#allaboutchange: S Leom Botterijem razgovarali smo o tome kako San Canzian mijenja hrvatski turizam
Neke su priče posebne upravo zato što su počele iz neke malo drugačije vizije. Kada osvijestimo da doista naše odluke utječu na ono što u konačnici stvaramo, trebamo dodati još samo malo hrabrosti i krenuti u ostvarivanje. Jer korjenite promjene počinju iznutra, a stvaraju se kroz entuzijazam, naporan rad i čvrstu i jasnu viziju. Jedna od takvih priča je i priča o San Canzianu. San Canzian Village & Hotel, luksuzni je hotel koji se smjestio u srednjovjekovnom selu Mužolini donji, na pola puta između Buja i Grožnjana, mletačke utvrde iz 14. stoljeća koja danas slovi kao najvažnije istarsko umjetničko središte. San Canzian postao je sinonim za promjene u hrvatskom turizmu i hotelijerstvu, a iskorake koje čini stavljaju još jednom Istru u sam vrh najpoželjnijih destinacija. Razgovarali smo s Leopoldom Botterijem, poduzetnikom i jednim od partnera koji stoje iza cijele ove priče. Naša #allaboutchange platforma upravo je postala bogatija za još jednu inspirativnu priču, koja Hrvatsku smješta u sam vrh poželjnih svjetskih luksuznih destinacija.
- Kako je krenula priča o San Canzianu?
Priča je zapravo smiješna, jer partner i ja to nismo u startu tako planirali. Dugo smo godina putovali po Istri, ovdje nam je bilo jako lijepo i zaključili smo da bi bilo lijepo tu imati kuću pa ju koristiti i u konačnici u penziji preseliti. Htjeli smo kupiti zemlju, pa sagraditi dvije kuće da svatko ima svoju, ali da smo blizu. Tako nekako je to u početku bilo simpatično zamišljeno, a kako smo poduzetnici, volimo poslovne prilike, ispostavilo da je gospođa koja živi u ovom selu odlučila prodati ovu veliku kuću u kojoj se sada nalazi najveći dio soba. Mi smo to kupili i zaključili da ćemo napraviti veliku lijepu kuću za odmor i bazen, po potrebi možda i iznajmljivati. Međutim ubrzo smo shvatili da je kuća prevelika za odmor, i odlučili smo se da bude mali boutique hotel. Bed and breakfast, onako francuski šarmantno. S vremenom je projekt ipak evoluirao. Počeli smo fantazirati i željeli smo postati dio hotelskog branda Relais and Chateaux a oni su od nas zahtijevali da imamo i restoran. Na kraju smo se ipak odlučili za Small Luxury hotels grupaciju, ali restoran je ostao.
- Nekako najbolje priče uvijek krenu tako spontano, za ne?
Pa da, cijela naša priča je krenula poprilično spontano, a možda je ovako lijepa jer je izašla iz ideje osobnog pa je polako evoluirala prema nečem većem. Mi smo polako stjecali znanje, počeli smo se ponašati kao gosti, počeli smo još više putovati po takvim hotelima i onda smo odlučili da ne možemo to više raditi s pola snage i da idemo all in, poduplali smo investiciju i napravili ovo. To je još uvijek u evoluciji, konstantno se razvijamo i razvijat ćemo se.
- Što ste od novosti uveli ove godine i što će se još raditi?
Ove godine dodali smo wellness, orangerie, vrtnu kućicu i još mnogo sadržaja. San Canzian je bio od početka jedna lijepa priča, ali mi ga cijelo vrijeme fine tunamo. Prvi cilj projekta nije bio da bude visoko profitabilan nego je prioritet bio da to bude mjesto gdje se mi jako ugodno osjećamo, i onda se dogodilo to da je i našim gostima jako ugodno. Stalno radimo neke nove stvari, a za one velike iskoristimo zimsku pauzu.
- Koja je ideja ili vizija koja stoji iza svega ovoga?
U Hrvatskoj za sada ne postoji najviši mogući nivo turističke ponude. Naša je ideja da pokažemo da se i kod nas isto tako može raditi nešto što je izvrsno. Kada krećeš u projekt u kojem ti nije cilj da odmah od sutra možeš zarađivati od njega, onda napraviš nešto što je iznimno, a kad je nešto iznimno, to posljedično postigne i lijepu cijenu i ljudi to prepoznaju. Jako lijepo radimo, a očito je jedan od razloga da je sve tako skladno i to što smo u to ušli neopterećeni krajnjim rezultatom.
- Krenulo je s nekom vašom pričom, no sada se to pretvorilo u pravu poslovnu priliku, zar ne?
