Na modnoj su sceni prisutni tek dvije godine, no u njih i njihov rad trenutno su uperene sve oči modnih medija. Demna i Guram Gvasalia, braća koja stoje iza francuskog brenda Vetements, svojim su anti-moda stavom uspjeli izazvati reakciju cijele modne industrije i snažno polarizirali mišljenja modne publike.
Dio nje obožava i nosi sve što Vetements radi, a drugi dio još uvijek ne razumije u čemu je poanta njihovih kolekcija. U međuvremenu, brend nastavlja nizati uspjehe, a novi je za njih došao sinoć, kada je Vetements kao gostujući član Fédération Française de la Couture i Tjedna visoke mode u Parizu, u robnoj kući Galeries Lafayette predstavio svoju novu kolekciju.
Umjesto da se pokori gotovo stoljeće dugoj haute couture tradiciji, koja uključuje višemjesečni metikulozni rad krojačkih majstora i revije na najprestižnijim pariškim lokacijama, Vetements je svoj show doveo u robnu kuću i okupljenima prezentirao svoje nove modne ideje, koje bi u protivnom bile predstavljene ovog listopada u sklopu ready-to-wear tjedna mode.
Mnogo kraći rok koji su imali za osmišljavanje kolekcije, braća Gvasalia iskoristila su za suradnju sa 18 svjetski poznatih brendova, koji su im pomogli realizirati kolekciju, počevši od talijanske krojačke kuće Brioni i dizajnerskog brenda Manolo Blahnik, pa sve do Levi’sa, Reeboka, Dr Martensa i Championa. Demna Gvasalia zamolio ih je da mu daju komade po kojima su prepoznatljivi i zatim ih preradio.
Na improviziranoj pisti tako su se nizale predimenzionirane jakne po kojima je Vetements postao poznat s takozvanim ‘gorila’ rukavima, predimenzionirane pregača haljine, kombinezoni i duge večernje haljine od velura, asimetrične hlače-čizme satenskog sjaja, trenirke i lepršave haljine od šifona.
Mnogi su se pitali je li ovo zbilja bila revija visoke mode, no ono što je sigurno jest da je s njome pariški haute couture zakoračio u 21. stoljeće, a modni buntovnik Demna Gvasalia kolekcijom je odgovorio na hektični i frenetični modni ritam kojem je podvrgnuta većina modnih dizajnera današnjice, objasnivši kako je ovo jedna od samo dvije kolekcije s kojima na godišnjoj razini izlaze u prodaju, kako bi njihova odjeća što dulje bila u dućanima.
Foto: IMaxTree