Svoj 133. rođendan Croatia osiguranje slavi u zagrebačkom tunelu Grič koji je za ovu prigodu pretvoren u multimedijalni vremeplov kroz 133 godine isprepletene burne povijesti Hrvatske, grada Zagreba, Croatia osiguranja, ali i osobnih povijesti svih građana i posjetitelja.
Izložba koju su zajednički napravile agencije Millenium promocija, Brigada i Bruketa&Žinić&Grey, znakovito je naslovljena Croatia je Hrvatska, podcrtavajući povijesnu ulogu Croatia osiguranja u gospodarskom razvoju zemlje od 1874., kada su njezino osnivanje inicirali August Šenoa, Ivan Vončina i Gjuro Deželić.
Tunel Grič pretvoren u multimedijalnu izložbu
Izložba se proteže na ukupno 2100 četvornih metara, duž čitavih 350 metara glavne cijevi tunela, uključujući i četiri 200 metara duge bočne cijevi. “Doživljaj povijesti kojeg smo željeli postići ključan je kako bi ovakav tip izložbe postao atraktivan široj publici koju povijesne činjenice ne zanimaju previše”, kaže Damjan Geber, kreativni direktor Brigade čiji je koncept putovanja kroz vrijeme i uključivanja osobnih povijesnih priča “običnih” ljudi bio baza na kojoj su izgradili cjelokupan dizajn prostora.
U tunelskim se cijevima tako nalazi svojevrsni tunel u tunelu, čelična konstrukcija čija je površina djelomično prazna, s idejom da s vremenom na sebe primi sadržaj upravo tih osobnih priča. Preostalu površinu popunjavaju reprodukcije 179 povijesnih artefakata, koje je odabrao autor sadržajnog koncepta izložbe prof. dr. sc. Božo Skoko.
#povijestpisemosami
Reprodukcije je dizajnirala agencija Bruketa&Žinić&Grey, ujedno osmislivši digitalni dio izložbe koji omogućuje posjetiteljima da i sami izlažu djeliće svoje povijesti. Nakon objave svoje stare fotografije na društvenim mrežama uz hashtag #povijestpisemosami, ista će naći svoje mjesto u tunelu Grič tijekom trajanja izložbe.
Svi su izlošci sadržajno raspoređeni kroz 13 desetljeća koja karakteriziraju zanimljivi događaji, ljudi i predmeti, ali i potpuno drugačije atmosfere koje je izložbom trebalo evocirati. Kako bi to postigla, u glavni sadržajni postav Brigada je uključila multimedijalne i scenografske elemente koji se poigravaju emocijama posjetitelja.
Bočni su tuneli tako pretvoreni u trodimenzionalne, interaktivne i digitalne okoline koje insceniraju specifičnosti razdoblja unutar kojih su se zatekli. Tako je jedan bočni tunel posvećen Nikoli Tesli, čiji su izumi predstavljeni uz pomoć studenata Fakulteta elektronike i računarstva. Drugi je bočni tunel postao ratni bunker, a treći gostiona iz 60-ih u kojoj posjetitelji mogu naučiti i obvezne plesne korake tih godina.
Izložba na kojoj pada kiša
Središnji je dio izložbe, ujedno i najširi dio tunela, Brigada pretvorila u multisenzorni doživljaj. Kako bi posjetitelji mogli vidjeti ostatak izložbe moraju proći kroz ovaj kišni, mračan i sklizak teren, no kišobrane je osigurala Croatia. Za to vrijeme, na bočnim stijenama tunela posjetitelji mogu susresti holograme znamenitih povijesnih ličnosti. Na kraju, prilikom izlaza iz tunela u budućnost, svako može poslati svoju poruku koja također postaje dijelom izložbe, sve do zatvaranja 1. studenog.
Fotografije: Relja Ivanić i Pixell/Petar Glebov