

Iza kulisa nove H&M dizajnerske suradnje: Razgovarali smo s Magdom Butrym i Ann Sophie Johansson
U ožujku ove godine, H&M je objavio novu dizajnersku suradnju, oko koje smo posebno uzbuđeni! Radi se o suradnji s poljskom dizajnericom Magdom Butrym čiji cvjetni motivi obilježavaju brand image i prepoznatljivi su među publikom. Stoga ne iznenađuje da je kolekcija nazvana upravo Bloom. Sadržavat će žensku odjeću, modne dodatke i nakit, a bit će dostupna na hm.com i u odabranim trgovinama od 24. travnja 2025. U Zagrebu ćete kolekciju moći fizički pronaći u H&M-ovoj poslovnici u Centru Cvjetni.
Povodom suradnje imali smo priliku razgovarati s Magdom. U nastavku donosimo ekskluzivni intervju s dizajnericom i H&M-ovom kreativnom savjetnicom Ann Sofie Johansson.
Q&A: Magda Butrym
Vaše kreacije su oduvijek slavile ženstvenost s prepoznatljivim slavenskim dodirom. Kako ste tu viziju prenjeli u svoju suradnju s H&M-om?
Ovu kolekciju vidim kao poziv u romantičan slavenski svijet, u kojem svaka kreacija cvijeta! Od oblika do boja i printova, željela sam da ljudi odmah prepoznaju da je to – Magda Butrym. Bilo da je u pitanju kapa, kaput ili haljina, kolekcija je trebala odražavati suštinu brenda, svijet Magde Butrym. Ključni motiv za nas bio je cvijet, konkretno ruža. Taj motiv je vrlo poseban za mene, a povezuje se i poviješću brenda. Kada ljudi pomisle na brend, često ga povezuju s crvenom i roza bojom, pa smo se pobrinuli da ih uključimo. Željela sam da žene odmah prepoznaju identitet brenda. To je bilo najvažnije – da svaki proizvod procvjeta pred njihovim očima. S ovom kolekcijom smo posebno željeli da uhvatimo taj ethos. Krenulo je s idejama kako da zadržimo taj slavenski pristup kolekciji. Na primjer, upotreba marama, jer je za mene nošenje marama ukorijenjeno u slavenskoj tradiciji. I to je vrlo chic – možete stilizirati svilenu maramu sa crnim džemperom i dobit ćete potpuno novi look.
Ovu kolekciju vidim kao poziv u romantičan slavenski svijet, u kojem svaka kreacija cvijeta! Mnogo sam razmišljala o svojoj baki…
Mnogo sam razmišljala o svojoj baki u velikom pamučnom kaputu i marami. Također, bilo je iznimno posebno dovesti tim H&M-a u Varšavu kako bi fotografirali kampanju. Mislim da ove fotografije zaista hvataju slavenski duh. Modeli su isto utjelovili jedinstvenu slavensku ljepotu. To je nešto što ne možete odglumiti. Uvrstili smo i neke poljske riječi u kolekciju, što je za mene jedan duboko romantičan čin. Vjerujem da će ovo biti značajan trenutak za poljsku zajednicu, kako unutar Poljske, tako i izvan nje.
Ruža je centralni motiv ove kolekcije. Što ova biljka simbolizira za vas i vaš brend?
Smatram da je ruža hrabra i delikatna. Ali u isto vrijeme, ona ima svoje latice i bodlje koje se ponašaju gotovo pa zaštitnički. Povezujem to sa ženama: Tako lijepe, a opet tako jake – prolazimo kroz toliko toga, i uvijek moramo biti u mogućnosti zaštititi se.
Ova kolekcija vraća u fokus neke od vaših prepoznatljivih silueta. Kako ste odlučili koje arhivske komade želite vratiti i jeste li ih na neki način re-dizajnirale za suradnju s H&M-om?
Za ovu kolekciju smo se morali vratiti na sam početak brenda i razmisliti o nekim arhivskim komadima, što ovu kolekciju i čini veoma posebnom. Mnogo smo razmišljali o tome što su žene kroz tih 10 godina zaista najviše voljele. To je bilo putovanje. Najvažnija stvar za mene je bila da svaka silueta bude povezana s prošlošću, sadašnjošću i budućnošću brenda, a da istovremeno bude bezvremenska. Jedna od mojih članica tima je rekla da ovu kolekciju vidi kao poklon ženama širom svijeta. I kada sam kreirala kolekciju, te rečenice sam se prisjećala svaki put kada smo birali haljine i ostale komade. Stalno sam razmišljala o ženama. Što one žele.
Znam da naši kupci vole naše kožne kapute, i način na koji kombiniramo oversized siluete s romantičnim haljinama.
Jedan od mojih omiljenih komada je bordo kaput. Znam da naši kupci vole naše kožne kapute, i način na koji kombiniramo oversized siluete s romantičnim haljinama. Sviđa mi se što je kaput bordo boje, a ne crne – izdvaja se. Također sam željela re-dizajnirati neke od naših kultnih haljina, dajući im svjež izgled sa suptilnim novim detaljima. O njima sam razmišljala kao o ključnim komadima za ovu suradnju. Ono što osobno nosim ili ono što moj tim obožava. Recimo, to bi bila prelijepa crvena haljina koju sam ranije spomenula, a s kojom imate osjećaj kao da nosite buket crvenih ruža. Tu je i zadivljujuća duga srebrna heklana haljina i mnogi drugi komadi i kreacije – svaki posebni na svoj način.


