Možemo reći kako je gledanje božićnih reklama jedan od malih užitaka koji prethode puno većem uživanju u blagdanskom raspoloženju. I tako svake godine, počevši od studenog pa sve do kraja prosinca. Mješavina emocija; sreće, uzbuđenja i često suza, čini da zapravo i zaboravljamo da su reklame i gledamo ih kao kratke filmiće koji osvještavaju ono bitno u životu.
Ovaj fenomen popularnosti božićnih reklama u porastu je zadnjih par godina, sa sve većim brojem kompanija koje objavljuju svoje uratke kako bi se urezali u pamćenje publike kao najdirljiviji, najljepši i najemotivniji, a svakako je jasno da se o onim najboljima priča još godinama unazad. I hrvatske kompanije razmišljaju na sličan način pa je tako HEP blagdane 2020. zaokružio sa savršenim primjerom i lijepom porukom – Budi svjetlost nekom, barem na jedan tren.
Budi svjetlost nekom, barem na jedan tren
Na stranu svih negativnih konotacija, 2020. godina je prije svega drugačija, mogli bismo reći i prijelomna. Mnoge je ljude zaustavila u pokretu, natjerala da stanu, da razmisle, osvrnu se na ono što je zaista važno. A ono što je najvažnije, cijele godine i ne samo na blagdane, svakako je obitelj i najbliži. I to je poruka koju HEP šalje svojim božićnim videom koji će vas sigurno raznježiti kad se sjetite svojih najmilijih.
“Ove godine više nego ikad željeli smo poslati čestitku, poruku zajedništva, ljubavi i mira. Naglasiti sve naše tradicijske vrijednosti, sigurnost i povjerenje, ono najbolje što Hrvatska i HEP pružaju. Mislim da ova priča ima posebnu važnost za sve nas i zato je tako dobro prihvaćena”, rekla nam je Vanja Varda, zamjenica direktora HEP-ovog Sektora za tržišnu i marketinšku strategiju.
Sad već poznati po reklamama koje nose poseban emotivni naboj, u najnovijoj HEP božićnoj reklami za 2020. godinu vidimo kako je jedna obitelj “proputovala” kroz vrijeme, kako su djeca odrasla, postala roditelji i kako se krug života okreće te u konačnici zatvara. Uvijek jedne tople ruke peku kolače i pripremaju najfinije delicije, uvijek se čuje topot malih nogu i dječja vriska, a jedno krilo čeka spremno da se u njega uskoči, ušuška i sakrije. I tako iz godine u godinu, iz generacije u generaciju, kroji se najljepša moguća priča – ona obiteljska.
Popraćena dirljivom kompozicijom Lane Janjanin na klaviru, u nekoliko stihova šalje poruku koja bi trebala biti lajtmotiv svih naših života. Jer za sreću je zaista potrebno malo.
Probudi ono najbolje u sebi, donesi mir i radost u svoj dom
Podari ljubav, jedan osmijeh ozaren
Za sreću nam treba tako malo
Ti budi svjetlost nekom bar na jedan tren.
Zakoračite iza kulisa HEP božićne reklame
No reklama Budi svjetlost nekom, barem na jedan tren nije upečatljiva samo zbog svoje radnje, nego i specifičnog načina snimanja te jedinstvenog seta zbog čega smo morali zaviriti iza kulisa i porazgovarati s kreativnom agencijom koja ju je HEP odabrao za realizaciju svoje božićne priče.
Iza reklame stoji osječki MIT dizajn studio, točnije kreativni direktor i koredatelj Marin Balaić te koredatelj Vedran Marjanović. Reklama je specifična kao svojevrsno putovanje kroz vrijeme, zbog čega je jedan prostor trebao proći transformaciju iz retro seta u suvremeni interijer, a isto tako i glumci koji u priču kreću kao mladi roditelji, u međuvremenu stare i njihova djeca odrastaju. Tako da su scenografija i kostimografija bogati brojnim detaljima kojih se možemo prisjetiti iz prošlih vremena, a šminka je zauzimala posebno mjesto u dnevnom planiranju rasporeda.
Željka Franulović je napravila izvrstan posao s kostimima, Snježana Gorup nam je svojom šminkom olakšala posao digitalnog starenja glumaca, Ernest Benjamin Štajminger je pažnjom usmjerenom na detalje odlično stvorio atmosferu proteklih desetljeća uz bezbroj rekvizita i cijelonoćnim preslagivanjem seta kako bi sve bilo spremno za sljedeći dan, komentirali su Marin i Vedran koji su kao inspiraciju za nastanak videa spojili dvije stvari koje su okosnica Božića – svjetlo i obitelj.
Izazovi i anegdote sa snimanja
Koncept koji su u konačnici realizirali bio je vrlo zahtjevan i s tehničke strane. Svatko je morao odigrati svoju ulogu u točno danom trenutku, s kamerom na specifično zadanom mjestu: “Cijeli proces je trajao nekoliko mjeseci i bio prepun konstantnih adaptacija, rješavanja problema poput presvlačenja glumačke ekipe unutar par sekundi kako bi mogli zauzeti potrebno mjesto u trenutku kada kamera stigne do tog mjesta na setu.”
A naravno da sve nije prošlo bez izazova, u koje niti ne ubrajamo one uvjetovane epidemiološkim mjerama, i anegdota jer kad su djeca na setu, zabave nikad ne nedostaje. Glavni protagonisti Katarina Baban i Andrej Dojkić bili su zaslužni da malene glumce animiraju i usmjere, sprijatelje se i povežu se s njima kako bi obiteljska dinamika bila uvjerljiva.
“Imali smo puno sreće. Ne samo s malenima koji bi uvijek bili oduševljeni nakon što malo pohvataju atmosferu. Dan-dva prije snimanja, u cijelom kaosu postavljanja tehnike, seta i dorađivanja detalja, morali smo pronaći hitno zamjenu za jednog od članova tima. Osoba koja je došla kao njegova zamjena nam je pukim slučajem otvorila vrata prema skladateljici Lani do koje nikada ne bismo došli da se inicijalni problem nije dogodio. Ponekada je sreća zaista presudna. Naravno, nakon toliko plakanja od smijeha treba reći da s glumcima nikada nije dosadno na setu“, za kraj su nam rekli Marin Balaić i Vedran Marjanović.
“Kada je u pitanju božićna priča, kreativna agencija MIT uspješno je pretočila želje i poruke Sektora za tržišnu i marketinšku strategiju u predivan spot i svi su im na tome zahvalni. Zahvaljuju i svim glumcima, statistima, snimateljima, majstorima, dekoraterima i svima uključenim u realizaciju ovako kompleksnog projekta. Još jedno posebno hvala našim malim glumcima i njihovim roditeljima“, bila je poruka Vanje Varde.
“Iskoristit ću ovu priliku i da se zahvalim djelatnicima HEP-a od montera, dispečera, radnika u elektranama, ma svim zaposlenicima i Upravi HEP-a što su svojim radom doprinijeli da možemo zajedno biti ponosni na HEP, na ono što predstavlja u društvu i što smo zajedno energija koja pokreće Hrvatsku”, zaključila je Vanja.
Foto: HEP