Dizajn spoticaja: Novi vizualni identitet Zagreba izazvao je niz oprečnih reakcija
Dizajn spoticaja: Novi vizualni identitet Zagreba izazvao je niz oprečnih reakcija

Dizajn spoticaja: Novi vizualni identitet Zagreba izazvao je niz oprečnih reakcija

Predstavljeno je prvonagrađeno idejno rješenje za novi vizualni identitet Grada Zagreba, kao rezultat javnog natječaja kojeg je provelo Hrvatsko dizajnersko društvo. Rješenje artikulira vizualni identitet Zagreba kao otvorenog, vedrog i ponosnog grada, te omogućava kvalitetniju komunikaciju prema građanima i posjetiteljima.

Prvu nagradu na natječaju osvojio je koncept pod nazivom Slobodan čovjek u slobodnom gradu, koji na jedinstven način spaja bogatu tradiciju Zagreba sa suvremenim dizajnerskim pristupom, ističući dinamičan, inkluzivan i otvoren karakter grada.

Autori pobjedničkog rješenja su Boris Malešević, Katja Malešević i Feđa Vukić, uz suradnike Gorana Trbuljaka, Vladu Marteka, Marka Lulića, Lindu Golik Horvat i Suzanu Potrebić. Isto je izazvalo niz komentara domaće javnost, a predstavljamo ga u nastavku.

novi vizualni identitet Zagreba
novi vizualni identitet Zagreba

O nagrađenom projektu

Ocjenjivački sud u sastavu Ira Payer, Nina Bačun, Tom Dorresteijn, Luka Korlaet i Luka Thumm jednoglasno je odabrao pobjedničko rješenje kao strateški solidan temelj koji može rasti zajedno s gradom.

Ocjenjivački sud jednoglasno je prepoznao prvonagrađeni rad kao rješenje koje, uz daljnju razradu, može najpreciznije odgovoriti na komunikacijske potrebe grada Zagreba. Koncept uspješno balansira prošlost i suvremenost te vješto stvara most između institucionalne komunikacije i svakodnevnog urbanog života. Rad je uvjerljiv, grafički jednostavan, no ne i plošan – odlikuje ga slojevitost neophodna za dugovječan i uspješan identitet grada. Istovremeno, dovoljno je oblikovno odmjeren da se može lako uklopiti u institucionalne okvire, zajedno sa službenim grbom s kojim je kompatibilan, istaknula je Ira Payer, predsjednica ocjenjivačkog suda.

Umjetničko nasljeđe grada

Vizualni identitet je jedan od temeljnih medija kroz koji građani i posjetitelji doživljavaju grad. On u sebi sadrži emociju, način povezivanja sa samim gradom. Gradeći na bogatoj tradiciji grafičkog dizajna u Zagrebu, ovaj natječaj organizirali smo u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom kako bismo dobili vizualni identitet koji istinski odražava bit našeg grada – otvorenost, vedrinu i ponos. Rješenje koje smo odabrali ima potencijal jasno komunicirati emocije koje Zagrepčani osjećaju prema svom gradu: ljubav, ponos, sreću i povezanost. Slogan ‘Zagreb, volim te!’ jednostavan je, ali snažan izraz tih emocija. On sažima povijesne trenutke i umjetničko nasljeđe koje Zagrebu daju njegovu jedinstvenu dušu, izjavio je Luka Korlaet, zamjenik gradonačelnika Grada Zagreba i član ocjenjivačkog suda.

Podsjetimo, slogan Zagreb volim te veže se uz aktivizam multimedijalnog umjetnika Tomislava Gotovca, koji je neodvojiv dio zagrebačke urbane i popularne ikonografije.

novi vizualni identitet Zagreba
novi vizualni identitet Zagreba

O natječaju

Na natječaj je pristiglo ukupno 59 radova među kojima je ocjenjivački sud jednoglasno dodijelio pet nagrada. Nagradni fond od 51.000 EUR raspoređen je u skladu s natječajnim propozicijama. Prva nagrada nagrađena je iznosom od 15.000 eura, a nagrađeni su autori Boris Malešević, Katja Malešević, Feđa Vukić i suradnici (Goran Trbuljak, Vlado Martek, Marko Lulić, Linda Golik Horvat i Suzana Potrebić).

Detaljna obrazloženja ocjenjivačkog suda o svim nagrađenim radovima dostupna su na mrežnoj stranici Hrvatskog dizajnerskog društva.

Nakon završetka javnog natječaja slijedi faza razrade novog vizualnog identiteta za komunikaciju grada.

Slijedi razdoblje testiranja stvarne primjene identiteta čiji je primarni cilj jasna i dosljedna komunikacija koja se lako prilagođava različitim kanalima, poput aplikacija za kupnju karata za javni prijevoz ili informacija o rasporedu odvoza otpada, zaključio je Sven Sorić, predsjednik Hrvatskog dizajnerskog društva.

Učitati još
Zatvori