H&M suradnje često visoku modu približe širem auditorijumu. Kako se osjećate s obzirom na to da su vaši komadi postali dostupniji kroz ovu saradnju?
Uzbudljivo je razmišljati o mlađoj publici i kako da uspijem podijeliti svoj svijet sa njima. Kako pristupiti dizajnu, idejama i prikazati prepoznatljive elemente na svjež način koji će biti zanimljiv novim generacijama. To je bilo inspirativno i za mene i za moj tim. Znam da će naši stalni kupci voljeti određene komade. Istovremeno, za mnoge će ovo biti prvo upoznavanje s brendom. Jedva čekam vidjeti kako će ih stilizirati i interpretirati na svoj način.
Ove godine obilježavate desetu godišnjicu vašeg brenda. Gledajući unazad, koji su to ključni trenuci koji su oblikovali Magdu Butrym kao dizajnericu?
Ova suradnja je sigurno ključni trenutak! Isprva nisam mogla vjerovati da su me pozvali. Nije baš uobičajeno da luksuzna ready to wear modna kuća iz ovog djela Europe surađuje s H&M-om. Nemamo toliko puno dizajnera ni modnih kuća. Naši konkurenti su velike francuske i engleske modne kuće s dugačkom poviješću. Tako da biti prepoznat od strane H&M-a je velika čast, s obzirom na njihovu povijest fantastičnih suradnji s velikim modnim imenima. Volim misliti da je ovaj trenutak prilika da proslavimo brend – osobito jer smo upravo obilježili desetu godišnjicu. Jedna od stvari na koje sam jako ponosna je odnos koji imamo sa ženama koje prate i vole brend – one se zaista osjećaju kao kod kuće u našim komadima.
Također, željela sam da i iskustvo kupovine bude jednako posebno. Proveli smo mnogo vremena usavršavajući pakiranje jer – ti detalji su važni. Vidim to i u svojim poslovnicama; moji klijenti vole male luksuzne detalje. To je magija mode. Nije u pitanju samo haljina – sve oko nje čini iskustvo posebnim, od vješalice do načina na koji je upakirana. Sjećam se kako sam stajala u redu kada su H&M dizajnerske kolekcije došle u poslovnice. Osjećala sam to uzbuđenje. Uzbuđenje što posjedujete dio modne povijesti. Željela sam taj osjećaj prenijeti i na ovu kolekciju jer je ovo ključni trenutak u mojoj modnoj priči – to je ono što suradnju s H&M-om čini posebnim i nezaboravnim iskustvom.

