Kako misliti i djelovati ekološki savjesno u samom je vrhu prioriteta svih najvećih svjetskih kompanija, a u posljednjih se nekoliko godina to pokazalo od iznimne važnosti za sve poslovne poteze, planove i komunikaciju s korisnicima. Toj se struji prilagođavaju i tvrtke sa sjedištem u Hrvatskoj, a mi smo nedavno posjetili novo GLS sjedište u Donjem Stupniku te na licu mjesta vidjeli sve promjene koje uvode u svoje poslovanje s Think Green inicijativom na umu.
Osim novog međunarodnog sortirnog centra, tvrtka je predstavila i svoju flotu električnih vozila koja je odnedavno bogatija za 21 novo vozilo. Tako GLS Croatia sada ima 27 električnih dostavnih vozila kojima su odmah počeli sudjelovati u rješavanju problema prekomjernog zagađenja, buke i emisije štetnih plinova. Odabrano elektirčno dostavno vozilo je Renault Kangoo E-Tech Electric koje se pokazalo najboljim zbog dosega i optimalnog vremena punjenja.
O novoj floti, ali i drugim aspektima poslovanja tvrtke GLS Croatia razgovarali smo s Division Managerom Đorđem Markovićem. Intervju čitajte u nastavku.
- Novim međunarodnim sortirnim centrom, skladišnim i utovarnim prostorima u Donjem Stupniku obilježavate novu razinu u razvoju i rastu. Donosi li to i promjene na polju poslovanja?
Novi sortirni centar GLS Croatia unapređuje naše poslovanje na nekoliko područja. Sama lokacija je na logistički optimalnom mjestu, približila nas je vremenski najzahtjevnijoj južnoj Dalmaciji, s druge strane približila nas je i centru grada Zagreba. Zemljište omogućuje dugoročna proširenja prilagođavanjem potrebnih kapaciteta sortirnog centra potrebama rastućeg tržišta i zahtjevima kupaca. Novi uredski prostori, HUB i nova tehnologija sortiranja paketa poboljšali su radne uvjete i zadovoljstvo radnika, ubrzali proces sortiranja. Sva naša ulaganja imaju za cilj osiguranje dovoljnih kapaciteta i zadržavanje kvalitete usluge tijekom cijele godine kao i u visokoj sezoni.
- Ekološka osviještenost jedna je od glavnih točaka prema kojima se okreću svi veliki svjetski igrači. Kako GLS vidi svoju ulogu u globalnom sustainability pokretu?
Cilj nam je već sljedeće godine postati 100% klimatski neutralni kompenzacijom naše CO2 emisije putem zelenih certifikata. Istovremeno kontinuirano poduzimamo razne aktivnosti koje su usmjerene na smanjivanje i eliminaciju štetnih emisija, kao što su uvođenje električnih vozila u dostavnu flotu, unapređenje emisijskih Euro normi ostalih vozila, kupovina “zelene struje” iz obnovljivih izvora energije itd., sve sa ciljem postizanja nulte emisije. Električna dostavna vozila pokrivat će područja središta gradova koja su sa aspekta onečišćenja zraka najkritičnija, što rezultira neposrednim pozitivnim utjecajem na okoliš, dok ćemo električnu energiju potrebnu za pogon tih vozila proizvoditi iz vlastitih fotonaponskih elektrana.
- Flota električnih dostavnih vozila sada broji 27 vozila koje će dostavljati diljem Hrvatske i taj broj planirate povećavati. Zašto je važno baš u ovom trenu raditi na tom aspektu?
Dostavu paketa radimo sa svojim ugovornim partnerima, kojima smo početkom godine s 1,5 milijuna kuna sufinancirali kupnju 21 električnog vozila isporučenih prošli mjesec, međutim, to nisu jedina električna vozila u našem sustavu. U Varaždinu, Sisku i Slavonskom Brodu smo ih počeli koristiti još prije 4 godine. Stečena znanja i iskustva o njima pomogli su nam u odluci za daljnje investicije na ovom području, tako da ih sada imamo ukupno 27, čime smo vodeći u Hrvatskoj.
- Razlikuje li se mehanika dostave električnim vozilima od dostave vozilima na gorivo? Osim električnim vozilima kako još pridonosite zaštiti okoliša u svojem poslovnom lancu?
Električna vozila zahtijevaju period prilagodbe i promjenu vozačkih navika. Ubrzanja su lakša, potrošači poput klima uređaja i grijanja, kao i otpor zraka pri većim brzinama utječu na doseg vozila. Prihvaćanjem novog načina vožnje, ta su vozila zbog manjka mehaničkih potrošnih dijelova izuzetno zahvalna u korištenju i održavanju. U svakom slučaju, u gradskoj vožnji često kočenje i usporavanje puni bateriju, tako da u gradskim dostavama, na relativno kratkim dnevnim turama pokazuju sve svoje prednosti.
- Dostave pošiljaka unazad su godinu dana bile jedan od ključnih alata za nastavak uobičajenog funkcioniranja tržišta. Kakve rezultate bilježite u pandemijskoj godini? Smatrate li da bi razina online slanja paketa mogla ostati jednakom i u budućnosti?
Pandemija, osobito lockdown, su značajno promijenili navike potrošača, što iz potrebe, što zbog opreza. Kupci, koji iz nepovjerenja do tada nisu koristili prednosti online kupovine, uvjerili su se u sve prednosti tog načina kupovine. Trgovci, koji do tada nisu imali internetske trgovine, bili su ih primorani otvoriti. Osim jednokratnog lockdown efekta, tržišni podaci ukazuju da je dio kupaca zadržao naviku kupnje preko interneta, naime, u prošloj godini je tržite raslo više nego prethodnih godina. Unatoč tome, uspoređujući se s drugim državama, naše tržište je još uvijek relativno nerazvijeno, tako da očekujemo nastavak rasta tržišta. Sva naša razmišljanja uzimaju u obzir te činjenice, prema njima planiramo buduća ulaganja, a sve s ciljem osiguranja kapaciteta i zadržavanja razine kvalitete.
- Kojim se alatima GLS ističe pri odnosu s korisnicima?
Pouzdanost, sigurnost i fleksibilnost od velike su važnosti za primatelje paketa. Naši kuriri usmjereni su olakšati primateljima isporuku paketa uz dogovor o vremenu ili alternativnim lokacijama isporuke. Ta komunikacija i fleksibilnost omogućena je velikom gustoćom dostavne mreže i malom kilometražom kurira. Trenutno imamo 25 područnih depoa, a otvaranjem svakog novog depoa uvećavamo prisutnost na terenu, poboljšavamo učinkovitost i smanjujemo radna vremena kurira.
U tom cilju nam pomaže i 260 PaketShop lokacija diljem Hrvatske, u kojima primatelji mogu dogovoriti isporuku, ali u kojem mogu i poslati paket. Poslati paket mogu i iz udobnosti svog doma, naručivanjem usluge na našem portalu paket.hr.
Foto: Tatjana Bukvić