Najpoznatiji parfem na svijetu slavi 100. rođendan!

Najpoznatiji parfem na svijetu
slavi 100. rođendan!

Gabrielle Chanel by Sem (1921)

Godine 1921. na svijet je došao N°5 i to je bio prvi miris koji je stvorila vizionarka i modna dizajnerica Gabrielle Chanel. Ona je ujedno bila i prva dizajnerica koja je lansirala miris pod svojim imenom. Namjera joj je bila osloboditi ženstvenost od svih ograničenja, na isti način kao što su njezine modne kreacije bile stvorene za oslobađanje uma i stvaranje novog stila. Mirisi koji su tada bili dostupni na tržištu bili su ograničeni na aromu jednog cvijeta, poput đurđica, ljubičica ili jasmina. Prekidajući tu tradiciju svog doba, apstraktni mirisni trag N°5 odraz je osobnosti Gabrielle Chanel – njezina zrcalna slika u obliku mirisa.

Chanel N°5 by Sem (1927)

Za N°5, Ernest Beaux dizajnirao je avangardni sastav, kombinirajući najfinije prirodne sastojke sa sintetičkim molekulama nazvanim aldehidi, koji su u to vrijeme još bili novi, za uzdizanje nota mirisa. N°5 je neusporediv s ostalim mirisima i nije u skladu s pravilima. Zahvaljujući svom radikalnom karakteru, postao je prijelomna točka koja je započela moderno doba parfema i promijenila njihovu povijest. N°5 je pionirski miris koji je prije sto godina pokrenuo revoluciju.

Luksuzna jednostavnost

S N°5, Gabrielle Chanel stvorila je apstraktni miris koji je promijenio povijest parfema. Bio je dobrodošao šok za osjetila koji je bilo nemoguće povezati s bilo kojim određenim cvijetom. Što se tiče pakiranja, brend je dizajnirao minimalističku bočicu koja je dopuštala jantarnoj boji parfema da zauzme centar pozornice. Njezin oblik, sličan pljoski, dizajniran je za to da ga možete imati uz sebe i dok ste u pokretu. Po prvi put, na čepu se nalazio dvostruki C logotip, a radikalna jednostavnost etikete bila je u skladu s duhom vremena. Beauty savjet Gabrielle Chanel – parfem se uvijek treba ukloniti, nikad ne dodavati.

Elegantni dizajn bočice N°5 ostao je uglavnom nepromijenjen. Godine 1924. je prvi put redizajnirana sa zakošenim rubovima kako bi ojačali kutove bočice. Promjene koje su uslijedile bile su uglavnom estetske prirode i odražavale su želju za održavanjem modernog, ali bezvremenskog izgleda kultnog mirisa. Godine 1970. su stvorena i formalizirana slova CHANEL i dizajn naljepnice te logotip koje danas poznajemo prvi su se put pojavili na bočici. Tijekom te iste godine bočica je dobila deblji, impozantniji čep kako bi ostali u toku s trendovima vremena.

N°5 također je vrlo cijenjen u svijetu umjetnosti. Godine 1959. kutija parfema postala je dijelom zbirke u Muzeju moderne umjetnosti u New Yorku. Zatim mu je, 1980-ih, slikar Andy Warhol posvetio seriju od devet printeva, čime je učvrstio njegov kultni status u pop kulturi. Tri stvari koje čime CHANEL N°5 parfem – njegov revolucionarni miris, izvrsnost njegovih sastojaka i njegovo pakiranje.

Ikona ženstvenosti

Gabrielle Chanel (1937)

Godine 1937., Gabrielle Chanel postala je prva žena koja je ujedno i zaštitno lice vlastitog mirisa, N°5. Naslonivši se na kamin u apartmanu u Ritzu, pozirala je ispred kamere Françoisa Kollara za reklamu koja se pojavila u Harper’s Bazaaru. Godine 1952., Marilyn Monroe otkrila je da u krevet nije nosila ništa osim nekoliko kapi N°5. Ovo priznanje, o kojem je kasnije raspravljala u intervjuu za Marie Claire, 1960. godine kreiralo je legendu. N°5 se od tada etablirao kao apsolutna ikona.

Marilyn Monroe (1953)

Šezdesetih je godina Jacques Helleu, umjetnički direktor za CHANEL Fragrances do 2007. godine, započeo eru brend ambasadorica. Odabrao je neke od najljepših žena na svijetu i pozvao najveća imena fotografije i filma da zabilježe njihovu ljepotu za kampanje koje su ušle u povijest. Kroz desetljeća, N°5 predstavljale su neke od najlegendarnijih glumica, uključujući Ali MacGraw, Lauren Hutton, Catherine Deneuve, Carole Bouquet i Nicole Kidman. Jedna po jedna pozirale su pred poznatim fotografima kao što su Richard Avedon, Patrick Demarchelier i Dominique Issermann te snimane pod vodstvom renomiranih redatelja poput Helmuta Newtona, Ridleyja Scotta i Baza Luhrmanna.

Ali MacGraw (1966)
Lauren Hutton (1968)
Catherine Deneuve (1972)
Carole Bouquet (1987)
Nicole Kidman (2006)

Thomas du Pré de Saint Maur, voditelj Odjela za mirise i ljepotu globalnih kreativnih resursa za CHANEL i Odjel za luksuzni nakit i satove od 2013., nastavlja N°5 tradiciju. Odabirom glumice Marion Cotillard i redatelja Johana Rencka 2020. godine, on potvrđuje i još jednom ovjekovječuje fantaziju koju evocira ovaj legendarni miris.

Marion Cotillard (2020)

Čuvanje kultne formule Chanel N°5 – od jednog parfumera do sljedećeg

Trojica parfumera koji su naslijedili Ernesta Beauxa naslijedili su zajedničku dužnost – zaštititi legendarni miris kuće. Poput baklje, tajna formula N°5 prenesena je na Henrija Roberta, Jacquesa Polgea i sada Oliviera Polgea. “Očuvanje N°5 zahtijeva moju stalnu pažnju“, ističe Olivier Polge, interni tvorac parfema od 2015. godine. Njegova je odgovornost nadgledati izvor sirovina koje ulaze u kultni miris i osigurati njihovu kvalitetu. Od žetve do metode ekstrakcije, Olivier Polge provodi svaki korak ovog mukotrpnog procesa koji nastaje sastavni dio njegovog svakodnevnog rada, u partnerstvu sa CHANEL-ovim Laboratorijom za stvaranje mirisa i razvoj. To osigurava da proizvodnja N°5 ostane izvanredna iz godine u godinu.

Foto: Chanel

Učitati još
Zatvori