Težnja svake suvremene žene je ravnoteža između majčinstva i karijere, ali sama organizacija vremena između ta dva područja predstavlja veliki izazov u produktivnom društvu u kojem živimo. Sve više roditelja nailazi na poteškoće u odgovarajućem ispunjavanju uloga kod kuće i na radnom mjestu. Postići balans između poslovnih obaveza i brige oko djece, postalo je teže nego ikad, a određivanje prioriteta često izaziva nesuglasice u obitelji što u konačnici rezultira napetim odnosima, lošim fizičkim i mentalnim zdravljem.
Međutim, istraživanja su pokazala kako su roditelji bolji zaposlenici ali i šefovi. Dr. Regina Herzfeldt iz Centra za kreativno poslovno vođenje navodi kako uspješno rješavanje obiteljskih problema povećava samosvijest i povjerenje u samoga sebe kada je osoba, u ovom slučaju žena, suočena s problemima na poslu. Iako je roditeljstvo teška zadaća, ono ženama predstavlja izvor zadovoljstva i pomaže im da se lakše nose sa stresom. Za uskladiti ta dva područja života, važno je ne zanemariti ni jedan ni drugi. Stvaranje ove ravnoteže ne dolazi uvijek prirodno i zahtjeva određenu dozu discipline ali prednosti sretne obitelji i uspješne karijere, vrijede truda. Ako ste u potrazi za boljom organizacijom i načinima kako ostvariti svoj puni potencijal kao majka i žena s obavezama, razmislite o sljedećim savjetima.
1. Uskladite prioritete
Čak i ako osjećate da su vam obitelj i karijera jednako važne, da ne bi došlo do sukoba, morate odlučiti što dolazi u prvi plan. Na primjer, ako vam je dijete bolesno, a vi morate ići na posao, odredite da li ćete ostati svojim djetetom, ili ispuniti radne obaveze. Ipak, dogovoreni poslovni sastanak trebao imati prednost nad zabavom u parku s djecom. Samo vi možete odlučiti što je potrebno više njegovati u određenom trenutku. Ne osjećajte se krivima ako vam se poslovne obaveze preklapaju s roditeljstvom. Odredite koja bi trebala imati prednost, a zatim učite iz iskustva.
2. Napravite popis obiteljskih ciljeva i uspostavite rok.
Obitelji rastu tako brzo da često napravimo planove s djecom koja nikada ne dođu u ostvarenje. Primjeri uključuju putovanja ili projekt na usavršavanju doma. Zapisujući ove ciljeve i rokove, lakše ćete ih provesti u djelo.
3. Poredite svoj kalendar da koristi i vašoj obitelji kao i poslovnim obavezama.
Ako ste u mogućnosti provesti više vremena sa svojim najmilijima, jer vam posao to dopušta, iskoristite prednosti toga. Postoje trenutci kada će poslovne obaveze prevagnuti pa će te se osjećati kao da zanemarujete svoju obitelj. Pripazite da povratite ravnotežu što je prije moguće.
4. Razvijte svoje sposobnosti upravljanja vremenom, tako da ste u mogućnosti dati prednost obitelji u pravo vrijeme.
Ako se dobro organizirate, ne bi trebali imati problema s usklađivanjem ova dva područja vašeg života. Vještina upravljanja vremenom također podrazumijeva učenje kada vam treba završiti radni dan i započeti dan kod kuće. To znači da se trebate znati kako reći ‘ne’ ako vas kolega s posla zamoli za pomoć na projektu koji jednostavno ne možete uklopiti u svoj raspored.
5. Otvorena komunikacija ključ je uspjeha svakog braka.
Ne bojte se izraziti svoju zabrinutost zbog nedostatka ravnoteže između kuće i posla. U skladu s tim, poslušajte supruga ako se osjeća isto kao i vi. Muškarci su izloženi stresu oko obiteljskih odnosa kao i žene. Rad i domaćinstvo trebaju poštovati obje strane kako bi u konačnici funkcionirali uspješno.