Upoznajte tri stručnjakinje koje svaki dan rade iza kulisa banke kako bi ona nesmetano funkcionirala
Upoznajte tri stručnjakinje koje svaki dan rade iza kulisa banke kako bi ona nesmetano funkcionirala

Upoznajte tri stručnjakinje koje svaki dan rade iza kulisa banke kako bi ona nesmetano funkcionirala

U dinamičnom svijetu bankarstva, tri stručnjakinje Sonja Dragić, Melita Grizelj i Maja Ključec, svaki dan rade iza kulisa kako bi banka nesmetano funkcionirala. Njihov posao nije samo osigurati najbolju ponudu i racionalizirati troškove, već i pregovarati, planirati i osmišljavati rješenja koja pomažu cjelokupnom poslovanju. U ovom intervjuu otkrivaju kako su se našle u nabavi, s kojim izazovima se susreću i što ih motivira u svakodnevnom radu. Upoznajte ih.

Journal_RBA-5
  • Kako je tekao vaš profesionalni put u RBA?

Sonja Dragić: Iako sam po struci novinarka, u nabavne vode sam „zalutala“ igrom slučaja i čini mi se da je taj put prema nabavi išao nekako ovako: Došla, probala, pronašla se u tome – i ostala! Banci sam se priključila 2021. godine te sam se od prvog dana tu osjećala „kao doma“. Pozicija Category managera banke dinamičan je i zanimljiv posao, koji nosi svakodnevne izazove, tako da teško da vam ikada može dosaditi ili postati monoton.

Melita Grizelj: Moj profesionalni put je, nakon završenog Ekonomskog fakulteta, započeo u jednoj banci. Radeći u nekoliko sektora i surađujući s brojnim klijentima i kolegama iz raznih područja bankarskog, ali i realnog sektora, stekla sam bogato iskustvo i znanje. Moja su područja analize, brojke i predviđanje budućih razdoblja, pa je sljedeći logični korak bio pridruživanje RBA timu Nabave i općih poslova kao cost management specijalist u ljeto 2022. Od tada su troškovi i ulaganja banke kao i aktivnosti usmjerene na poboljšanje procesa i optimalnu potrošnju moja radna svakodnevica.

Journal_RBA-4

Maja Ključec: U ovu banku sam došla iz druge financijske institucije koja nije imala nikakve veze s bankarskim svijetom. Kad sam slušala kolege kako međusobno razgovaraju, djelovalo mi je kao da razgovaraju nekim drugim jezikom za koji sam mislila da ga nikada neću razumjeti. Međutim, s obzirom na to da su svi zaista kolegijalni, voljni pomoći i podijeliti znanje, uz pomoć kolega sam uspjela naučiti kako funkcionira jedna banka sa strane nabave. Timski rad i suradnja glavne su stavke moje svakidašnjice u RBA.

Journal_RBA-3
Melita Grizelj
  • Kako vaš tim doprinosi uspjehu banke i njenim strateškim ciljevima?

Sonja Dragić: Kada sam počela raditi u banci, moja djeca su mislila da u odjelu nabave banke njihova mama nabavlja novac! Iako ne nabavljamo same novčanice, bez odjela nabave, banka zasigurno ne bi mogla djelovati ovako uspješno i neometano. Sve što kompanija treba da bi mogla poslovati naručuje upravo nabava – bilo da se radi o uredskom materijalu, softverima potrebnim za poslovanje banke, IT opremi neophodnoj za rad svih djelatnika, pa do raznih promo materijala s kojima se naši klijenti u konačnici susreću u svakodnevnom okruženju.

Melita Grizelj: U današnje vrijeme, iz perspektive osobnih financija, svi jako dobro znamo kakvo je umijeće i izazov iz raspoloživog budžeta zadovoljiti sve potrebe. Ako to preslikamo na budžet banke, upravo je to i naša svakodnevna misija – kako raspoloživim budžetom optimalno raspolagati, osigurati kontinuitet redovnog poslovanja, ali i izdvojiti dio budžetskog kolača za modernizaciju, digitalizaciju te društvenu angažiranost banke i well-being djelatnika.

Journal_RBA-2
Maja Ključec

Maja Ključec: S obzirom na to da sve što se nabavlja za potrebe funkcioniranja banke, doslovno „od igle do lokomotive“, mora proći kroz naš odjel, rekla bih da smo jedan od sastavnih dijelova banke. Trudimo se pomoći kolegama pri ispunjenju potreba za uslugama ili proizvodima koji su im potrebni za funkcioniranje odjela i pri tome vodimo računa da odradimo samu nabavu na način da ista prođe što povoljnije za banku.

Journal_RBA-1
Sonja Dragić
  • Kako se vaša uloga u nabavi mijenja s obzirom na digitalizaciju i nove trendove u industriji?

Sonja Dragić: Iako je danas sve otišlo u smjeru digitalizacije, po mom iskustvu čovjek je i dalje nezamjenjiv u onom dijelu gdje ste spona između vaše kompanije i dobavljača. Digitalizacija nam je svakako donijela brojna olakšanja u poslu, ali mislim da nije utjecala na ulogu ljudi zaposlenih u nabavi.

Melita Grizelj: Digitalizacija, AI i svi novi trendovi u mojem su dijelu posla sredstva kojima se postiže cilj. Ipak, kako bi digitalni alati zaživjeli i bile iskorištene sve njihove mogućnosti, neizostavna su ljudska znanja i vještine.

Journal_RBA-47
Melita Grizelj

Maja Ključec: Iako nam novi digitalni alati uvelike olakšavaju rad te nam pomažu da budemo brži u rješavanju određenih zadataka i dalje je ljudski faktor vrlo bitan. Umjetna inteligencija još uvijek ne pregovara o visini cijene, popusta ili nekakvih dodatnih usluga koje tražimo na temelju dosadašnje suradnje.

Journal_RBA-48
Maja Ključec
  • Što vas najviše motivira u svakodnevnom radu?

Sonja Dragić: Prvenstveno dobro okruženje i ljudi! Također, svaki uspješno odrađeni projekt motiv je za daljnji rad. Kada vidite finalni učinak vašeg truda i rada i da je vrednovan od strane vaših kolega, to je najveći motiv.

Melita Grizelj: U poslu mi je posebno zadovoljstvo kada interakcijom i razmjenom znanja s kolegama dođem do rješenja problema ili unapređenja procesa. Raznolikost područja djelovanja i tema koje obrađujem i pozitivna radna okolina moji su glavni izvori motivacije.

Maja Ključec: Osjećaj da sam postigla cilj koji sam si postavila: Uspješno završeni pregovori, kompliciran ugovor priveden kraju, uvažen prijedlog koji je poboljšao proceduru. Nazvala bih to malim pobjedama koje donose osobno zadovoljstvo i osjećaj pripadnosti.

Journal_RBA-49
Sonja Dragić
Učitati još
Zatvori