Za mnoge od nas zadnjih 15 minuta radnog dana čini se kao prava vječnost. Nakon dugih i napornih sati može biti primamljivo prepustiti se konačnom odbrojavanju. No, najuspješniji ljudi prepoznaju da je posljednjih nekoliko minuta ključno za dovršavanje zadataka, pripremu za sljedeći dan, izgradnju odnosa i vođenje posla u uredu. U trenutku kada vam se čini da ste odradili sve radne zadatke predviđene za određeni dan ili procijenite da je prekasno započinjati nove zadatke koji zahtjevaju mnogo truda i radnih sati, tada razmislite što možete napraviti u kratkom vremenu, a da vam olakša posao koji vas čeka već sutra. No, ne zaboravite ni na svoje radno okruženje jer dobri odnosi s kolegama učinit će da zajedno funkcionirate kao uspješan tim pun podrške i razumijevanja.
U nastavku ćete pronaći četiri stvari koje uspješni ljudi ne propuštaju napraviti posljednjih 15 minuta svakog dana.
Izbrišite pristiglu poštu
Za mnoge koji rade u uredu, e-mail je prva stvar koju pregledavaju ujutro i posljednja stvar koju vide prije no što odlaze s posla. S obzirom koliko je važna e – mail komunikacija, neophodno je prioritete i najvažniju poštu sortirati na samom vrhu kako biste si olakšali rad i odgovoranje u razumnim rokovima. Sve što ste riješili, što vam ne treba i zatrpava vašu poštu, izbrišite i napravite selekciju svega onoga što vam je važno.
Planirajte prve korake za jutro
Jutra mogu biti izazovna za produktivnost, gotovo jednako kao i kraj dana. Ako možete izdvojiti vrijeme na kraju radnog dana za prve zadatke koje ćete napraviti idućeg jutra, nećete morati gubiti vrijeme kada započnete dan. Uspješni ljudi svakodnevno naprave popis obveza kako bi si olakšali posao i mentalno se osvježili.
Ovo ima nekoliko prednosti. Prvo, čini sljedeće jutro lakšim jer točno znamo na što se moramo usredotočiti.
Druga glavna prednost je to što pomaže osigurati da vaše profesionalne brige ne iscrpljuju vaš privatni život. Popisivanje zadataka i planova pomaže u izbjegavanju stresa kod kuće. Nećete razmišljati o onome što trebate učiniti sljedećeg dana ili ako nešto zaboravite.
Jačajte odnose
Kraj dana je također dobro vrijeme za povezivanje s suradnicima. I pritom uopće ne morate razgovarati o poslu i projektima. Neka teme vaših razgovora budu ima li u blizini restoran koji želite isprobati? Predložite ručak negdje izvan ureda. Razgovarajte o novim TV serijama koje ste upravo počeli pratiti. Pitajte gledaju li ih i vaši suradnici.
Toje dobro vrijeme da saznate više o životima vaših kolega. Uzmite minutu ili dvije da pitate što rade navečer i iskreno se zainteresirajte za njihov odgovor.
Osim jednostavnog malog razgovora, možete se povezati sa suradnicima na dublji način u zadnjih nekoliko minuta vašeg radnog vremena. Uspješni lideri često ponude prijevoz do kuće svojim suradnicima jer tako pokazuju kako su spremni svoje vrijeme pokloniti ljudima s kojima rade.
Službeno završite svoj dan
Mnogi od nas navečer nosimo svoj posao kući, ali to može biti loša praksa koja rezultira povećanom razinom stresa i odnosima izvan ureda. Napravite pravilo da radite od kuće samo u iznimnim okolnostima i držite radne mape, računala i prijenosna računala na svom stolu. Nikako se ne okružujte sredstvima za rad.
Da biste napravili pomak od stresa radnog dana, potrebno je nekoliko minuta prije nego što odete isprazniti um. Završna meditacija mogla bi biti najvažniji dio vašeg dana i pomoći vam da pređete iz radnog u privatno raspoloženje. Uzimite tih nekoliko minuta da se odvojite i opustite može vam pomoći da se vratite kući osvježenom osjećaju i izbjegavajte stres na radnom mjestu izvan ureda.
Uz ovakav pristup lakše ćete postići bolje rezultate, a i bit ćete zadovoljniji svojom svakodnevicom na toliko nivoa.
Foto: Instagram, Unsplash