Svijet mode neprestano se mijenja, a svaka nova sezone donosi pregršt novih trendova i favorita. Iako se unutar novih kolekcija ističu novi modeli, trendovi nas nerijetko vraćaju i najboljim komadima iz nekih prošlih vremena. Šarm vintage mode oduvijek je privlačio sve ljubitelje mode. I dok su dizajneri u njemu pronalazi inspiraciju za kreiranje novih modela, brojni zaljubljenici u modu su najbolje od prošlih vremena pronalazili u vintage shopovima.
Potraga za savršenim i jedinstvenim vintage komadima donedavno nas jeodvodila na buvljake, u vintage i second hand shopove. Danas, vintage scena je bitno drugačija, a najbolji komadi koje možete pronaći nalaze se u Internet shopovima. Sve je krenulo s eBay-om gdje su mnogi pronašli savršeno mjesto za prodavanje odjeće i nakita svojih baka ili suvišnih komada iz svojeg ormara. Desetak godina nakon vladavine eBaya vintage scena se preselila na Instagram, jednu od najpopularnijih društvenih mreža koja je sasvim novu publiku upoznala s čarima vintage komada.
Upravo su na Instagramu Marija i Anja pronašle savršeno mjesto za svoj vintage shop The Damast. Ususret njihovom prvom pop up buvljaku, s Anjom i Marijom smo popričali o ljubavi prema vintage modi i inovativnom konceptu Instagram vintage shopa.
Kako je počela The Damast priča i odakle ljubav prema vintage modi?
Godinama kupujemo u raznim vintage shopovima, po buvljacima, nebrojenim internet shopovima. Moglo bi se reći da je second-hand hobi naše generacije. S obzirom na današnju brzu modu to su često jedina mjesta na kojima se mogu naći neki klasični komadi koji traju godinama. Nažalost, takva vrsta kupovine iziskuje puno vremena pa smatramo da bi naši jednomjesečni buvljaci djevojkama mogli olakšati život i otprilike se tako rodila ideja za The Damast. Odmah u startu smo odlučile da nećemo ponuditi ništa što i same ne bi nosile. Naša ideja vintagea nije “maskiranje” u nekom retro stilu nego potraga za komadima odjeće koji se mogu nositi uvijek.
Zašto baš Instagram i zašto baš ime The Damast?
Instagram je trenutno najpopularnija platforma, a nama i našoj publici najbliža. S obzirom da se bavimo odjećom, Instagram je kao najvizualnija društvena mreža bio logičan odabir. Bez tkanine nema odjeće, pa smo se brzo sjetile bogatog i kičastog damasta kao sinonima za modu.
Jesenska mini kampanja donosi predivan niz fotografija Sare Pukanić koji u gotovo filmskoj atmosferi ističu neke od komada iz The Damast shopa. Koja je bila ideja iza jesenskog The Damast lookbooka?
Htjele smo na što spontaniji način prikazati estetiku našeg brenda, pa su i same kombinacije nastale prilično spontano – to je zapravo nešto u čemu se i mi osjećamo ugodno na dnevnoj bazi, a i same djevojke koje su se našle pred Sarinim objektivnom. Upravo zato smo se i obratili Sari, njene fotografije odišu opuštenom i ženstvenom atmosferom, pa je imala naše puno povjerenje. Fotografiranje kampanje je zapravo bilo jedno djevojačko druženje.
Uz vintage shop, The Damast tim nudi i usluge stajlinga i kostimografije. Kakve projekte priželjkujete?
Otvorene smo za različite projekte, bitno nam je da se ‘’skužimo’’ s klijentima. Veseli nas svaka prilika, bilo to modno snimanje ili rad na filmu za što već i imamo dogovorene neke projekte.
Ovaj vikend održava se prvi The Damast pop up buvljak. Koji su neki od vaših favorita koje ćemo moći pronaći na buvljaku?
Najteže ćemo se rastati od pojedinih zimskih kaputa, sakoa i klasičnih dolčevita od kašmira, a tu je i jedna mala bijela torbica iz 30-ih godina koju smo već mogle zamisliti sakrivenu i u svojim ormarima. Svi artikli koji budu dostupni nakon buvljaka naći će se na našem instagram profilu.
Jesenska kampanja u kojoj su The Damast djevojku savršeno utjelovile Lucija Beden i Tara Thaller ispred objektiva Sare Pukanić poslužila je i kao odlična najava pop up buvljaka koji će se održati u Zagrebu, ovaj vikend, 14. i 15. listopada. Na buvljaku će se naći 200tinjak probranih komada iz vintage i second hand ponude, brendirana odjeća, ali i high street selekcija za one koji se češće pronalaze u tome.
The Damast vintage shop pratite na Instagramu i Facebooku, a detalje o vremenu i mjestu održavanja njihovog prvog pop up buvljaka možete pronaći na ovdje.
Foto: Sara Pukanić za The Damast