Pokazalo se da je to što smo mi napravili dobro i da ima smisla, u početku smo stvarno samo htjeli napraviti nešto lijepo, a sada se pokazalo da to može biti dobar posao i otvorile su nam se oči da Hrvatska nema taj jedan iznimno visoki nivo turizma i mi ćemo polako ići u tom smjeru. San Canzian će unatoč pohvalama nastaviti rasti u kvaliteti, a s time će posljedično rasti i cijene. Postoji u svijetu nekoliko lanaca malih hotela i individualnih hotela na premium destinacijama, koji na takav način funkcioniraju. Ta mjesta nude nešto što ljudi koji razumiju takve stvari, prepoznaju.
- Priča San Canziana će se uskoro i zaokružiti?
Tako je, San Canzian će se u budućnosti proširiti. Izgradit će se zatvoreni spa centar i otvorit ćemo slastičarnicu i tradicionalnu brijačnicu i jednu malu umjetničku galeriju. Napravit će se i 12 dodatnih soba i nekoliko vila. Ove godine smo napravili vrt iz kojeg se opskrbljuje i kuhinja Dina Galvagna, čijim smo dolaskom našu ugostiteljsku ponudu digli na jedan drugi nivo. Tu će se priča San Canziana zaokružiti.
- Osim San Canziana radite i na novom projektu u susjedstvu?
Tako je. Taj novi projekt će vjerojatno biti hotel and residence, na jednom susjednom brdu. Bit će nešto slično San Canzianu, ali ipak još ekskluzivnije. Ovoga puta idemo s tom idejom od početka. Na energiji San Canziana i na znanju koji smo ovdje stekli, radit ćemo vjerojatno hotelsko selo s desetak soba i tridesetak vrlo ekskluzivnih rezidencija. Projekt je za sada na nivou kupljenog zemljišta i sad radimo na njegovom programu. Ono što u grubo znamo je da će tamo biti mini hotel s malim brojem soba, to brdo će izgledati kao malo selo. Tamo će biti pekara, galerija, jedan restoran na rubu sela, najtradicionalnija moguća istarska konoba koja će jedina biti otvorena za vanjske goste, jer će ostatak biti potpuno zatvoren za razliku od San Canziana koji je otvorenog tipa. Borgo Santo Pietro u Toskani je primjer jednog takvog hotela. Svaka vila u tom selu će biti na prodaju, ali očekujemo da će je njezini vlasnici potom opet iznajmljivati u vremenu kada neće boraviti u njoj. To je jako uobičajen poslovni model u svijetu i vjerujemo da je vrijeme da i Hrvatska dobije jednu tako ekskluzivnu lokaciju.
- Što vas motivira i što vašem načinu razmišljanja daje prednost?
Motivira nas raditi projekt koji pomiče granice. I sada radimo na visoko profesionalan način s velikim i kvalitetnim timom u svim segmentima. Obzirom da još uvijek radimo na stjecanju znanja taj je tim izuzetno velik. Zbog toga smo nešto manje profitabilni, ali stječemo znanje. Sa znanjem koje smo stekli i s ljudima koji s nama grade ovu priču namjeravamo mijenjati landscape turističke ponude. Nema smisla odgađati kada će to stići u Hrvatsku. Zašto ne bismo mi bili ti koji će to napraviti? Dvije stvari su ključne da bi gost osjetio tu našu energiju. Važno je da osjeti da smo povezani sa onim što radimo i da smo neovisni. Onda će se i on povezati sa nama. To je naša priča. Mi smo u poslu već godinama i u nama se sada polako budi i društvena odgovornost, odgovornost primjerom pokazati kako se radi. Mislim da je važno znanje koje ste stekli nastaviti prenositi dalje. Netko se odlučuje mijenjati svijet ulaskom u politiku. Nama je draže mijenjati ga primjerom. Zato su važni i dobri poduzetnici iako su često nepravedno stigmatizirani u društvu. Zamislite situaciju da nitko nije u Zagrebu nikada otvorio ambiciozan restoran, da nisu neki ljudi nekada odlučili napraviti korak više, iskorak, mi smo to nadam se napravili sa Ujem, Brachiom, neki drugi poduzetnici napravili su pomak na drugim poljima. Da nije tih mikro svjetova koji utječu primjerom ne bismo nikada išli naprijed kao društvo. Radeći na ovom projektu stekli smo zaista golemo znanje i mislim da zaista imamo odgovornost nastaviti primjerom graditi.
Sadržaj članka nastao je u suradnji s našim partnerima. Za više informacija, pogledajte naše Uvjete korištenja.
Foto: Sanja Tušek