Q&A: Ann Sofie Johansson
H&M je surađivao s nekim od najutjecajnijih dizajnera na svijetu. Što je Magdu Butrym učinilo savršenim izborom za suradnju ove godine?
Magda je netko čiji rad pratimo već duže vrijeme. Kada surađujemo s dizajnerima, obično tražimo osobe s veoma snažnim DNK-om brenda. I to je bio slučaj s Magdom. Njen rad je oduvijek bio vrlo snažan, moćan, ženstven i poetski u isto vrijeme. I ova kolekcija zaista je “Magda” i to je ono što smo tražili. Mislim da ona predstavlja nešto što prethodno nismo imali u našim suradnjama – romantičan slavenski duh. Ona je prva poljska dizajnerica s kojim smo surađivali i veoma smo uzbuđeni zbog toga. Također je divno surađivati s ženskom dizajnericom, posebno kada ta ista dizajnerica ima tako izražen pogled na žensku snagu. Želimo iskoristiti naše suradnje kako bismo istaknuli nove talente i nove zvijezde, kao i etablirane modne ikone. Mislim da Magda zaista je nova ikona.
Ovo je prvi put da H&M surađuje s poljskim dizajnerom. Koliko je bilo važno za brend istražiti nove glasove i regionalne utjecaje?
Kao što sam i rekla, zaista želimo iskoristiti ovu priliku kako bismo istaknuli talente iz cijelog svijeta. Surađivajući lokalno ili internacionalno, s etabliranim modnim kućama ili manjim brendovima. Volimo što Magda koristi svoje nasljeđe i što ova kolekcija to slavi. Ona radi u zemlji u kojoj je odrasla. Nije se preselila i njena baza je već desetu godinu za redom upravo u Poljskoj. U tome se krije velika snaga. Voljela sam je posjećivati u Varšavi. Veoma je inspirativno kada netko stoji iza svoje kulture. H&M želi da proces suradnje bude prilika da poguramo globalni talent koji ne mora biti povezan s najpoznatijim modnim prijestolnicama. Volimo surađivati s dizajnerima kako bismo proslavili njihov identitet i jedinstvene poglede na svijet.


Kolekcija balansira između strogo krojenih i delikatnih, romantičnih elemenata. Kako taj kontrast rezonira s H&M-ovom vizijom suvremene žene?
Mislim da i H&M i Magda govore o širokom spektru suvremene ženstvenosti. Ženstvenost danas znači prihvatiti i uživati u svim različitim aspektima sebe. I nadam se da se to osjeti kroz viziju H&M-a, kao i kroz Magdinu viziju koja je za ovu kolekciju kreirala odjeću za različite prilike i raspoloženja. I odjeću koja zaista slavi radost mode i radost oblačenja. Možete pronaći nešto za svaku verziju sebe!
Održivost postaje sve važnija modna tema. Možete li podijeliti kako ova suradnja doprinosi ovoj važnoj temi?
Svi u H&M-u vjerujemo da nema kompromisa između izuzetnog dizajna, pristupačne cijene i kvalitetnih materijala. H&M grupacija teži tome da do 2030. godine svi materijali budu reciklirani. 2023. godine, 85 % materijala bilo je reciklirano ili dobiveno iz održivih izvora, dok je od toga čak 25 % bilo reciklirano. Fokus na održivost možete vidjeti već u ovoj kolekciji i njenim materijalima. Od vuna koje se koristilo za krojenje komada, post-consumer pamuka koji je korišten za komade od trapera i recikliranih metala korištenih za nakit. Kolekcija ima dobru ravnotežu između vrlo delikatnih, ženstvenih komada i materijala. Poput crvene haljine od latica, koja je, kako Magda kaže, gotovo kao nošenje buketa ruža. Pa sve do čvršćih komada, kao što su bomber jakna i kožni kaput. To su komadi koji su napravljeni s idejom da traju. Te komade možete čuvati i nositi godinama. Mislim da je ta ideja čuvanja i njegovanja kultnih komada veoma pozitivna. Cikličnost je jedna od ključnih stvari za održivu viziju budućnosti mode.
Komadi su napravljeni s idejom da traju.


H&M suradnje se uvijek željno iščekuju. Šta mislite da će kolekciju Magde Butrym učiniti posebno uzbudljivom za kupce širom svijeta?
Mislim da pažnja na detalje čini ovu kolekciju posebnom. S Magdinim komadima postoji određena rubnost u svemu. Izbor tkanina, detalja i karakteristika, motivi ruža na patentnim zatvaračima, brendirani gumbi, volani na porubu. I zaista je vješta u interpretaciji klasičnih ženskih elemenata na nove ili neočekivane načine – kao što i radi s motivom ruže. Ima zaista izvrsne i talentirane krojače u svom studiju i to možete vidjeti kroz kolekciju. Predivne haljine koje su kao cvjetajuće ruže i latice, znam da će ih kupci obožavati!


Foto: PR