Prije malo više od godine dana Apple je lansirao tada novi model iPhone mobitela koji je došao i u novoj ružičastoj boji Rose Gold. Taj potez je uzrokovao pravu euforiju među obožavateljima ovog Appleovog proizvoda. Kroz godinu je interes i obožavanje ružičaste nijanse postajalo sve veće i intenzivnije tako da je i Pantone početkom 2016. godine proglasio nijansu Rose Quartz jednom od dvije koje će dominirati trendovima, i ne samo u interijeru. Uz nijansu plave boje, naziva Serenity, Rose Quartz boja je koja se prometnula u apsolutni cjelogodišnji hit.
Polako, no sigurno, istisnula je čak i plavu nijansu tako da smo kraj ljeta i početak jeseni dočekali s neupitnim trendom koji je sada zauzeo svoje čvrsto mjesto u dizajnu i interijerima. Osim što je dominirala dizajnom i interijerima, na modnoj, fashion, sceni također je vodila kada se o trendovima radi, a potvrda toga su i gotovo svi modeli ultra popularnih adidas tenisica koji ove jeseni dolaze i u toj nijansi, a slijedili su ih i ostali poznati modni brendovi. Suvremeni, minimalistički brend Mansur Gavriel gotovo pa uvijek donosi kampanje u tonu te nijanse, a njihove ružičaste torbe poželjan su komad svih fashionistica.
Čak i u grafičkom dizajnu dolazi do praćenja tog, sada posve i opće prihvaćenog, trenda što smo mogli vidjeti i kod omota i opreme naslovnice povratničkog albuma ‘A Seat at the Table’ američke glazbenice, modela i glumice Solange Knowles. A da taj trend glazbenica prati u potpunosti pokazuje i vizualni identitet njezine izdavačke kuće Saint Records te njezin novi projekt Saint Heron koji spaja web shop i godišnju glazbenu kompilaciju na kojoj ugošćuje razne R&B glazbenike.
U primamljivom beauty svijetu puderasto ružičasta dominira skoro pa cijelu sezonu. Jedan od ‘must have’ proizvoda svake toaletne torbice svakako je make up paleta. A najbolji dokaz tomu je apsolutna nestašica i daljnja potražnja za Pretty Paintbox paletom koja također dolazi u varijaciji ove nijanse. Otkako je došla u prodaju sredinom rujna, nije joj trebalo dugo da dobije onu kupcima omraženu oznaku ‘sold out’, a od lansiranja u Sephori trebalo je proći tek nekoliko minuta da se rasprodaju svi njeni primjerci, pa čak i tester.
Poznati beauty brend Glossier također koristi ovu nijansu kao već preponatljivi znak i pozadinu. U koraku s trendovima i s ‘nosom’ za prave stvari i jake trendove počeli su koketirati s nijansom kada je najavljena kao boja buduće sezone.
Da trend nije zaobišao i hrvatske dizajnere, umjetnike i sve ostale kreativce vidimo i u modnim i dizajnerskim proizvodima. Ovog proljeća je hrvatski brend Kesa predstavio svoju novu liniju ruksaka gdje, naravno, donose i model u toj neodoljivoj nijansi. Osim modnih varijanti Millenial Rose boje, i jedna od najvećih manifestacija dizajna u Zagrebu (i Hrvatskoj!) ovoga je proljeća potvrdila taj trend.
Design Distrikt Zagreb trajao je od 13. do 18. lipnja i osim što je ‘okupirao’ centar grada Zagreba genijalnim sadržajem, donosi svoj vizualni identitet gdje dominira jedna, upravo ta, boja. A da trend opstaje i snažno ulazi u 2017. godinu potvrđuje i izgled te vizualni identitet najvećeg festivala grafičkog dizajna Zgraf koji će se održati u Zagrebu od 9. do 24. siječnja 2017. u Laubi – Kući za ljude i umjetnost s temom ‘Društvene reprize’ koju potpisuje poznati britanski teoretičar dizajna Rick Poynor.
Opća pomama za ovom specifičnom nijansom ružičaste boje može se objasniti na nekoliko načina. Nijansa godine 2016. definirana Pantone šifrom 13-1404 TPX Pale Dogwood, a naziva Rose Quartz te sada nazvanom Millenial Rose, mijenja kako doživljavamo ružičastu boju. Često, zapravo skoro pa uvijek, percipirana kao iznimno ženstvena, tzv. ‘girly’ boja, s ovom nijansom ruši se taj koncept i percepcija te postaje unisex boja.
S estetske strane, boja je to koja je iznimno ugodna oku, lagana je, naizgled jednostavna za kombiniranje te iako se radi o nježnoj i prilično svijetloj i decentnoj nijansi, odašilje jednom ‘zdravom’ vibracijom. Lišena rodne konotacije ova ružičasta nijansa lako se uklapa u svaku vizualnu reprezentaciju. Nježna, decentna, jednako ženska i muška, ova boja redefinira vizualno predstavljanje i komunikaciju s krajnjim korisnicima. Mnogi brendovi koriste ju baš zbog te intimne konotacije, rušenja stereotipa i predrasuda te zbog odmaka u drugačije, a opet blisko.
Boja vjerovatno neće zauvijek biti prisutna kao trend, jer je po definiciji on promjenljiv, no vjerujemo da će svakako ostaviti veliki trag i postati jedan od klasika ovog doba.
Foto: Instagram, Facebook