemo planirati bez straha i vjenčanja i Božić i ostale praznike i proslave.
- Koja rješenja ste pronašli u ponudi A1 Hrvatska, a koja su vam olakšala poslovanje?
Za A1 Hrvatska sam se odlučila jer sam bila nezadovoljna uslugama prošlog operatera, pa sam se raspitala i na preporuku došla do A1 Hrvatska. Bitno mi je, kao i svim obrtnicima i poduzećima, da imam stabilnu internetsku mrežu i jak signal gdje se nalazim, te kvalitetnu korisničku uslugu. Do sada mi je A1 Hrvatska dobio sve pluseve na check listi.
Osim ovih beneficija Sofija napominje kako joj je od velike važnosti i A1 opcija FISKAL – fiskalizacija nove generacije koja je najbolji izbor za cvjećarnice i cvjetne studije zbog svoje jednostavnosti korištenja. Može se birati između prijenosnih i komfornih stolnih uređaja većeg ekrana, ovisno o tome želite li ga nositi sa sobom na teren ili ne. Uz opciju sezonskog mirovanja licenci ovo je super opcija i za one kojima fiskalizacija nije potrebna cijele godine. U ponudi A1 Hrvatska postoji i opcija blagajne i printera u jednom u kojoj su prva tri mjeseca bez naknade- Sve informacije o ovoj, ali i ostalim A1 uslugama potražite ovdje.
Foto: Cvjećarnica Ružica